کد خبر: ۲۴۵ |
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
| |

معرفی بهترین و لذیذترین غذا‌های خیابانی ترکیه

یکی از دلایل اصلی مقبولیت غذا‌های خیابانی در کشور، به دلیل پیشینه چادرنشینی مردم ترکیه میباشد. باید در نظر بگیریم که فرهنگ غذا‌های خیابانی مانند معدنی برای کشور ما در جلب توریسم می‌باشد. هر شهر این کشور در هر کوی و برزن عطر و بوی غذا‌های لذیذ و خوشمزه باعث جلب نظر جهانگردان می‌گردد.

روز ایران: وزیر جهانگردی و فرهنگ ترکیه ۱۰ نوع اسنک و غذا‌های خیابانی محبوب توریست‌ها را، به عنوان بهترین‌ها انتخاب نمود. وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه، لیستی از غذا‌های محبوب خیابانی در ترکیه را منتشر نمود. در این لیست از نان شیرینی به نام سیمیت تا ساندویچ ماهی و تانتونی دیده می‌شوند.

گرچه شهر استانبول تعداد بسیار زیادی رستوران دارد، اما مرکز غذا‌ها و خوراک‌های خیابانی نیز هست. شما می‌توانید در شهر‌های مختلف ترکیه، غذا‌ها و اسنک‌های مختلف را در دکه‌های اغذیه خیابان‌ها، امتحان کنید.

وبسایت وزارت جهانگردی وب سایتی است که در آن مطالب مختلفی را در جهت جلب توریسم دنبال می‌نماید. اخیراً در وبسایت وزارت جهانگردی ترکیه، لیستی از بهترین و محبوب‌ترین اسنک‌های خیابانی ترکیه ارائه شده است و در توضیحی ذیل آن آمده است که:

یکی از دلایل اصلی مقبولیت غذا‌های خیابانی در کشور، به دلیل پیشینه چادرنشینی مردم ترکیه میباشد. باید در نظر بگیریم که فرهنگ غذا‌های خیابانی مانند معدنی برای کشور ما در جلب توریسم می‌باشد. هر شهر این کشور در هر کوی و برزن عطر و بوی غذا‌های لذیذ و خوشمزه باعث جلب نظر جهانگردان می‌گردد. در این وب سایت مطالب مختلفی در زمینه چگونگی جلب توریسم درج می‌گردد تا از این راه به صنعت توریسم و معیشت مردم کمک شود.

بهترین و لذیذترین غذا‌های خیابانی ترکیه

این سایت نان شیرینی به نام simit سیمیت، را در صدر اسنک‌های خود منظور نموده است. در این لیست آمده است که اگر یک بار سمیت را با پنیر و چای امتحان کنید، مزه آن تا ابد در دهان شما باقی خواهد ماند. مردم و جهانگردان این اسنک خوشمزه را با مرغان دریایی در بوسفر شریک می‌شوند. (بوسفر باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه و دریای مرمره را به هم وصل می‌کند. این تنگه دو قاره اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا می‌سازد شهر استانبول در دوطرف این تنگه قرار دارد.)

دومین اسنک و غذای این لیست ساندویچ نسبتاً ارزان ماهی است، که از ماهی سفید کبابی، پیاز خام و سالادی تشکیل می‌شود که در عین سادگی بسیار خوشمزه است.

سومین اسنک مندرج در سایت مزبور، شاه بلوط می‌باشد که با آمدنش شروع فصل زمستان را نوید می‌دهد. سرهرکوچه، خیابانی دکه فروش شاه بلوط برپا می‌گردد.

بهترین و لذیذترین غذا‌های خیابانی ترکیه

تن تونی tantuni خوراک گوشت چرخ کرده یا ریز خرد شده همراه با گوجه فرنگی، فلفل سبز و پیاز، چهارمین اسنک خیابانی محبوب می‌باشد. خوراک اصیل شهر بندری مرسین در جنوب ترکیه است که از گوشت گوسفند یا مرغ گاهی اوقات همراه سبزیجات با نان لواش تهیه می‌گردد.

از دیگر غذا‌ها و اسنک‌های خیابانی که از کنارش به سادگی نمیتوان گذشت" دلمه میده " می‌باشد که تقریباً در تمامی خیابان‌ها دکه‌هایی را به خود اختصاص داده است. اگر یک بار مزه آن را بچشید مشتری دائم آن خواهید شد.

بهترین و لذیذترین غذا‌های خیابانی ترکیه

دلمه صدف که با موادی مانند برنج معطر مواد تند معطر ترشیجات پر میشود از غذا‌های مورد علاقه خیابانی و ساحلی که در محله بی اوغلو استانبول تهیه و سرو می‌گردد. برای خوردن آن کفه بالایی صدف را جدا کنید.

بهترین و لذیذترین غذا‌های خیابانی ترکیه

اسنک ششم در این لیست کومپیر (kumpir) نام دارد که با سیب زمینی آماده می‌شود و جزو غذا‌های محبوب در ترکیه می‌باشد. سیب زمینی تنوری که در میان آن لایه‌ای از کره به همراه گوشت یا سوسیس و کالباس، ذرت، نخود فرنگی پر می‌شود روی آن را با سس تزیین می‌کنند.

غذای بعدی برنج و مرغ به همراه ترشی است که با دوغ محلی به نام ayran سرو می‌گردد.

بهترین و لذیذترین غذا‌های خیابانی ترکیه

"چی کوفته "که کوفته بدون گوشت است و از بلغور قهوه‌ای، گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی درست می‌شود. سس بسیار خوشمزه‌ای از روغن زیتون، فلفل، رب انار و سیر دارد.

شلغم تند و تیز به نام salgam که در زبان ترکی به آن" شانگام " می‌گویند از پرطرفدار‌ترین نوشیدنی‌های ترکیه است. در فصل زمستان به همراه غذا سرو می‌گردد. این نوشیدنی با هویج بنفش، نمک، فلفل و ادویه درست می‌گردد، با آب شلغم طعم دار شده و بعد از آن تخمیر می‌شود. طعم آن ترش و نسبتاً تند است و در لیوان‌های بلند به صورت سرد سرو می‌گردد. این نوشیدنی بخشی از فرهنگ غذایی ارامنه نیز می‌باشد. در بعضی از نقاط ترکیه این نوشیدنی با دوغ محلی ترکیب شده و سرو می‌گردد.

در پایان از آنجایی که ترکیه اولین مقصد گردشگران ایرانی است، مطمئناً بسیاری طعم خوش غذا‌ها و اسنک‌های استانبول را امتحان کرده اند. نوش جان

تابناک با تو
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰