کد خبر: ۸۸۴ |
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
| |

ویژگی‌های وینک (WINK) چیست؟

وینک یکی از پروژه‌های ارز دیجیتال در صنعت گیمینگ و ساخت بازی‌های بلاک‌چینی است که فعالیت خود را در سال 2019 آغاز کرده است.

ویژگی‌های وینک (WINK) چیست؟

روز ایران: در واقع پلتفرم وینک رابطه بین داده‌های داخلی و خارجی تشکیل‌دهنده یک قرارداد هوشمند است. در نتیجه می‌توان گفت WINK نوعی اوراکل غیرمتمرکز است.

بررسی و آشنایی با شبکه WINK

WINK پلتفرم مخصوصی است که برای طراحی بازی‌های بلاک‌چینی، به‌منظور ازبین‌بردن مشکل ارتباط بین داده های دنیای واقعی و بلاک‌چین طراحی شده است. در واقع این اوراکل غیرمتمرکز به‌عنوان پلی بین این دو بخش عمل کرده و به اکوسیستم‌های وب 3 اجازه می‌دهد تا با داده‌های دنیای واقعی ارتباط بگیرند و قراردادهای هوشمند خود را ایجاد کنند. اهمیت این شبکه و پلتفرم آن زمانی دوچندان می‌شود که بدانید وینک یکی از معدود اوراکل‌های غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال است.

اهداف شبکه WINK

هدف اصلی این شبکه ارائه راهکارهایی برای ساخت و تولید بهترین بازی‌های بلاک‌چینی است. برای این منظور تیمی قوی از بهترین متخصص‌ها در زمینه ساخت و توسعه قراردادهای هوشمند را در کنار هم جمع کرده است. از دیگر اهداف شبکه می‌توان به ایجاد و عرضه استیبل کوین مخصوص خود، سامانه پرداخت بر مبنای ارز دیجیتال و نوعی توکن اوراق بهادار اشاره کرد. اهداف گفته شده وینک را به پروژه‌ای بزرگ و جاه‌طلبانه تبدیل کرده که تابه‌حال در هیچ اوراکلی چه متمرکز و چه غیرمتمرکز انجام نشده است. به همین دلیل کارشناسان آینده این شبکه و ارز آن را بسیار درخشان می‌دانند.

بررسی تاریخچه شبکه WINK

WINK شبکه‌ای مبتنی بر بلاک‌چین ترون است. به همین دلیل فعالان این بازار، پلتفرم آن را با نام ترون بت (TronBet) می‌شناختند. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این پلتفرم نزد کاربران، امکان شرط‌بندی‌کردن با استفاده از ارز دیجیتال حاکمیتی این شبکه بود. تا سال 2019 این شبکه با نام ترون بت به فعالیت خود ادامه می‌داد؛ اما در این سال نام شبکه به وینک تغییر کرد و در همان سال توکن اختصاصی خود به نام WIN را روانه بازار کرد. فروش 6 میلیونی این توکن نظر بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان این بازار را به خود جلب نمود.

  • به دلیل استقبال کاربران از فروش اولیه وین، صرافی بایننس در همان سال نام این ارز را به فهرست ارزهایی که از آن پشتیبانی می‌کند اضافه نمود.
  • وایت پیپر این شبکه در 6 اکتبر 2020 برای اولین‌بار در اختیار عموم قرار گرفت.

ویژگی‌ها و مزایای شبکه وینک

اولین ویژگی که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از بلاک‌چین ترون و استاندارد ERC-20 برای ایجاد پلتفرم WINK است. استانداردی که از آن برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز بلاک‌چین ترون استفاده می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات شبکه‌های دیفای، دسترسی به مقادیر قیمت است. شبکه این پلتفرم، با ارائه فیدهای قابل‌اعتماد این مشکل را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های مالی برطرف کرده است. دیگر ویژگی این شبکه امکان ایجاد اوراکل دلخواه است که به دولوپرها اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمند ایجاد شده را در کمتر از چند دقیقه به دنیای واقعی متصل نمایند. وینک با ایجاد یک شبکه ایمن به‌منظور انجام ارزان و سریع تراکنش، کمک بزرگی به بهبود اکوسیستم ترون کرده است.

از دیگر ویژگی‌های این شبکه می‌توان به امکان مدیریت و اجرای رویدادهای زنده، امکان ایجاد ارتباط در بازی‌های بلاک‌چینی و عرضه توکن‌های اوراق بهادار اشاره نمود؛ اما اگر بخواهیم از میان تمام ویژگی‌های گفته شده مهم‌ترین آن را انتخاب کنیم، می‌توانیم به پیوند عمیق آن با شبکه ترون اشاره نماییم که به دولوپرها اجازه می‌دهد اوراکل‌های سفارشی خود را ایجاد کنند.

ویژگی‌های وینک (WINK) چیست؟

رودمپ شبکه وینک

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های مربوط به این شبکه، رود مپ آن است. وینک برای رسیدن به هدف خود چهار گام اساسی را تعریف کرده است و بر اساس گفته بنیان‌گذاران و توسعه‌دهندگان خود، هم اکنون در حال برداشتن قدم اول است:

  1. ایجاد و ساخت اوراکل غیرمتمرکز WINK
  2. جمع‌آوری و تشکیل تیمی از متخصص‌ها و برنامه‌نویس‌های حوزه بلاک‌چین
  3. طراحی و به‌روزرسانی سامانه‌های جدید و به‌روز برای جلوگیری از کلاهبرداری
  4. واگذاری کامل شبکه وینک به کاربران از طریق یک پلتفرم هوشمند

آشنایی با مؤسسان و اعضای تیم پروژه

مؤسسان این شبکه سه تن از متخصص‌های بازی‌های بلاک‌چینی با نام‌های بی وانگ، اس تانگ و الکس یی هستند. باگذشت زمان و احساس نیاز به متخصص‌های بیشتر، تیم توسعه‌دهنده این پروژه بزرگ‌تر شد. افرادی با تخصص‌هایی در زمینه تکنولوژی بلاک‌چین، بازی‌های بلاک‌چینی، بازاریابی، تبلیغات و توسعه نرم‌افزارهای موبایلی به مجموعه اضافه شدند. در حال حاضر تعداد اعضای این تیم خلاق 13 نفر است.

بررسی و معرفی توکن WIN

توکن حاکمیتی شبکه وینک با نام اختصاری WIN در سال 2019 و هم‌زمان با تغییر نام تورن بت به WINK بر اساس استاندارد ERC-20 طراحی و عرضه شد. نام وین به معنای چشمک‌زدن و نماد این توکن نیز شبیه به چشمی در حال چشمک‌زدن است. کاربران برای خرید وینک می‌توانند به پلتفرم آن مراجعه کنند.

  • در ساخت و ایجاد این پروژه سه شرکت Tron، opera و BitTorrent با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

کاربردهای توکن وین

از توکن وین برای پاداش‌دهی دربازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین ترون استفاده می‌شود. از اصلی‌ترین این بازی‌ها می‌توان به Dice، Moonو Ring & Duel اشاره کرد. از دیگر کاربردهای این توکن می‌توان به امکان وثیقه‌گذاری، وام‌دهی، وام‌گیری و استفاده به‌عنوان واسطی بین شبکه با پلتفرم‌ها و بازی‌های ساخته شده اشاره کرد.

کیف پول‌های مناسب ارز وین

به‌طورکلی تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و افزونه مرورگر وب که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، برای نگهداری این توکن مناسب هستند. اما توصیه ما به شما این است که پس از خرید وینک برای نگهداری از ولت‌های سخت‌افزاری استفاده کنید؛ زیرا امن‌تر هستند. در ادامه برخی از این کیف‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • افزونه مرورگر متامسک
  • کیف پول نرم‌افزاری کوینومی
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر

پیش‌بینی قیمت وینک در آینده

در حال حاضر قیمت وینک چیزی در حدود 0.0001 دلار است؛ ولی باتوجه‌به برنامه‌هایی که تیم توسعه‌دهنده برای به‌روزرسانی و ارتقا آن در نظر گرفته‌اند، آینده آن بسیار روشن است. کارشناسان معتقد هستند قیمت این ارز دیجیتال در 2023 به 0.0007 دلار و در سال 2024 به 0.0009 دلار خواهد رسید.ویژگی‌های وینک (WINK) چیست؟

جمع‌بندی

شبکه وینک به‌عنوان اوراکلی غیرمتمرکز و پلتفرمی مناسب برای ساخت بازی‌های بلاک‌چینی شناخته می‌شود. این شبکه می‌تواند مشکل ارتباط بین داده‌های داخلی و خارجی را حل کرده و به همین دلیل نظر توسعه‌دهندگان بسیاری را به خود جلب کرده است. از طرفی امنیت بالا، کارمزد ناچیز و امکان ایجاد ارتباط دربازی‌های بلاک‌چینی موجب شده است تا کاربران زیادی به این شبکه و ارز WIN علاقه‌مند شده و از آن استفاده کنند.

خبر آنلاین

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰