کد خبر: ۲۶۳ |
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
| |

۴ نکته مهم که در اولین سخنرانی شما کمک کننده هستند

اگر می‌خواهید برای اولین بار تجربه سخنرانی کردن را پشت سر بگذارید، باید چند نکته مهم را رعایت کنید.
روز ایران: حرفه سخنرانی یکی از فعالیت هایی است که در این سال ها و با توجه به مدرنیته شدن زندگی و کسب و کارها از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار شده است و بسیاری از افراد از طریق این حرفه توانسته اند به موفقیت های بسیاری دست پیدا کنند و همچنین در موفقیت افراد دیگر نقش بسزایی داشته باشند.
 
اگرچه حرفه سخنرانی در جمع می‌تواند یک روش پردرآمد و سودآور برای امرار معاش باشد، اما باید به این موضوع توجه کنید که این حرفه مهارت خاصی را می طلبد و باید در آن توانمند و متخصص باشید. بنابراین، اگر هنوز در تلاش هستید که برای اولین بار سخنرانی کنید، ممکن است احساس کنید که هرگز قادر به راه اندازی حرفه خود نیستید و این کار تا حدی برایتان دشوار است اما نگران نباشید چرا که دنبال کردن این مطلب می تواند تا حد زیادی برای شما مفید باشد.

یکی از مهم ترین موارد در این حرفه پیدا کردن اولین مکان برای سخنرانی شماست که مطمئناً کار دشواری است، اما غیرممکن نیست.

امروز می‌خواهم چهار نکته را به شما ارائه کنم تا به شما در یافتن اولین اجرایتان کمک کند و توجه کنید این‌ها مواردی هستند که من هنگام شروع به کار سخنرانی از طریق آزمون و خطا آموختم و آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا اولین سخنرانی خود را انجام دهید و راه را برای ادامه کار خود باز کنید.

حوزه تخصص خود را تعیین کنید

قبل از اینکه به دنبال اولین شغل خود به عنوان سخنران بگردید، آن چیزی که در آن تخصص دارید را مشخص کنید.

یکی از نکات مهم این است که همه ما مهارت متفاوت و علایق و تجربیات مختلفی در زندگی داریم و اگر شما قصد دارید دیدگاهی را ارائه دهید که از نظر دیگران منحصر به فرد باشد باید هنگام نزدیک شدن به سخنرانی عمومی از نقاط قوت خود استفاده کنید. زیرا هنگامی که من برای اولین بار کار سخنرانی خود را شروع کردم، تجربه فروش زیادی داشتم؛ بنابراین کارم را با صحبت در مورد تکنیک‌های فروش آغاز کردم که به من اجازه می‌داد از تجربیات خود در صنعت استفاده کنم.

فکر کردن در مورد زمینه‌ای که تجربه دارید و نقاط قوت شما، می‌تواند به شما در یافتن نوع مناسب اجرای برنامه کمک کند. هنگامی که حوزه تخصصی خود را مشخص کردید، از خود بپرسید: چه نوع مخاطبی از این اطلاعات بهره‌مند می‌شود و آن‌ها کجا هستند؟ پاسخ به این سؤالات انواع افراد و سازمان‌هایی را که باید هنگام جستجوی برنامه‌ها موردهدف قرار دهید را نشان می‌دهد.

دانستن زمینه‌های تخصصی شما همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا خود را ارتقا دهید. در این مرحله، شما تجربه گفتاری زیادی ندارید و این اشکالی ندارد؛ بنابراین به جای اینکه خود را به عنوان سخنران معرفی کنید، سعی کنید خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی کنید.

کادربندی به عنوان یک تخصص می‌تواند به مردم کمک کند تا شما را جدی‌تر بگیرند و این مسئله همچنین می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، زیرا کار کاملاً درستی است.

۴ نکته مهم برای کمک به اولین سخنرانی شما

یک برند شخصی آنلاین ایجاد کنید

به محض اینکه افراد مجذوب شما شوند، می‌خواهند رایانه خود را باز کرده و به صورت آنلاین شما را چک کنند. آن‌ها به دنبال این هستند که ببینند شما چه نوع حضور آنلاینی دارید، بنابراین مهم است که یک حضور خوب داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که قصد دارید یک وب سایت خوب درست کنید که به صورت حرفه‌ای طراحی شده است و به طور واضح توضیح می‌دهد که چه کاری انجام می‌دهید و همچنین می‌خواهید در چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی مانند LinkedIn و صفحه توئیتر، فعال باشید.

اگر واقعاً می‌خواهید ارزشی را که باید برای خود بیاورید ثابت کنید، شروع به تولید محتوا کنید. پست‌ها یا فیلم‌های وبلاگ آموزشی راهی عالی برای نشان دادن این است که می‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید. تولید محتوای با کیفیت بالا برای وب می‌تواند افراد را وادار به تصمیم‌گیری در مورد همکاری با شما کند و این پست‌ها و فیلم‌های وبلاگ به عنوان اثبات قابل لمس واقعی شما است.

از شبکه و مکان‎های محلی خود استفاده کنید

در حالی که به دنبال اولین شغل خود به عنوان یک سخنران هستید، از اینکه باز هم در جستجوی خود باشید، نترسید و در صورت آگاهی، از همکاران و دوستان خود در هر فرصتی سؤال کنید.

شما هرگز نمی‌دانید این موضوع به چه کسی ارتباط دارد و در بیشتر موارد، مردم از اینکه مطلبی را با شما در میان بگذارند، بسیار خوشحال می‌شوند.

همچنین شروع کوچک و کسب اعتبار تدریجی می‌تواند مفید باشد و اگر کتاب می‌فروشید، ممکن است یک کتابفروشی محلی، کتابخانه یا رویدادی را در کافی شاپ امتحان کنید و اگر در حال ایجاد مربیگری هستید، سعی کنید نشست‌های محلی یا کنفرانس‌هایی را در منطقه خود پیدا کنید.

شما نمی‌توانید بلافاصله به رویداد‌های سراسری بروید، اما اگر اکنون با مکان‌های محلی کوچک شروع به برقراری ارتباط و  ساخت و ساز کنید، می‌توانید در طول زمان در رویداد‌های بزرگتر و بزرگتر صحبت کنید.

۴ نکته مهم برای کمک به اولین سخنرانی شما

انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید

قبل از اینکه از کسی پاسخ بله بشنوید، ممکن است لازم باشد برای تهیه یک مکان برای سخنرانی به جا‌های متعددی مراجعه کنید و ایرادی ندارد.

انگیزه خود را از دست ندهید. پشتکار داشته باشید و به دنبال برنامه‌های سخنرانی باشید و با کسی که به نظر مناسب می‌آید، تماس بگیرید و در صورت عدم پاسخ به پیام اولیه، اطمینان حاصل کنید که خودتان را با شرایط وفق دهید و راهنمای خود را پیگیری کنید.

همچنین لازم است به خاطر داشته باشید که اولین مکان سخنرانی شما ممکن است یک مکانی باشد که پولی را بابت آن بپردازید و ممکن است تا قبل از اجرای یک برنامه که برای آن پول دریافت کنید، مجبور شوید چندین بار به صورت رایگان صحبت کنید.

به یاد داشته باشید، انجام مشاغل کوچک و بدون حقوق در حال حاضر مشکلی ندارد، زیرا این مشاغل کوچک منجر به فرصت‌های بیشتری در ادامه مسیر خواهند شد.

شما در حال ساختن بخش‌هایی از حرفه خود به عنوان یک سخنران هستید و به محض اینکه اولین سخنرانی خود را برگزار کنید، از این به بعد همه چیز راحت و آسان می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰