کد خبر: ۲۳۹ |
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
| |

طرز تهیه سوپ جو؛ پیش‌غذای خوشمزه و رژیمی

سوپ‌ها یکی از بهترین، سالم‌ترین و پرطرفدارترین انواع پیش غذا‌ها محسوب می‌شوند که هضم آسان و ارزش غذایی بسیار زیادی دارند. یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین نوع سوپ‌ها، سوپ جو است که برخلاف سوپ قارچ نه تنها کالری بالا و چربی زیادی ندارد، بلکه کاملا رژیمی است. به اعتقاد خیلی از افراد طرز تهیه سوپ جو ساده سریع است و با پخت آن می‌توان میز‌های غذا را رنگی‌تر کرد.

روز ایران: سوپ‌ها یکی از بهترین، سالم‌ترین و پرطرفدارترین انواع پیش غذا‌ها محسوب می‌شوند که هضم آسان و ارزش غذایی بسیار زیادی دارند. یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین نوع سوپ‌ها، سوپ جو است که برخلاف سوپ قارچ نه تنها کالری بالا و چربی زیادی ندارد، بلکه کاملا رژیمی است. به اعتقاد خیلی از افراد طرز تهیه سوپ جو ساده سریع است و با پخت آن می‌توان میز‌های غذا را رنگی‌تر کرد. اگر می‌خواهید شیوه پخت این سوپ را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوپ جو؛ پیش‌غذای خوشمزه و رژیمی

مواد لازم

۱ عدد پیاز
۲ حبه سیر
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۴ عدد هویج
۳ تا ۴ عدد گوجه‌فرنگی
۱ فنجان جو
نصف قاشق چایی‌خوری ریحان خشک
نصف قاشق چایی‌خوری پونه خشک
نصف قاشق چایی‌خوری فلفل سیاه
۶ فنجان آب گوشت
۱ عدد سیب‌زمینی
۱ فنجان لوبیا سبز
نصف فنجان ذرت
نصف فنجان نخودفرنگی
۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو
۱ شاخه جعفری تازه برای تزیین (اختیاری)

موادی اولیه که برای طرز تهیه سوپ جو گفته شد، ویژه غذای ۴ تا ۵ نفر است. اگر قصد دارید این سوپ را برای افراد بیش‌تری درست کنید، به همین نسبت مواد اولیه را افزایش دهید.

طرز تهیه

طرز تهیه سوپ جو بسیار آسان است و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. تنها نکته مهم برای آن این است که مراحل زیر را با دقت پیش ببرید تا یک سوپ جو خوشمزه درست کنید.

۱. تفت دادن پیاز و سیر

پیاز و سیر را کاملا ریز و خرد کنید. بعد آن‌ها را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و به مقداری که گفته شد به آن روغن زیتون اضافه کنید. حالا باید زیر قابلمه را روشن کنید و آن‌ها را ۵ دقیقه تفت دهید. اگر روغن زیتون ندارید، می‌توانید از روغن پخت‌وپز استفاده کنید؛ اما در نظر داشته باشید که روغن زیتون ارزش غذایی بیشتر و کالری کمتری دارد.

طرز تهیه سوپ جو؛ پیش‌غذای خوشمزه و رژیمی

۲. اضافه کردن جو و سبزیجات به مواد

پس از آن که پیاز و سیر تفت دادید، در این مرحله از طرز تهیه سوپ جو باید چهار هویج را حلقه یا نگینی خرد و به قابلمه مواد در حال پخت اضافه کنید. سپس به مقداری که گفته شد جو خیس خورده، ریحان خشک شده، پونه خشک شده، فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کنید. در قدم آخر شش فنجان آب گوشت را هم به همه این ترکیبات اضافه کنید و بگذارید بپزد.

طرز تهیه سوپ جو؛ پیش‌غذای خوشمزه و رژیمی

۳. طرز تهیه سوپ جو و پخت سیب‌زمینی

بعد از آن، یک عدد سیب‌زمینی به‌صورت نگینی خرد کنید و آن را هم در قابلمه سوپ بریزید. بعد در قابلمه را بگذارید و زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید حدود ۴۰ دقیقه سوپ به خوبی بپزد.

طرز تهیه سوپ جو؛ پیش‌غذای خوشمزه و رژیمی

۴. اضافه کردن ذرت و نخود فرنگی

در آخرین مرحله از طرز تهیه سوپ جو لوبیا سبز، ذرت و نخودفرنگی را هم به قابلمه سوپ اضافه کنید و بگذارید تا آن‌ها پخته شوند. در نظر داشته باشید ترتیب اضافه کردن مواد مختلف به قابلمه سوپ در حال پخت را تغییر ندهید. چراکه این مواد هریک مدت پخت متفاوتی دارد و باید به اندازه موردنیازشان در قابلمه پخته شوند.

طرز تهیه سوپ جو؛ پیش‌غذای خوشمزه و رژیمی

۵. تزیین و سرو غذا

برای اینکه سوپ جو طعم بهتری پیدا کند، یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به آن اضافه کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید جعفری هم داخل آن بریزید. البته می‌توانید پس از پایان پخت، سوپ را در ظرف ریخته و با جعفری خرد شده روی آن را تزیین کنید. سپس ظرف سوپ تزیین شده را روی میز غذا قرار دهید.

طرز تهیه سوپ جو؛ پیش‌غذای خوشمزه و رژیمی

در نظر داشته باشید شما می‌توانید به تناسب سایر غذا‌هایی که سر میز سرو می‌شود، حجم سبزیجات موجود در این سوپ را کمتر کنید تا سوپ سبک‌تری باشد. در مجموع ریختن سبزیجاتی مانند ذرت، لوبیاسبز و نخودفرنگی در سوپ کاملا اختیاری است و به ذائقه شما بستگی دارد. اگر روش بهتری برای طرز تهیه سوپ جو سراغ دارید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: کاغذ رنگی

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰