کد خبر: ۹۲۰ |
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
| |

هر تریدر باید در چند صرافی حساب داشته باشد؟

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال اولین کاری است که هر تریدر رو به رشدی برای ورود به بازارهای مالی تجربه می‌کند. این روزها صرافی‌های بسیاری به وجود آمده‌اند که انتخاب از بین آن‌ها چندان آسان نیست.

هر تریدر باید در چند صرافی حساب داشته باشد؟

طبیعی است که به عنوان یک تریدر پویا در انتخاب صرافی‌های مختلف سردرگم شوید. شاید ترجیح می‌دهید که در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید. شاید هم می‌خواهید در چند پلتفرم حساب کاربری بسازید و چندین معامله را باهم مدیریت کنید. اگر شما هم چنین دغدغه‌هایی دارید، به جای درستی تشریف آورده‌اید. در این مطلب قصد داریم در کنار هم یاد بگیریم که ثبت نام در چند صرافی منطقی است. لطفاً روز ایران را همراهی کنید.

چرا تریدرها از چند صرافی ارز دیجیتال استفاده می‌کنند؟

روز ایران: شاید تصور کنید که ارز دیجیتال در خرید بیت کوین خلاصه می‌شود، اما این‌گونه نیست. معامله در دنیای رمز ارزها، محدود به بیت کوین نیست و طیف وسیعی از ارز ها را در بر میگیرد. اما فارغ از سود و سرمایه‌گذاری، انتخاب صرافی یک مسئله مهم و حائز اهمیت برای موفقیت در این حوزه است.

در ادامه به دلایلی که بعضی از تریدرها در چند صرافی ثبت نام می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

تقسیم ریسک روی چند حساب مختلف

بسیاری از تریدرهایی که برای خرید تتر و دیگر ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها ثبت نام می‌کنند، برای تقسیم ریسک، به ثبت نام در پلتفرم‌های مختلف روی می‌آورند. در واقع این دسته تریدرها پیرو این ضرب‌المثل هستند که می‌گوید همه تخم‌مرغ‌هایت را در یک شانه نچین! از این رو با ایجاد چند حساب کاربری مختلف در پلتفرم‌های گوناگون، می‌کوشند ریسک معاملات و سپرده‌های خود را کاهش دهند.

خرید و فروش آلت‌کوین‌های بیشتر

یک صرافی ارز دیجیتال معتبر تلاش می‌کند از معروف‌ترین آلت کوین‌ها برای خرید و فروش پشتیبانی کند. با این حال دسته‌ای از تریدرها هم هستند که به جامپ و دامپ شت‌کوین‌ها علاقه‌مند هستند. این دسته از تریدرها ناچارند در صرافی‌های نه چندان معتبر ثبت نام کنند تا بتوانند از افزایش و افت ناگهانی ارزش این شت‌کوین‌ها کسب سود کنند.

استفاده از خدمات متنوع و مختلف

بعضی از تریدرها نیز برای استفاده از خدمات مختلف در چند صرافی ثبت نام می‌کنند. مثلاً ممکن است کارمزد صرافی‌های مختلف برای خرید و فروش یا انتقال تتر با یکدیگر متفاوت باشد و همین موضوع یک تریدر را به ثبت نام در پلتفرمی با کارمزد پایین‌تر ترغیب کند.

هر تریدر باید در چند صرافی حساب داشته باشد؟

کسب درآمد با آربیتراژ

آربیتراژ ارزهای دیجیتال یکی دیگر از دلایلی است که تریدرها را به ثبت نام در چند صرافی ارز دیجیتال ترغیب می‌کند. این تریدرها از اختلاف قیمت جزئی بین یک ارز در صرافی‌های مختلف سود کسب می‌کنند. به همین دلیل ثبت نام در چند پلتفرم را ترجیح می‌دهند. ناگفته نماند که گرفتن آربیتراژ کاری تخصصی است و برای جلوگیری از ضرر بهتر است بدون دانش کافی وارد این حوزه نشوید.

آیا لازم است هر تریدر در چند صرافی حساب داشته باشد؟

واقعیت را بخواهید، هیچ الزامی وجود ندارد که یک تریدر حتماً در چند صرافی ارز دیجیتال حساب داشته باشد. بعضی از تریدرهایی که در صرافی‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند، لازم است برای تبدیل تتر به ریال در صرافی‌های معتبر ایرانی نیز ثبت نام کنند.

نظر کارشناسان ما این است که اگر در یک صرافی بین‌المللی و یک صرافی ایرانی معتبر ثبت نام کنید، کارتان به بهترین شکل راه می‌افتد و تمرکزتان بین چند صرافی مختلف پخش نمی‌شود.

برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال به چه چیزی دقت کنیم؟

برای اینکه بتوانید بهترین صرافی ارز دیجیتال را با خیالی آسوده انتخاب کنید، لازم است نکاتی مهم را در این زمینه بدانید. بهتر است پیش از اینکه مراحل احراز هویت را در پلتفرم‌های مختلف طی کنید، ابتدا صرافی مدنظر خود را اعتبارسنجی کنید و در هر پلتفرمی ثبت نام نکنید. تلاش کنید همیشه به دنبال بهترین‌ها باشید و بدین ترتیب از پول خود محافظت کنید. در ادامه مهم‌ترین نکاتی را که لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید، خدمتتان ارائه می‌کنیم.

نکاتی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی

  1. پیش از انتخاب صرافی ارز دیجیتال به امنیت آن به خوبی توجه کنید. بدون شک هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد پول و سرمایه خود را وارد صرافی‌هایی کند که به سادگی هک می‌شوند یا به دلیل کمبود دارایی‌ها ورشکست شده و از میدان خارج می‌شوند!
  2. خرید بیت کوین خود را در صرافی‌هایی انجام دهید که معتبر و خوشنام هستند. دیدگاه‌های مردم درباره صرافی مد نظرتان را بخوانید و کیفیت پشتیبانی آن‌ها از مشتریان را بسنجید.
  3. پیش از ثبت نام و تبدیل تتر به ریال، به حجم معاملات و میزان نقدینگی پلتفرم مورد نظرتان توجه ویژه‌ای داشته باشید. صرافی‌هایی که نقدینگی پایینی دارند، در پوشش دادن معاملات با حجم بزرگ به خوبی عمل نمی‌کنند. تاخیر زیاد در انجام تراکنش‌ در این صرافی‌ها مساوی است با ضرر و زیان شما!

نکاتی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال خارجی

هر تریدر باید در چند صرافی حساب داشته باشد؟

 

  1. بسیاری از مردم کشور عزیزمان ایران به دنبال صرافی ارز دیجیتال بدون احراز هویت هستند. لازم به ذکر است که پلتفرم‌های معتبر بدون شک احراز هویت کاربران را الزامی می‌دانند و با دقت مراحل آن را پیگیری می‌کنند. ثبت نام در سایت‌هایی که نیاز به احراز هویت ندارند ممکن است سرمایه شما را به خطر اندازد.
  2. پیش از اینکه بخواهید در یک پلتفرم ثبت نام کنید و انتقال تتر را انجام دهید، خوب است از واقعی بودن قیمت‌ها در آن صرافی اطمینان حاصل کنید. مقایسه قیمت با سایت‌های معتبر می‌تواند به شما در تشخیص این کار کمک کند.
  3. اگر می‌خواهید کار تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد را انجام دهید، بهتر است به دنبال صرافی‌هایی باشید که کیف پول اختصاصی داشته باشند. لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید مستقیماً تتر خود را در صرافی خارجی به ریال تبدیل کنید و برای این کار نیاز به ثبت نام در یک صرافی معتبر ایرانی دارید.

سخن پایانی

با نکاتی که در این مطلب خدمتتان ارائه کردیم، به سادگی می‌توانید معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و بین‌المللی را انتخاب کنید و تمرکزتان را روی ترید کردن بگذارید. به علاوه با خرید تتر و حفظ سرمایه‌تان می‌توانید ارزش دارایی‌های ریالی خود را حفظ کنید و خیال خود را از این بابت آسوده کنید. موفق و پُرسود باشید.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰