کد خبر: ۲۵۶ |
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
| |

نحوه پخت ماکارونی

یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها ماکارونی است ویک وعده لذیذ که روش پخت آن بسیار ساده است. در این مقاله از روز ایران روش پخت ماکارونی خوش مزه را به شما آموزش می‌دهیم.

نحوه پخت ماکارونی

یکی از محبوب ترین غذاها ماکارونی است ویک وعده لذیذ که روش پخت آن بسیار ساده است.

نحوه پخت ماکارونی

مواد لازم:

  • ماکارونی 1بسته
  • رب گوجه فرنگی 2قاشق غذاخوری
  • سویا یا گوشت چرخ کرده 200 گرم
  • سیب زمینی 2عدد
  • پیاز 1 عدد
  • روغن به مقدار لازم 
  • پنیر پیتزا خرد شده 240 گرم
  • 1-2 قاشق غذاخوری نمک
  • زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

دستور پخت و پز ماکارونی

سویا را داخل قابلمه کوچک همراه با آب قرار داده و اجاره میدهیم تا جوش بیاید و بعد آن را آبکش کرده و آب آن را بگیرید.

پیازها را خرد کنید و بعد داخل ماهیتابه با دو قاشق غذاخوری روغن یامقداری کره سرخ کنید.و هم بزنید تا نسوزد.سویا را به پیاز اضافه کرده و تفت میدهیم تا کمی سرخ شود بعد رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم تارنگ بگیرد.اندکی بعد مقداری زردچوبه و نمک وپودرفلفل به آن اضافه می کنیم مواد را آنقدر هم بزنید تا به خوبی بپزد.حرارت را ملایم می کنیم . سیب زمینی های شسته شده و پوست گرفته را ورقه ورقه می کنیم تا در کف قابلمه بچینیم.پنیر پیتزا را در سسی که آماده کرده ایم رنده کرده و در حرارت آرام بهم می زنیم تا کامل یکدست و نرم شود.

نحوه پخت ماکارونی

مرحله بعد نصف قابلمه را آب ریخته اجازه دهید تا جوش بیاید.وقتی جوش آمد به آن نمک و روغن و می توانید کمی زردچوبه هم به آن اضافه کنید در ادامه ماکارونی را هم اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا همه رشته ها در زیر سطح آب فرو روند. دوباره هم بزنید تا مطمئن شوید به هم چسبیده اند.بعد از 10-12 دقیقه شعله را خاموش کرده وماکارانی را آبکش میکنیم.مقداری آب ولرم بر روی ماکارانی ها می گیریم تا خمیر نشود. بعد قابلمه مدنظر را روی شعله قرارداده مقداری روغن به کف قابلمه ریخته و سپس سیب زمینی ها را در آن می چینیم.

بعد یک ردیف ماکارونی و سس  را در قابلمه به صورت یک لایه ماکارونی و یک لایه سس می ریزیم به همین ترتیب داخل قابلمه بریزید.بعد در قابلمه را ببندید اجازه می دهید 45 دقیقه الی 1 ساعت روی حرارت ملایم ماکارانی دم بکشد تا کاملا بپزد.

درانتها در دیسی کشیده باحلقه های گوجه فرنگی وفلفل دلمه ای اطراف آن را تزئین کنید. 

چگونه جلوی چسبیدن ماکارونی را بگیریم؟

نحوه پخت ماکارونی

 

  • روغن اضافه نکنید. اولین چیزی که باید بدانید این است که افزودن روغن به آب هیچ تاثیری ندارد ، زیرا روغن روی آب باقی می ماند. دومین نکته ای که باید بدانید این است که افزودن روغن به ماکارونی پخته شده باعث می شود هر سسی روی آن بلغزد و شکل و منظره ی نامناسبی ایجاد می کند.
  • ماکارونی را بعد از افزودن به آب ، هم بزنید. ماکارونی نشاسته را به محض شروع به پخت آزاد می کند. وقتی آن را درون آب در حال جوش قرار دهید ، این کار را بلافاصله انجام می دهد ، باعث می شود سطح ماکارونی چسبناک شود ، به همین دلیل همیشه باید آن را هم بزنید تا جدا شود. با ادامه پخت ماکارونی ، نشاسته در آب حل می شود تا دیگر نچسبد.

 

نکات نحوه پخت ماکارونی

نحوه پخت ماکارونی

1.روغن را در آب یا ماکارونی خود قرار ندهید.

افزودن روغن به آب یا ماکارونی پخته شده برای جلوگیری از چسبیدن آن باعث لیز خوردن سس شما از رشته فرنگی می شود. در آخر با ماکارونی روغنی روبرو خواهید شد.

2.نمک

نمک زدن به آب فرصت چاشنی سازی برای ماکارونی است. برای طعم دادن به ماکارونی ، آب باید "مانند دریا طعم داشته باشد". سه لیتر آب حداقل به 1 قاشق غذاخوری نمک نیاز دارد.

3- قبل از افزودن ماکارونی آب را سریع بجوشانید.

نشاسته ها بلافاصله آب را جذب می کنند و شما می خواهید درجه حرارت آب بسیار گرم باشد تا شروع به درست پختن رشته ها کنید. رشته هایی که خیلی زود به آنها اضافه می شوند ، نمناک و پخته شده نامناسب هستند.

4. رها کنید و هم بزنید.

به محض اینکه ماکارونی خود را در آب بیندازید ، آن را هم بزنید. این باعث می شود که ماکارونی به هم نچسبد ، یا به ته یا کناره قابلمه نچسبد. در مراحل پخت و پز گاهی اوقات هم بزنید.

5.آبکش خشک نشود

ماکارونی خود را به اندازه کافی تخلیه کنید تا بیشتر آب آن خارج شود ، اما اجازه ندهید ماکارونی آبکش شده بماند و "خشک" شود. با سرد شدن ، نشاسته ها سفت می شوند و ماکارونی ها به هم می چسبند.

6. ماکارونی را به سس اضافه کنید - نه برعکس.

همیشه قبل از پخت رشته رشته سس خود را آماده کنید. پخت ماکارونی باید آخرین مرحله در تهیه غذای شما باشد. سس خود را در قابلمه بزرگ و گسترده ای گرم نگه دارید ، به اندازه کافی بزرگ که ماکارونی خود را به آن اضافه کنید. بلافاصله بعد از تخلیه اضافه کنید.

7.آب را کاملاً جوش بیاورید.

قبل از افزودن ماکارونی ، نمک را به آب جوش اضافه کنید.  هنگامی که ماکارونی را اضافه کردید ، درجه حرارت آب کاهش می یابد ، بنابراین قبل از افزودن رشته ماکارونی ، مطمئن شوید که آب در جوش کامل قرار دارد.

نحوه پخت ماکارونی

بهترین توصیه مربوط به ماکارونی که می توانم ارائه دهم این است:

به یاد داشته باشید که پخت رشته ها باید آخرین مرحله در تهیه وعده غذایی شما باشد. پس از پخته شدن ماکارونی ، می خواهید بلافاصله آن را به سس اضافه کنید در غیر این صورت شروع به چسبیدن و چسبندگی می کند و شما نمی توانید مشکل را برطرف کنید.

 

منبع:bbcgoodfood_chatelainesta

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰