کد خبر: ۲۷۲ |
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
| |

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم
اعتماد به نفس به عنوان احساس اعتماد به توانایی‌ها، ویژگی‌ها و قضاوت افراد تعریف می‌شود. داشتن سطح اعتماد به نفس سالم می‌تواند به شما در موفقیت در زندگی شخصی و شغلی کمک کند. در این مقاله از مجله اینترنتی روز ایران به بررسی اعتماد به نفس و فواید آن و تفاوت آن با عزت نفس و خودکارآمدی میپردازیم. در ادامه راه‌های افزایش و تقویت اعتماد به نفس را برای شما بیان می‌کنیم.

اعتماد به نفس چیست؟

روز ایران: اعتماد به نفس به عنوان احساس اعتماد به توانایی ها ، ویژگی ها و قضاوت افراد تعریف می شود. اعتماد به نفس برای سلامتی روانشناختی شما مهم است. داشتن سطح اعتماد به نفس سالم می تواند به شما در موفقیت در زندگی شخصی و شغلی کمک کند.

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

تعریف لغوی و اصطلاحی اعتماد به نفس

برای هر کلمه و عبارت معنای دقیقی وجود دارد و اعتماد به نفس نیز همینطور است. با توجه به تعریف آن ، اعتماد به نفس  در معنای لغوی به معنی خودباوری است. یعنی اینکه به استعداد های خود باور داشتن، باور داشتن به توانایی های خود و… 

اعتماد به نفس جنبه ای کاملاً داخلی است که تحت تأثیر دیدگاه ، شخصیت و توانایی فرد قرار می گیرد. البته ، بسیاری از روانشناسان در یک سطح عمومی به اعتماد به نفس  نگاه کرده اند و فکر می کنند که اعتماد به نفس ، یا خود را دارای شایستگی یا ارزش دانستن است.

هنگامی که شما قصد تصمیم گیری دارید یا مسئولیت های قابل توجهی را می پذیرید ، داشتن ایمان و اعتماد به خود به ویژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید با موانع قابل توجهی مقابله کنید ، ریسک کنید ، تصمیمات دشوار بگیرید و البته مسئولیت پذیری را در مسیر موفقیت خود بپذیرید. آیا می توانید این کار را بدون هیچ گونه اطمینان انجام دهید؟ احتمال پاسخ بله به این سوال بسیار کم است.

در نتیجه ، داشتن اعتماد به نفس  نشان می دهد که شما به استعدادهای خودتان اعتماد دارید ، که مانع از ترس از انجام وظایف یا پذیرش تعهدات می شود.

 

نباید اعتماد به نفس را با خودشیفتگی برابر کنید

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

 اگرچه اعتماد به نفس  نتیجه خودآگاهی و ظرفیت تحمل و تأمل در عدم اطمینان فرد است ، خودشیفتگی ممکن است ناشی از ناامنی و مکانیسم های دفاعی باشد. از آنجا که خودشیفتگی احساس برتری نسبت به دیگران را در بر می گیرد ، اعتماد به نفس  احساس توانایی و شایستگی را تقویت می کند.

خلاصه: اعتماد به نفس  در معنای تحت الفظی این اصطلاح به احساس ایمان و اعتماد به استعدادهای خود اشاره دارد.

اثرات اعتماد به نفس در زندگی

اعتماد به نفس کم چیست

یکی از مهمترین و حساس ترین جنبه های زندگی مردم ، حس ارزش به خود است. پیروزی ها و شکست های شما در زمینه های اشتغال ، زندگی مشترک ، ارتباطات بین فردی ، محیط های یادگیری و سایر مناطق به طور مستقیم با میزان بالا یا پایین بودن شما در این ویژگی شخصیتی ارتباط دارد.

توانایی شما در موفقیت در تجارت و حرفه شما به اعتماد به نفس شما بستگی دارد. اگر ایمان به پذیرش وظایف جدید بدون ترس داشته باشید ، بدون شک می توانید امور را ساده تر و بهتر کنید.

اعتماد به نفس یک مؤلفه مهم زندگی روزمره و ازدواج است. برای به دست آوردن یک همسر خوب و مناسب و به او واو ، باید به اندازه کافی جامد ، کاملاً و بی عیب و نقص به نظر برسید.

کیفیت تعامل شما با دوستان و آشنایان به تناسب مستقیم با میزان اعتماد به نفس در خودتان بهبود می یابد. بدون اعتماد به نفس  سالم ، شما اغلب در بین دوستان و خانواده یک فرد منزوی هستید. در نتیجه برخی دیگر تمایل به صحبت با شما دارند.

به نظر می رسد که هیچ زمینه ای از زندگی شما وجود ندارد که تاثیری در اعتماد به نفس شما نداشته باشد.

 

اعتماد به نفس کم چیست؟

اعتماد به نفس کم چیست

اگرنزدیک کسی شوید که می گوید ، "من نمی توانم" ، "من نمی دانم" ، "من این کار را نمی کنم" ، و غیره. ، ... شما قطعاً به او میگویید که اعتماد به نفس کمی داردو

وقتی کسی اعتماد به نفس  کم دارد ، به مهارت های خود اعتقاد ندارند و در نهایت به این نتیجه می رسند که نمی تواند.

اعتماد به نفس  ضعیف همیشه ممکن است به عنوان یک مانع عمل کند. اگر اعتماد به نفس کافی به استعدادها و ارزش خود ندارید ، بسیاری از فرصت های گرانبهای زندگی شما را از بین می برند.

به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس  چیزی است که می توان آن را یاد گرفت (هرچند بدیهی است که عوامل خارجی ممکن است تأثیر خوب یا منفی بر اعتماد به نفس  شخصی داشته باشند). این بیانیه نشان می دهد که چگونه ممکن است با تمرین و اعتماد به نفس پیشرفت کنیم تا ایمان بیشتری به مهارتهای خود داشته باشیم. در مورد تمرین اعتماد به نفس روزانه در مگ کامل بیشتر بدانید.

اگر شما فردی با اعتماد به نفس بودید ، ممکن است در نتیجه شرایط خانواده و رفتار والدین یا به دلیل هر دلیل دیگری در نتیجه برخی از وقایع وحشتناک ، ایمان خود را از دست داده باشید. شما متوجه شده اید که نمی توانید وظایف و کارهای خاصی را مدیریت کنید. همه اینها ممکن است باعث شود شما اعتماد به نفس  ضعیفی داشته باشید.

 

مزایایی  داشتن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس چیست و راه تقویت آن 

شما ممکن است شخص دیگری با اعتماد به نفس  بالا باشید! شما مورد علاقه افراد اطراف خود هستید ، در جذب اعضای جنس مخالف بسیار پیشرفت می کنید ، در حرفه خود و مدرسه و غیره به موفقیت بیشتری می رسید.

 

اگر احساس خوبی نسبت به خودمان نداریم چه باید بکنیم؟ 

بسیاری از افراد این سؤال را از خود یا حتی افراد دیگر می پرسند. راه حل برای این مسئله به طور مشابه واضح است: روی افزایش اعتماد به نفس  خود کار کنید. البته گفتن این بسیار ساده است! با این وجود افزایش اعتماد به نفس کاری است که می توانید انجام دهید.

 

تفاوت اعتماد به نفس با عزت نفس و خودکارآمدی چیست؟

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

در مکالمه روزمره ، اعتماد به نفس غالباً با عزت نفس اشتباه گرفته می شود و با اصطلاح کمتر شناخته شده "خودکارآمدی" همپوشانی دارد. با این حال ، روانشناسی هر یک از این عبارات را به معنای خاصی می بخشد. تشخیص این سه مورد مفید است:

 

اعتماد به نفس

به گفته دکتر بندورا ، اعتماد به نفس بیشتر یک دید کلی است که نشان می دهد احتمال دستیابی به هدفی به ویژه بر اساس تجربه گذشته شما چیست. اعتماد به نفس شما در نواختن پیانو در نتیجه تمرین افزایش می یابد. این امر همچنین در مورد احتمال اینکه یک گروه اجتماعی شما را بپذیرد صادق است.

اگر در حین انجام کار خود را سرگرم کرده اید ، می توانید در مدت زمان بعدی اعتماد به نفس کمتری داشته باشید. اگرچه عزت نفس و خودکارآمدی مبتنی بر تجربه است ، اما عزت نفس به جای اعتماد به نفس شما در انجام فعالیت های خاص ، بر چشم انداز کلی شما تأکید می کند.

 

عزت نفس 

اصطلاحی که اغلب با اعتماد به نفس اشتباه گرفته می شود اصطلاحی است که شاید کمترین شباهت به آن باشد. عزت نفس به اعتقاد به ارزش کلی شما اشاره دارد. جملات گسترده ای مانند "من فرد خوبی هستم" در این گروه قرار می گیرند. عزت نفس یکی از سطوح سلسله مراتب نیازهای مازلو است و بهبود اعتماد به نفس می تواند به عزت نفس گسترده شما کمک کند.

 

خودکارآمدی

به گفته روانشناس کانادایی و آمریکایی آلبرت باندورا ، این عبارت به ظرفیت انجام فعالیت های خاص اشاره دارد. اگر فکر می کنید می توانید یک وعده غذایی تهیه کنید یا یک کار را انجام دهید ، این بسیار کارآمد است. افرادی که خودکارآمدی ضعیف دارند ، به طور معمول تلاش کمتری می کنند و در صورت عدم موفقیت ، احتمالاً شکست می خورند.

 

فواید عزت نفس

اعتماد به نفس ممکن است چندین مزیت در محیط کار ، روابط و خانه داشته باشد. مزایای داشتن عزت نفس بالا در زندگی شما به طور خلاصه در اینجا مورد بحث قرار گرفته است.

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

امکان امتحان موارد جدید

 بیشتر به احتمال زیاد چیزهای جدید را امتحان خواهید کرد. اعتماد به نفس برای رسیدن به آنجا ، خواه برای شرکت در کلاس آشپزی ، یا برای تماشای آشپزی دیگران و هر چیز دیگری. 

عملکرد بهتر در نتیجه اعتماد به نفس

شما ممکن است توجه خود را به تلاش خود متمرکز کنید تا اینکه وقت و انرژی خود را هدر دهید و فکر کنید که به اندازه کافی خوب نیستید. بنابراین ، هنگامی که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، در پایان عملکرد شما بهتر خواهد شد.

و سازگاری بیشتر توانایی شما در غلبه بر چالش ها یا برطرف کردن درگیری ها در زندگی ممکن است با عزت نفس یا اعتقاد شما تقویت شود.

 

تقویت ارتباطات در نتیجه اعتماد به نفس بالا

 اگر اعتماد به نفس خوبی داشته باشید ، روابط شما می تواند شاد و سالم بماند.

یکی از توضیحات این امر به این دلیل است که افرادی که دارای ارزش بالایی هستند ، مرتباً مرزهای سفت و سخت تری تعیین می کنند و خواسته ها و احساسات خود را در اولویت قرار می دهند. علاوه بر تأثیرگذاری بر نحوه احساس خود ، داشتن عزت نفس بالا ، توانایی شما در درک و مراقبت از دیگران را نیز بهبود می بخشد. همچنین ، اگر آنچه را که از آن برخوردار هستید دریافت نکنید ، این امکان را برای شما فراهم می کند.

 

خوشبختانه ، چندین کار وجود دارد که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام دهید. این تکنیک ها ممکن است مفید باشد که آیا شما سعی می کنید نسبت به چیزی اعتماد به نفس داشته باشید یا در یک وضعیت خاص احساس اطمینان نکنید.

 

عوامل مرتبط با اعتماد به نفس : چرا اعتماد به نفس ندارم؟

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

 

بیایید به برخی از عناصر اصلی مؤثر بر اعتماد به نفس را با هم مرور کنیم:

 

1- تأثیر ژن ها بر اعتماد به نفس

مطالعات متعددی نشان داده اند که ژنها به طور قابل توجهی بر درجه اعتماد به نفس  و اعتماد به نفس  تأثیر می گذارند. این به وضوح به تغییرات قابل توجه در اعتماد به نفس  اشاره دارد. در واقعیت ، ما باید آگاه باشیم که افراد در بدو تولد سطح اعتماد به نفس مختلفی دارند.

 

2- چگونه وقایع کودکی بر اعتماد به نفس خود تأثیر می گذارد

یکی دیگر از مؤلفه های مهم اعتماد به نفس  از خاطرات کودکی و نحوه تعامل والدین با فرزندان خود ناشی می شود. هرچه فرزندان بدرفتاری و تحقیرآمیز تر باشند ، آسیب پذیرتر می شوند و اعتماد به نفس کمتری دارند.

 

3. تاثیر جامعه بر میزان اعتماد به نفس فرد

میزان اعتماد به نفس  به طور قابل توجهی تحت تأثیر جامعه و هنجارهای فرهنگی است که آن را تنظیم می کند. در واقعیت ، آداب و رسوم و فرهنگی که جامعه و شهروندان آن از آن پیروی می کنند تأثیر قابل توجهی در احساس خود دارند. متأسفانه ، نمی توان انتظار اعتماد به نفس زیادی را از طرف افراد در فرهنگی داشت که به طور مداوم نادیده گرفته و منحصر به فرد بودن و مهارت های آنها را رد می کند.

 

4- تأثیر روابط بین فردی و عاطفی بر حس ارزش خود

اعتماد به نفس  ما تا حد زیادی تحت تأثیر اشتغال و تعامل بین فردی ما قرار دارد. اعتماد به نفس ما به خودمان تأثیر بسزایی در نحوه توجه همکاران ما و میزان احترام به ما دارد.

از طرف دیگر ، ارتباطات عاطفی محلی وجود دارد که در آن به ارتفاعات نزدیکی و صمیمیت می رسیم و این امر به طور قابل توجهی بر اعتماد به نفس  ما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، رد شدن در یک رابطه عاطفی از نظر عاطفی ، ممکن است اعتماد به نفس زیادی به شما بدهد تا یک رابطه جدید را شروع کنید.

 

5- تأثیر سلامت جسمی بر اعتماد به نفس

اعتماد ما بسیار تحت تأثیر بهزیستی جسمی ما است. فردی که دارای اعتماد به نفس بدن و بدن مناسب و معقول است ، به طور قابل توجهی اعتماد به نفس و اعتماد به نفس بیشتری در جامعه دارد. از طرف دیگر ، داشتن یک جسمی شرور یا ظاهر در بدن ممکن است اعتماد به نفس  ما را کاهش دهد.

 

6. چقدر اعتماد به نفس رسانه ها تحت تأثیر قرار می گیرد

با آنچه می دهد ، رسانه ها نیز به میزان قابل توجهی تأثیر می گذارد که افراد با اعتماد به نفس نسبت به خودشان احساس می کنند. افراد کمتر خود و زندگی واقعی خود را در رسانه های آنلاین و سایر رسانه ها به تصویر می کشند. در نتیجه ، فرد درک نادرست از دیگران ایجاد می کند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهد.

 

7. چگونه توانایی ها بر سطح اعتماد به نفس فرد تأثیر می گذارد

دلالت یا عدم تخصص عنصر دیگری است که می تواند حس ارزش خود را کاهش دهد. از آنجا که آنها فاقد توانایی های لازم برای مشارکت هستند ، بسیاری از افراد در واقع اعتماد به نفس خود و جامعه را ندارند.

 

انواع اعتماد به نفس

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

برای به دست آوردن قدرت شخصی اساسی و لذت بردن از تحقق و ثروت مورد نظر شما ، باید تمام سطوح اعتماد به نفس  را داشته باشید.

 

1 اعتماد به نفس رفتاری

 ظرفیت عمل و اقدام ،  اعتماد به نفس رفتاری گفته می شود. از مشاغل آسان گرفته تا فعالیت های دشوار ، مانند تحقق آرزوهای خود. این نوع اعتماد به نفس  غالباً جستجو می شود.

 

2 اعتماد به نفس  احساسی و عاطفی

 اعتماد به نفس  عاطفی و عاطفی به ظرفیت حاکمیت و مدیریت دنیای احساس و احساسات اشاره دارد. کشف کنید که احساسات شما چیست ، چه چیزی را نشان می دهد ، چگونه آنها را کنترل می کنند ، چگونه می توانید خود را از غم و اندوه و عذاب ناشی از آسیب های عاطفی محافظت کنید و چگونه می توانید روابط نزدیک و سالم ایجاد کنید.

 

3 اعتماد به نفس  ذهنی و معنوی

 اعتماد به نفس ذهنی و معنوی سومین و مهمترین نوع اعتماد به نفس  است. این سطح از اعتماد به نفس نشان دهنده ایمان شما به کیهان ، همه آفرینش ها و همه موجودات زنده است. شما به یک دلیل در اینجا هستید ، و در طول دهه های وجود خود در این سیاره ، شما از طریق ایمان معنوی خود این دلیل را دنبال کرده اید ، که زندگی ، هدف و نهایی خوبی خواهد داشت.

 

اعتماد به نفس  این اعتقاد است که شما قادر به استفاده از تمام تأثیر خود برای تغییر شرایط زندگی هستید همانطور که می بینید مناسب است.

 

چگونه می توان اعتماد به نفس  را افزایش داد؟

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

اصل اول اینکه گذشته را پذیرفته و به فکر آینده باشید.

باید توجه داشته باشید که اگرچه آینده هنوز شکل نگرفته است ، اما گذشته نمی تواند تغییر کند. فقط ایده های خود و کارهایی که برای توسعه آنها انجام داده اید ، آینده را تشکیل می دهد. ما نمی خواهیم به گذشته بپردازیم یا از اشتباهات و ناکامی هایی که قبلاً اتفاق افتاده است ، درس نگیریم. بنابراین شما باید هنگام در نظر گرفتن گذشته از احتیاط استفاده کنید و روی آنچه می توانید تغییر دهید و ایجاد کنید تمرکز کنید.

 

اهداف خود را با خود در میان بگذارید.

اهداف را در به صورت دلگرم کننده برای خود بیان کنید. اهداف باید واقع بینانه و معقول باشند. آنها نباید بیش از حد بلندپروازانه یا بی اهمیت برای دستیابی به آن غیرممکن باشند. اهداف قابل دستیابی را برای هر ساعت ، روز ، هفته و ماه تعیین کنید. هنگامی که اهداف کوتاه مدت را انجام می دهید ، تلاش شما برای کار سخت افزایش می یابد ، که به شما الهام می دهد تا موارد طولانی تر را دنبال کنید. به طور مداوم اهداف خود را در خاطر داشته باشید تا آنها بتوانند در ناخودآگاه شما غرق شوند.

 

از اصل تصمیم گیری استفاده کنید.

به گفته روانشناسان ، به کودکانی که در اوایل زندگی تصمیم به تصمیم گیری می کردند ، ارزش خود را نسبت به کودکانی که این فرصت را نداشتند ، بیشتر می دانستند و اعتماد به نفس بیشتری داشتند. شما ممکن است قضاوت خود را بهبود بخشید و به نوبه خود با تصمیم گیری بیشتر اعتماد به نفس خود را انجام دهید. انتخاب بسیار مهم است. 

 

تجربه محصول داوری های اشتباه بی شماری است و تجربه محصول قضاوت درست است.

 

نتایجی که می خواهید به دست بیاورید را تجسم کنید

تصویری واضح از نتیجه مورد نظر خود بکشید. این به شما امکان می دهد تا تلاش های خود را در آنجا متمرکز کنید. شما از این نمایش بصری از تمام مقادیر و اهداف بهره مند خواهید شد زیرا این امر باعث می شود که فرصتی برای تحقق آنها فراهم شود.

 

اگر می خواهید از شخصیت ناخوشایند خود خلاص شوید ، خود را در شرایطی تصور کنید که هیچ تاثیری در خود داشته باشید. ممکن است با تکرار همان تصویر ، انجام تمرینات درمانی و سایر روشها از آن شخصیت ناخوشایند خلاص شوید. این یک واقعیت روانشناختی است که به نفع بسیاری از بسیاری ، نه فقط برخی از خیال های بی پروا است.

 

دانش کافی به دست بیاورید

دانش عمومی فردی و اجتماعی است ، اما کافی نیست. برای بهتر شدن زندگی شخصی و حرفه ای خود باید تخصصی و متمایز باشید. شما اعتماد به نفس دارید زیرا از چیزی آگاه هستید که دیگران از آن بی خبر هستند. شما باید یادگیری مادام العمر را به عنوان یک مفهوم راهنما انتخاب کنید. آگاهی و مهارتهای ما تحت تأثیر اعتماد به نفس  واقعی قرار خواهد گرفت.

این وظیفه شماست که ارزش واقعی خود را داشته باشید. اعتماد به نفس  واقعی محصول اعتقاد درونی شما در مهارت ها و استعدادهای شماست. اگر فکر می کنید می توانید هر کاری انجام دهید.

راه های تقویت اعتماد به نفس

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

 

خطرها را بپذیرید ، شکست بخورید ، برخیزید

هنگامی که شکست می خورید ، طرد می شوید ، یا خجالت می کشید ، و هنوز تصمیم دارید خود را باور کنید ، در حال رشد هستید. امروز تصمیم بگیرید که قرار است فردا 2 کار ترسناک را انجام دهید. تماس تلفنی برقرار کنید ، درخواست فروش کنید ، در کلاس ثبت نام کنید ، با آن دوست از گذشته تماس بگیرید یا با شخص جدیدی ملاقات کنید. با آسیب پذیری اعتماد به نفس شما افزایش می یابد . امروز تا پایان روز 1 تصمیم شجاعانه بگیرید.

بی عملی ، شک و ترس ایجاد می کند. فعالیت، اعتماد به نفس و شجاعت به ارمغان می آورد. اگر می خواهید ترس را از بین ببرید، در خانه ننشینید و به آن فکر کنید. بیرون بروید و مشغول شوید. 

 

حفظ مرزها با دیگران

وقتی مرزها را با دیگران حفظ می کنید ، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. به عنوان مثال ، اگر از نحوه برخورد فردی با شما راحت نیستید ، نگرانی های خود را به صورت روشن بیان کنید. اگر کسی مرزی را که تعیین کرده اید نقض کند ، با مهربانی عقب بروید. به خودت وفادار بمون و به خودت احترام بگذار!

 

مرزها را با خود نگه دارید

اگر با خود تعهد کردید ، هر کاری از دستتان برمی آید انجام دهید تا آن را حفظ کنید. به عنوان مثال ، اگر برای انجام تمرین متعهد به بلند شدن در ساعت 6 صبح هستید ، به خود قول دهید. هر بار که این کار را می کنید ، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. هر وقت سازش می کنید و به عبارت درست تر تنبلی می کنید ، اعتماد به نفس شما آسیب می بیند.

 

خود را بشناسید و خود را دوست داشته باشید

تا زمانی که خود را کاملاً بشناسید نمی توانید کاملاً خودتان باشید . مشخص کنید که واقعاً از چه چیزی لذت می برید. سرگرمی های جدید را کشف کنید. افکار و احساسات خود را به طور مداوم بررسی کنید. با افراد جدید آشنا شوید.اگر بیش از اندازه به دیگران اهمیت می دهید این رفتار را تغییر دهید و  کمتر به فکر دیگران باشید و بیشتر به فکر خود باشید ، صرف نظر از اینکه دیگران چه فکر می کنند. مراقبت از خود را در اولویت خود قرار دهید.  

 

با گذشته خود کنار بیایید

با خود کنار بیایید. شما نمی توانید آنچه را که بودید انکار کنید. باید تمرین کنید تا بتوانید به صورت آزادانه گذشته خود را بپذیرید

 به یک گروه پشتیبانی بپیوندید. یک درمانگر عالی استخدام کنید. از برنامه های زندگی خود یک جدول زمانی ایجاد کنید و ببینید چه مواردی پیش می آید.

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

خود را در اولویت قرار دهید

افراد ناسالم نیازهای دیگران را بیش از نیاز خود قرار می دهند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا می ترسند اگر بگویند "نه" ممکن است طرد شوند. این وابستگی مشترک است. برای مراقبت از خود وقت بگذارید. برای خود چیز خوبی بخرید. و خود را در  اولویت قرار دهید.

 

سپاسگزار و مطمئن باشید

هدف گذاری کنید  به جای آنکه حسرت نداشته های خود را بخورید وشکرگزار دارایی های خود هر چند اندک ، باشید.

 

احساسات خود را بیان کنید

تمرین کنید تا احساسات خود را به صورت واضح و روشن بیان کنید.  هنگام بیان احساسات با دیگران با مهربانی صحبت کنید و در عین حال قاطع باشید و شهامت داشته باشید که از نظر احساسی صادق باشید. به عبارت دیگر بهتر است از روی در وایسی بپرهیزید.

 

به خدا توکل کنید

در جلسات آل آنون در مرحله 3 از 12 مرحله ذکر شده است ، "تصمیمی گرفتیم که اراده و زندگی خود را همانطور که او را درک کردیم به مراقبت از خدا بسپاریم." اعتماد به نفس را انتخاب کنید مهم نیست که چه اتفاقی می افتد ، این کار را انجام خواهید داد. همیشه امیدی وجود دارد!

 

فروتن باشید

من می توانم با احساس ترحم نسبت به خودم پر باشم در حالی که تمرکز می کنم بر روی اینکه دیگران از من بهتر هستند. من می توانم با تمرکز بر این که ممکن است از دیگران بهتر باشم مغرور باشم. هر دو دیدگاه دارای عیب است. وقتی فروتن هستم در بهترین حالت هستم و به یاد می آورم که از دیگران بهتر و بدتر نیستم. وقتی ارزش واقعی خود را به یاد می آورم ، بهترین هستم. 

 

کمی از کار خود فاصله بگیرید

 گاهاً سعی کنید یک روز کامل از محل کار خود دور شوید و به کارهای دیگر بپردازید. دور شدن از محل کار به شما کمک می کند تا درک کنید که واقعاً چه چیزی مهم است. این به شما انگیزه می دهد تا در حین کار نیز کارایی بیشتری داشته باشید.

چشم انداز ایجاد کنید

در ذهن خود تصویری روشن از آنچه می‌خواهید زندگی شما در آینده به طور ایده آل باشد، ایجاد کنید. می‌تواند ۲، ۵، ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر باشد، زمان بندی اهمیت کمتری نسبت به دقیق بودن رویاهایتان دارد. اوقات فراغت خود را با تأمل در این چشم انداز سپری کنید و امروز چنان زندگی کنید که گویی واقعیت است.
 
اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

گزینه های خود را بررسی کنید

شاید اینگونه نباشد ، اما شما گزینه هایی دارید. به فرصت های جدید شغلی ، سرگرمی های جدید و دوستی های جدید نگاه کنید. شما می توانید وفادار و متعهد باشید در حالی که قلب خود را برای فرصت های جدید باز نگه دارید. گزینه ها امید را افزایش می دهند!

 

ایجاد یک برنامه زندگی

یک برنامه برای زندگی خود مشخص کنید. به این فکر کنید که در آینده چه کار میخواهید انجام دهید و هدفتان چیست.  با این کار می‌توانید بیش از پیش برای رسیدن به به این اهداف تلاش کنید.  ولی باید دقت داشته باشید که غرق در رویاها نشوید. 

"از آنجا که شخص به خود ایمان دارد ، سعی نمی کند دیگران را متقاعد کند. وقتی شخص به خودش راضی باشد ، نیازی به تایید دیگران ندارد. از آنجا که فرد خودش را می پذیرد ، همه دنیا او را می پذیرند. " لائوتسه

 

در حال زندگی کنید

به اشتباهات و شکست های گذشته خود نپردازید. نگران آینده خود نباشید. تمام آنچه واقعاً امروز دارید است. تمرکز خود را بر این بگذارید که از هر لحظه بیشترین استفاده را ببرید. امروز زندگی کن مثل اینکه می تواند آخرین روز روی زمین باشد زیرا ممکن است باشد.

 

مهارت های اجتماعی خود را بهبود ببخشید

هر روز کاری کنید تا از نظر اجتماعی بهتر شوید. به دوستی جدید دست یابید و  و دوستی های قدیمی را تقویت کنید. در برخورد با مردم مهارت کسب کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

 

سخاوتمند باشید

وقت و منابع خود را به پشتیبانی دیگران اختصاص دهید. انگیزه شما نباید این باشد که افراد را اصلاح کنید ، بلکه باید آنها را به دیدن توانایی های بالقوه خود ترغیب کنید.

 

تحقیقات جذاب در مورد اعتماد به نفس  

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

این یک ایده خوبی خواهد بود که دراین قسمت از مجله اینترنتی روز ایران که در مورد مطالعات جذاب در مورد اعتماد به نفس بحث کنیم. یافته های برخی از قابل توجه ترین مطالعات در مورد اعتماد به نفس  به شرح زیر است:

 

1- ارتباط بین سبک لباس و اعتماد به نفس

 

پروفسور کارن جی. پین در کتاب خود آنچه را می پوشید ، مطالعاتی در مورد رابطه بین پوشش و اعتماد به نفس ارائه می دهد. در یک مطالعه ، او دانش آموزان را ترغیب می کند که به عنوان سوپرمن لباس بپوشند و ...و بین هم سن و سالان خود بروند.

خود دانش آموزان اعلام کرده اند که پوشیدن این لباس ها باعث شده است که آنها نسبت به همکلاسی ها و هم سن وسالهای خود زیبا تر ، قوی تر و برتر به نظر بیایند، علاوه بر این واقعیت که نشان داده شده است که در چنین شرایطی ، افراد اعتماد به نفس بیشتری دارند!

طبق مطالعه ، لباس مناسب ممکن است باعث افزایش اعتماد به نفس  فرد شود. به عنوان مثال ، در بخشی از تحقیقات کشف شد که کسانی که کت های سفید می پوشند ، شرایط چابکی ذهنی بالاتری را تجربه می کنند! در نتیجه ، مشخص شد که پوشیدن پوشاک مناسب در هر تنظیم ، رفتار ما را تقویت می کند و اعتماد به نفس  ما را بالا می برد. در نتیجه ، توصیه می شود که به پوشش خود توجه زیادی کنید.

 

2-اعتماد به نفس و دستاوردهای کوچک

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

دانیل چامبلیس اطلاعاتی را در مورد وبلاگ خود در مورد استراتژی آموزش شناگران آمریکایی منتشر کرده است. این اطلاعات نشان می دهد که ایالات متحده می خواهد شناگران قبل از شروع بازی های المپیک تعدادی از اهداف متوسط را برای خود تعیین کنند ، که منجر به موفقیت های متوسط خواهد شد. برای مثال:

تلاش برای شروع هفته جدید بهتر ، برنامه ریزی صحیح زمان آموزش ، شرکت فعال تر در این تمرین ، و ...

ورزشکاران اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنند که ممکن است با تحقق این اهداف متوسط ، طلای واقعی را بدست آورند.

 

3. ورزش و اعتماد به نفس

 

صفحه انگلیسی زبان برای روانشناسی در مورد ارتباط بین ورزش و اعتماد به نفس بحث می کند! این تحقیق ادعا می کند که اندورفین ها در حین ورزش در بدن آزاد می شوند.

انتشار این مولکول ، که احساسی مثبت و شاد ایجاد می کند ، در نهایت احساس انسان را تقویت می کند و با شرایط زندگی فرد خوشبختی را افزایش می دهد! بنابراین ، اگر در جستجوی یک فعالیت نیمه وقت برای تقویت اعتماد به نفس خود هستید ، این همان است.

 

4.مراقبه و مدیتیشن

 

مراقبه باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

به طور کلی ، یک احساس منفی باعث اضطراب بیشتر مردم می شود و اعتماد به نفس  خود را پایین می آورد. امروزه ، تعدادی از مطالعات در مورد فواید مراقبه در بدن انسان نشان داده اند که تمرین مراقبه فشار خون را کاهش می دهد ، سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد و در نهایت باعث افزایش اعتماد به نفس  می شود. همچنین ، تحقیقات از سال 2008 نشان می دهد که عمل مراقبه می تواند استحکام روانی را بهبود بخشد و احساسات ناخوشایند را کاهش دهد.

 

 

راه حل نهایی افزایش اعتماد به نفس

اگر احساس بدی دارید و به نظر نمی رسد که اوضاع شما در حال بهبود باشد ، راه درست این است که با کسی که می تواند به شماکمک کند، صحبت کنید. متخصصانی مانند مشاوران و روانشناسان می توانند در ایجاد راهکارهایی به شما کمک کنند تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. همچنین ممکن است آنها بتوانند به شما کمک کنند تا مشکلات اساسی را که باعث می شود احساس بدی نسبت به خود داشته باشید را برطرف کنید.

اقداماتی که در ادامه این مقاله از روز ایران ذکر شده  می تواند به شما کمک کند تا بر ترس خود غلبه کنید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.برخی از آنها برای گسترش تأثیر واقعاً با هم خوب کار خواهند کرد ، در حالی که دیگران جدا از هم به خوبی کار خواهند کرد.

داشتن یک برنامه قابل انجام برای رسیدن به هدفی که دارید ، می تواند به افزایش اعتماد به نفس کمک کند. همواره تلاش کنید روز خود را به طور موثرتر برنامه ریزی کنید  و تا پایان روز اقدامات مورد نظر خود را انجام دهید.

 

روش های افزایش اعتماد به نفس به صورت خلاصه

اعتماد به نفس چیست و چگونه آن را بالا ببریم

  1. با خود بیش از حد صادق باشید
  2. مغرور نباشید
  3. فهرستی از موفقیت های خود را لیست کنید
  4. افراد منفی نگر را از زندگی دور کنید
  5. با ترس خود روبرو شوید
  6. به ظاهر خود اهمیت دهید.
  7. مطالعه خود را قطع نکنید و همیشه در حال یادگیری باشید.
  8. از استعداد و توانایی های خود برای کمک به دیگران استفاده کنید.
  9. مهارت های خود را افزایش دهید 
  10. بیشتر لبخند بزنید
  11.  هر روز ورزش کنید،باشگاه بروید.
  12. تاجایی که ممکن است روی پیشرفت خودکار کنید.
  13.  بر روی نکات مثبت تمرکز کنید
  14.  به خود توصیه های خوب کنید
  15.  با خدای خود عبادت کنید 
  16.  دوستان جدید پیدا کنید
  17. با دوستان جدیدی معاشرت کنیم
  18.  چند هدف برای خود تعیین کنید
  19. سرگرمی داشته باشید
  20.  نقاط قوت منحصر به فرد خود را پیدا کنید
  21. افزایش اعتماد به نفس به تعهد و شجاعت زیادی نیاز دارد.

منبع : verywellmind_.s.nytimecom_decideyourlegacy

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰