کد خبر: ۲۷۰ |
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
| |
مراقبت از دندان‌ها

روش‌های سفید کردن دندان؛ روش‌های مرسوم و خانگی

امروزه سفید کردن دندان‌ها بسیار پر رونق شده است؛ و اکثرا به دنبال راه‌هایی برای سفیدی دندان هستند. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را سفید کنید، روش‌های ساده و مختلفی وجود دارد که در این مقاله از سایت روز ایران برای شما آماده شده است.

سفیدی دندان

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

 حتما در مورد سفید کردن دندان در خانه مراقب باشید، زیرا در صورت استفاده نادرست از محصولات یا استفاده زیاد از آن، ممکن است به دندان‌های خود آسیب برسانید. ممکن است مینای دندان خود را بیش از حد فرسوده کنید، این امر می‌تواند شما را در معرض حساسیت و حفره قرار دهد.

شاید بهتر باشد چند روش درمانی انتخاب کنید و آنها را در طول هفته بچرخانید. برخی از پیشنهادهای زیر تحقیق برای حمایت از آنها ندارند ، اما اثبات شده است که توسط گزارش هایی موثر است.

برای یافتن راه حلی که برای شما مناسب باشد چندین روش سفید کردن دندان را آزمایش کنید.

در این خبر از سایت روز ایران روش  های ساده ای وجود دارد که می توانید به طور طبیعی دندان های خود را سفید کنید:

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

1. مسواک زدن

اولین برنامه اقدام شما باید مسواک زدن مکرر و به روش صحیح باشد. مخصوصاً مهم است که بعد از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که منجر به زردی دندان می شوند مسواک بزنید.

با این حال ، بلافاصله پس از مصرف غذاهای اسیدی و نوشیدنی ، مراقب مسواک زدن باشید. مسواک زدن بلافاصله باعث می شود اسیدها مینای دندان را از بین ببرند و منجر به فرسایش شوند .

دندان‌های خود را حداقل دو بار در روز و هر بار ۲ دقیقه مسواک بزنید. مطمئن شوید که به همه شکاف‌ها و شکاف‌ها وارد شده اید. برای اطمینان از محافظت از لثه، دندان‌های خود را به آرامی و با حرکت دورانی مسواک بزنید.  داخل، خارج، و سطوح جویدن دندان خود را مسواک بزنید.
بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شد مسواک زدن با خمیردندان سفیدکننده نیز برای سفید شدن لبخند شما تایید است. این خمیردندان‌های سفیدکننده حاوی ساینده‌های ملایم هستند که برای از بین بردن لکه‌های سطح دندان‌ها را مسواک می‌زنند، اما به اندازه کافی ملایم هستند تا ایمن باشند.استفاده از مسواک برقی ممکن است در از بین بردن لکه های سطح نیز موثر باشد

2.تاثیر جوش شیرین در سفید شدن دندان ها

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

جوش شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی است ، به همین دلیل یکی از عناصر محبوب در خمیردندان های تجاری است.

برای استفاده از این درمان، ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را با ۲ قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و دندان‌های خود را با خمیر مسواک بزنید. می‌توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

این ماده ساینده ملایم است که می تواند به از بین بردن لکه های سطح دندان کمک کند.

علاوه بر این ، جوش شیرین یک محیط قلیایی در دهان شما ایجاد می کند ، که از رشد باکتری جلوگیری می کند.

این دارویی نیست که دندان های شما را یک شبه سفید کند ، اما باید به مرور تفاوت در ظاهر دندان ها را مشاهده کنید.

دانش هنوز ثابت نکرده است که مسواک زدن با جوش شیرین ساده دندان های شما را سفید می کند ، اما چندین مطالعه نشان می دهد که خمیردندان حاوی جوش شیرین اثر سفید کنندگی قابل توجهی دارد.

یک مطالعه نشان داد خمیردندان های حاوی جوش شیرین به طور قابل توجهی در از بین بردن لکه های زرد دندان از خمیر دندان های استاندارد بدون جوش شیرین مؤثر هستند. هرچه غلظت جوش شیرین بیشتر باشد ، تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

خلاصه مسواک زدن با خمیر تهیه شده با جوش شیرین و آب می تواند باکتری های موجود در دهان شما را کاهش داده و لکه های سطح را از بین ببرد.

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

3. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

پراکسید هیدروژن یک ماده سفید کننده طبیعی است که باکتری های موجود در دهان شما را نیز از بین می برد.

در واقع ، مردم سالهاست که از پراکسید هیدروژن برای ضد عفونی کردن زخم ها استفاده می کنند ، زیرا توانایی آن در از بین بردن باکتری ها است.

بسیاری از محصولات سفید کننده تجاری حاوی پراکسید هیدروژن هستند ، اگرچه در غلظت بسیار بالاتر از آنچه استفاده خواهید کرد.

متاسفانه ، هیچ مطالعه ای اثرات شستشو یا مسواک زدن تنها با پراکسید هیدروژن را بررسی نکرده است ، اما چندین مطالعه خمیر دندانهای تجاری حاوی پراکسید را تجزیه و تحلیل کرده است.

یک مطالعه نشان داد که یک خمیر دندان حاوی جوش شیرین و 1٪ پراکسید هیدروژن منجر به سفید شدن دندانها می شود.

در حالی که غلظت های بسیار رقیق شده ایمن به نظر می رسند ، اما غلظت زیاد یا استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث تحریک لثه و حساسیت دندان شود. همچنین این نگرانی وجود دارد که مصرف مقادیر زیاد باعث سرطان شود ، اما این ثابت نشده است.

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

یکی از راه های استفاده از پراکسید هیدروژن ، دهان شویه قبل از مسواک زدن است. اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از عوارض جانبی از محلول 1.5 یا 3٪ استفاده می کنید.

متداول ترین غلظت پراکسید هیدروژن در داروخانه محلول 3٪ است. با مخلوط کردن قطعات مساوی پراکسید و آب می توانید این غلظت را به راحتی 5/1 درصد رقیق کنید.

روش دیگر استفاده از پراکسید هیدروژن مخلوط کردن آن با جوش شیرین برای تهیه خمیر دندان است. 2 قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن را با 1 قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید و به آرامی دندان های خود را با این مخلوط مسواک بزنید.

استفاده از این خمیر خانگی را به چند بار در هفته محدود کنید ، زیرا استفاده بیش از حد از آن باعث فرسایش مینای دندان شما می شود.خلاصه هیدروژن پراکسید یک ماده سفید کننده طبیعی است و می تواند باکتری های موجود در دهان شما را از بین ببرد . می توانید از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید یا آن را با جوش شیرین مخلوط کنید تا یک خمیر دندان سفید کننده ایجاد شود.

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

4. میوه و سبزیجات بخورید

رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات ممکن است هم برای بدن و هم برای دندان ها مفید باشد.

در حالی که هیچ جایگزینی برای مسواک زدن آنها نیست ، میوه ها و سبزیجات ترد و خام می توانند به هنگام جویدن پلاک ها را مالش دهند.

توت فرنگی و آناناس دو میوه ای هستند که ادعا می شود به سفید شدن دندان های شما کمک می کنند.

. پوست لیمو ، پرتقال ، یا موز

برخی افراد ادعا می‌کنند که مالیدن پوست لیمو، پرتقال یا موز باعث سفیدی دندان‌های شما می‌شود.  

پوست میوه را به آرامی حدود ۲ دقیقه روی دندان‌های خود بمالید. مطمئن شوید که دهان خود را کاملاً بشویید و دندان‌های خود را مسواک بزنید.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ پتانسیل عصاره‌های اسید سیتریک از چهار نوع مختلف پوست پرتقال را به عنوان سفید کننده دندان آزمایش کرد. نشان داده شد که آن‌ها توانایی‌های مختلفی در سفید شدن دندان‌ها دارند، با عصاره پوست نارنگی بهترین نتیجه را می‌گیرند.

هنگام استفاده از این استراتژی مراقب باشید، زیرا میوه اسیدی است. این اسید می‌تواند مینای دندان شما را فرسوده و فرسوده کند. اگر مشاهده کردید که دندان‌های شما حساس‌تر می‌شوند، لطفاً استفاده از این روش را متوقف کنید.

سفیدی دندان با توت فرنگی

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

سفید کردن دندان ها با مخلوط توت فرنگی و جوش شیرین یک درمان طبیعی است که توسط افراد مشهور محبوب شده است.

طرفداران این روش ادعا می کنند که اسید مالیک موجود در توت فرنگی باعث تغییر رنگ دندان شما می شود ، در حالی که جوش شیرین لکه ها را از بین می برد.

با این حال ، این درمان به طور کامل توسط علم پشتیبانی نشده است.

اگرچه توت فرنگی ممکن است به لایه برداری دندان ها و سفیدتر نشان دادن دندان کمک کند ، اما بعید است به لکه های دندان نفوذ کند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که یک مخلوط توت فرنگی و جوش شیرین در مقایسه با محصولات سفید کننده تجاری ، تغییر رنگ بسیار کمی در دندان ایجاد می کند 

اگر تصمیم دارید این روش را امتحان کنید ، استفاده از آن را به چند بار در هفته محدود کنید.

علی رغم مطالعات انجام شده نشان می دهد که یک خمیر توت فرنگی و جوش شیرین حداقل تأثیر روی مینای دندان دارد ، اما استفاده بیش از حد از آن می تواند باعث آسیب شود.

برای استفاده از این دارو ، یک توت فرنگی تازه را خرد کرده ، آن را با جوش شیرین ترکیب کرده و مخلوط را بر روی دندان های خود مسواک بزنید.

سفیدی دندان با آناناس

برخی ادعا می کنند که آناناس می تواند دندان ها را سفید کند.

یک مطالعه نشان داد که یک خمیر دندان حاوی بروملین ، آنزیمی که در آناناس یافت می شود ، به طور قابل توجهی در از بین بردن لکه های دندان موثرتر از یک خمیر دندان استاندارد است.

با این حال ، هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن آناناس همان اثر را ایجاد کند.

خلاصه برخی از میوه ها ممکن است دارای خواصی باشند که به سفید شدن دندان کمک می کند. به طور مرتب

میوه و سبزیجات خام مصرف کنید تا به پاک شدن پلاک و روشن نگه داشتن دندان ها کمک کند .

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

5.سفیدی دندان با سرکه سیب

از سرکه سیب می توان به مقدار خیلی کم برای سفید شدن دندان استفاده کرد.

با مخلوط کردن 2 قاشق چایخوری سرکه سیب با 6 اونس آب دهانشویه درست کنید. محلول را به مدت 30 ثانیه بچرخانید. سپس با آب بشویید و دندان های خود را مسواک بزنید.

اما باید توجه داشت که احتمال آسیب رساندن به ساختار سطحی دندانها را دارد. بنابراین ، با احتیاط از آن استفاده کنید و فقط برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید. برای گسترش این یافته ها ، به مطالعات بیشتری لازم است.

6.سفیدی دندان با زغال فعال

برای از بین بردن لکه های دندان می توانید از زغال فعال استفاده کنید. اعتقاد بر این است که زغال چوب می تواند رنگدانه ها و لکه های دندان شما را از بین ببرد زیرا بسیار جاذب است. گفته می شود که از شر باکتری ها و سموم دهان نیز خلاص می شود.

خمیر دندان هایی وجود دارند که حاوی زغال فعال هستند و ادعا می کنند دندانها را سفید می کنند.

یک کپسول زغال فعال باز کنید و محتویات آن را روی مسواک خود قرار دهید. با استفاده از دایره های کوچک به مدت 2 دقیقه به آرامی مسواک بزنید. به خصوص در ناحیه اطراف لثه دقت کنید زیرا ممکن است ساینده باشد. سپس آن را از دهان خارج کنید. خیلی تهاجمی مسواک نزنید.

اگر دندان های شما حساس است یا می خواهید ساینده زغال را محدود کنید ، می توانید آن را روی دندان های خود بمالید و صبر کنید 2 دقیقه بماند.

همچنین می توانید زغال فعال را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و دهان شویه کنید. این محلول را به مدت 2 دقیقه مایل کنید و سپس آن را از دهان خارج کنید. دهان خود را پس از استفاده از زغال فعال کاملاً با آب بشویید.

اگر مینای دندان شما بیش از حد فرسوده شود ، قسمت بیشتری از عاج زرد رنگ در زیر آن قرار می گیرد. هنگام استفاده از زغال چوب و مواد زراعی مبتنی بر ذغال احتیاط کنید ، به خصوص به دلیل کمبود شواهد برای اثبات اثربخشی و ایمنی آن.

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

7. خوردن میوه و سبزیجات با محتوای آب بیشتر

گفته شده است که خوردن میوه و سبزیجات خام با محتوای آب زیاد می تواند به سلامت دندان ها کمک کند. تصور می شود که محتوای آب باعث پاک شدن دندان ها و لثه ها از پلاک و باکتری هایی می شود که منجر به زردی دندان می شوند.

جویدن میوه ها و سبزیجات ترد در پایان غذا ممکن است تولید بزاق را افزایش دهد. این می تواند به از بین بردن ذرات غذایی که در دندان شما گیر کرده اند کمک کند و اسیدهای مضر را بشویید.

گرچه تردیدی نیست که رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات برای سلامت دندان و سلامت شما مفید است ، اما شواهد علمی زیادی وجود ندارد که این ادعاها را تایید کند. گفته شد ، خوردن این غذاهای سالم در طول روز مطمئناً ضرورتی ندارد.

یک بررسی منتشر شده در سال 2019 نشان داد که کمبود ویتامین C می تواند شدت پریودنتیت را افزایش دهد .در حالی که این مطالعه اثر سفید کنندگی ویتامین C بر روی دندان ها را بررسی نکرد ، سطح ویتامین C با پلاسمای بالا را به دندان های سالم مرتبط می کند. این تحقیق نشان می دهد که مقادیر بالای ویتامین C می تواند میزان پلاک زرد شدن دندان ها را کاهش دهد.

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

8. تاثیر روغن نارگیل در سفید شدن دندان ها

روغن کشی یک روش درمانی سنتی هند است که به منظور بهبود بهداشت دهان و دندان و سموم از بدن استفاده می شود.

برای روغن کشیدن ، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود قرار دهید و روغن را به دندان ها فشار داده و بکشید. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است ، بنابراین ممکن است لازم باشد چند ثانیه صبر کنید تا آب شود. کشیدن روغن را به مدت 15-20 دقیقه ادامه دهید.حتما روغن نارگیل را از دهان خود خارج کنید.

برخلاف بسیاری از روش های سفید کردن دندان ، کشیدن روغن نارگیل دندان های شما را در معرض اسید یا سایر مواد مینای دندان قرار نمی دهد. این بدان معناست که انجام روزانه آن ایمن است.

خلاصه کشیدن روغن نارگیل شامل از بین بردن روغن در دهان شما به مدت 15-20 دقیقه برای از بین بردن باکتری است. تمرین روزانه این روش می تواند پلاک را کاهش دهد و دندان های شما را روشن کند.

این روش شامل قرار دادن روغن در اطراف دهان شما برای از بین بردن باکتری ها است که می تواند به پلاک تبدیل شود و دندان های شما زرد به نظر برسند.

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

به طور سنتی ، هندی ها از روغن آفتابگردان یا کنجد برای روغن گیری استفاده می کردند.

روغن نارگیل یک انتخاب محبوب است زیرا طعم مطبوعی دارد و فواید زیادی برای سلامتی دارد .

روغن نارگیل همچنین سرشار از اسید لوریک است که به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری ها شناخته شده است 

چند مطالعه نشان داده است که روغن کشیدن روزانه باعث کاهش باکتری های دهان ، همراه با پلاک و التهاب لثه می شود 

استرپتوکوک موتانس یکی از انواع اصلی باکتری در دهان است که باعث ایجاد پلاک و التهاب لثه می شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه با روغن کنجد باعث کاهش قابل توجه استرپتوکوک موتانس در بزاق در طی 1 هفته می شود.

متأسفانه ، هیچ مطالعه علمی ثابت نکرده است که روغن کشیدن دندان شما را سفید می کند. با این حال ، این یک عمل ایمن است و ارزش امتحان آن را دارد. بسیاری از افراد ادعا می کنند که دندان هایشان پس از کشیدن منظم روغن سفید و روشن است.

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

9. از بروز لکه های دندان جلوگیری کنید

در حالی که دندان های شما با افزایش سن به طور طبیعی زرد می شود، اما برخی موارد می توانند از لکه های دندان جلوگیری کنند.

غذاها و نوشیدنی های مضر برای سفیدی دندان

مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها را محدود کنید:

  • قهوه ، شراب قرمز ، نوشابه و توت های تیره برای لک شدن دندان معروف هستند.

این بدان معنا نیست که شما باید کاملاً از آنها اجتناب کنید ، اما باید مدت زمان تماس این مواد با دندان ها را محدود کنید.

راه حل جلو گیری از تیره شدن دندان ها

  • در صورت امکان ، از نوشیدنی های معروف به لکه دار شدن دندان ها از داخل نی استفاده کنید تا از تماس مستقیم با دندان های شما جلوگیری کند.
  • علاوه بر این ، به زودی پس از مصرف یکی از این مواد غذایی یا نوشیدنی ها ، دندان های خود را مسواک بزنید تا تأثیر آنها بر رنگ دندان های شما محدود شود.
  • علاوه بر این ، از استعمال دخانیات و جویدن تنباکو خودداری کنید ، زیرا هر دو می توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند.
  • اگر می خواهید دندانهای سفیدتری داشته باشید ، میزان مصرف قند خود را کاهش دهید .
  • هنگام مصرف یک ماده غذایی شیرین ، حتماً خیلی زود دندان های خود را مسواک بزنید.
  • مقدار زیادی کلسیم در رژیم غذایی خود دریافت کنید

غذاهای غنی از کلسیم ، مانند شیر ، پنیر و کلم بروکلی ، ممکن است از دندان های شما در برابر فرسایش مینا محافظت کنند.

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

برخی از تغییر رنگ دندان ها در اثر فرسایش مینای دندان و قرار گرفتن در معرض عاج در زیر آن است که به رنگ زرد است. بنابراین ، هر کاری که برای تقویت مینای دندان انجام می دهید به سفید مروارید ماندن دندانها کمک می کند.

خلاصه یک رژیم غذایی سالم با کلسیم کافی می تواند از زرد شدن دندان های شما جلوگیری کند . مسواک زدن به زودی پس از خوردن غذا نیز می تواند به جلوگیری از ایجاد لکه کمک کند .

در حالی که برخی از تغییر رنگ دندان ها به طور طبیعی با افزایش سن همراه است ، اما تا حد زیادی نتیجه تجمع پلاک است.

  • مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان می تواند با کاهش باکتری های موجود در دهان و جلوگیری از تجمع پلاک ، به سفید ماندن دندان ها کمک کند.
  • خمیر دندان به آرامی لکه های دندان های شما را می پاشد و نخ دندان باکتری هایی را که منجر به پلاک می شوند از بین می برد.
  • تمیز کردن منظم دندان همچنین به تمیز و سفید ماندن دندان کمک می کند.
  • خمیر دندان به آرامی لکه های دندان های شما را می پاشد و نخ دندان باکتری هایی را که منجر به پلاک می شوند از بین می برد.
  • تمیز کردن منظم دندان همچنین به تمیز و سفید ماندن دندان کمک می کند.

روشهای دیگری که اثبات نشده اند

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

چند روش سفیدکننده طبیعی دندان نیز وجود دارد ، اما هیچ مدرک علمی برای اثبات ایمن یا موثر بودن آنها وجود ندارد.

برخی از روش های اثبات نشده عبارتند از:

  • زغال فعال .مسواک زدن با زغال پودر ظاهرا سموم را از دهان می کشد و لکه های دندان را از بین می برد
  • خاک رس کائولن. طرفداران این روش ادعا می کنند مسواک زدن با خاک رس به از بین بردن لکه های دندان کمک می کند.
  • پوست میوه. گفته می شود مالیدن پوست پرتقال ، لیمو موز بر روی دندان های شما سفیدتر می شود.
  • سرکه سیب. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از سرکه به عنوان دهانشویه به سفید شدن دندان کمک می کند. برعکس ، مینای دندان را ضعیف کرده و باعث پوسیدگی دندان می شود.

طرفداران این روش ها ادعا می کنند که دندان ها به طور قابل توجهی سفیدتر می شوند ، اما هیچ مطالعه ای اثربخشی آنها را ارزیابی نکرده است. این همچنین بدان معنی است که آنها از نظر عوارض جانبی هنگام استفاده روی دندانها آزمایش نشده اند.

خلاصه ذغال فعال ، خاک رس کائولن و پوست میوه ممکن است به سفید شدن دندان کمک کند ، اما هیچ مطالعه ای ایمنی یا اثربخشی این روش ها را ارزیابی نکره است.

روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

علت زردی دندان چیست؟

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث زرد شدن دندان ها شود.

دندان ها می توانند از این موارد زرد شوند:

  • برخی از غذاها یا نوشیدنی ها مانند زغال اخته ، شراب قرمز ، قهوه یا چای
  • یک رژیم غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات های ساده
  • سیگار کشیدن یا جویدن تنباکو
  • عوارض جانبی برخی از داروها و دهانشویه ها
  • سن ، زیرا بزرگسالان مسن تر به احتمال زیاد دندان های زرد دارند
  • ژنتیک
  • ضربه دهان
  • مصرف بیش از حد فلوراید
  • مراقبت از دندان و بهداشت دهان و دندان ضعیف
  • خشکی مزمن دهان یا کمبود بزاق
  • روش‌های سفید کردن دندان، روش‌های مرسوم و خانگی

چه عواملی باعث زرد شدن دندان می شود؟

عوامل متعددی باعث کدر شدن دندان ها و درخشش سفید و روشن خود را از دست می دهند.

غذاهای خاصی می توانند مینای دندان شما را که بیرونی ترین لایه دندان شما است لکه دار کنند. علاوه بر این ، تجمع پلاک روی دندان های شما می تواند زرد به نظر برسد.

این نوع تغییر رنگ را معمولاً می توان با داروهای مرتب و تمیز کننده و سفید کننده برطرف کرد.

با این حال ، گاهی اوقات دندان ها زرد به نظر می رسند زیرا مینای دندان سخت از بین رفته و عاج موجود در زیر را نشان می دهد. عاج یک بافت استخوانی به رنگ طبیعی زرد است که در زیر مینا قرار دارد.

کلام آخر

گزینه های زیادی در خانه وجود دارد که می توانید دندان های خود را سفید کنید.

با این حال ، محتاط باشید زیرا می توانید به مینای دندان یا لثه آسیب برسانید ، که منجر به حساسیت و حفره می شود. بهترین راه برای سفید کردن دندان های شما جلوگیری از ایجاد لک قبل از ایجاد لک ، ادامه رعایت بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم دندان است.

اگر این روش ها را بدون موفقیت امتحان کرده اید ، دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید روش درمانی دیگری گزینه بهتری است یا خیر.

نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در نظرات کاربران به اشتراک بگذارید.

healthline

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۳
Sahar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
مفید بود ممنون از پست خوبتون
مدیر پایگاه ممنون بابت نظر لطفتون
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
جالب بودتشکر
مدیر پایگاه تشکر بابت نظر لطفتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
عالی