کد خبر: ۱۱۵۶ |
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
| |

تصحیح دستی اشتباه هوش مصنوعی بارد (bard) توسط کارکنان گوگل

تصحیح دستی اشتباه هوش مصنوعی بارد (bard) توسط کارکنان گوگل
برای تصحیح اشتباه هایی که ممکن است در پاسخ های هوش مصنوعی گوگل بارد (bard) رخ دهد گوگل از کارکنان می خواهد که به صورت دستی "پاسخ های بد" هوش مصنوعی بارد را برطرف کنند. هم اکنون زمانی است که جنگ بین Chat GPT و bard شروع شده و بهتر است بدانید که اصلا بارد چیست و اولین اشتباه هوش مصنوعی بارد چه بوده که گوگل به فکر برطرف کردن آن افتاده است.

روز ایران:برای تصحیح اشتباه هایی که ممکن است در پاسخ های هوش مصنوعی گوگل بارد (bard) رخ دهد گوگل از کارکنان می خواهد که به صورت دستی "پاسخ های بد" هوش مصنوعی بارد را برطرف کنند.

آزمایش‌کنندگان داخلی نشانی برای نمایش در نمایه‌های شرکت داخلی خود کسب می‌کنند.که بین کارمندان گوگل برای رتبه بندی مثل امتیاز است. بنابراین هر شخص بیشترین تلاش را در بر میگیرد که خطا های احتمالی هوش مصنوعی بارد گوگل را ویرایش کند.

غول موتورهای جستجو، گوگل، به کارمندان انسانی خود روی می آورد تا «پاسخ های بد» داده شده توسط ربات چت هوش مصنوعی (AI) بارد را برطرف کند. مدیر عامل شرکت، ساندار پیچای، از کارمندان خواسته بود که هر روز دو تا چهار ساعت برای کمک به بهبود محصول وقت بگذارند.

مایکروسافت که از نزدیک با Open AI کار می کند، قبلاً چت جی پی تی (Chat GPT) را برای قدرت بخشیدن به ربات چت جی پی تی در موتور جستجوی Bing خود پذیرفته است که می تواند تسلط گوگل در بازار موتورهای جستجو را تهدید کند. گوگل از ربات چت هوش مصنوعی خود یعنی Bard رونمایی کرد تا با محبوبیت روزافزون محصول OpenAI رقابت کند.با این حال، بارد در طی یک رویداد تبلیغاتی پاسخ های نادرستی داد که قیمت سهام گوگل را 9 درصد کاهش داد. گوگل اکنون در حال عقب نشینی است زیرا به نظر می رسد نشان دهد که محصولات هوش مصنوعی آینده اش به همان اندازه خوب هستند.

چگونه گوگل قصد دارد پاسخ های بد بارد (Bard AI) را برطرف کند

تصحیح دستی اشتباه هوش مصنوعی بارد (bard) توسط کارکنان گوگل

در حال حاضر، در ایمیلی که توسط Prabhakar Raghavan، معاون جستجو در گوگل ارسال شده است، از کارمندان خواسته است تا به چت بات شرکت کمک کنند تا پاسخ های خود را به درستی دریافت کند.

راغوان در این ایمیل نوشت که فناوری هوش مصنوعی بارد هیجان انگیز است اما هنوز هوش مصنوعی بارد گوگل در روزهای اولیه خود است. شرکت مشتاق بود تا آن را به درستی انجام دهد و با شرکت در آزمایش داخلی، کارمندان به تسریع آموزش مدل و آزمایش ظرفیت بار آن کمک می کردند.

راغوان کارکنان Google را تشویق کرد تا پاسخ‌ها را در مورد موضوعاتی که به خوبی می‌دانند بازنویسی کنند، اما همچنین فهرستی از بایدها و نبایدها را برای آنها قبل از آموزش ربات چت بارد در نظر گرفت.

در میان کارهایی که باید انجام دهید، دستورالعمل‌هایی است که باید پاسخ‌ها را مودبانه، معمولی و قابل دسترس نگه دارید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که آنها به صورت اول شخص هستند و از لحن بی‌نظر و خنثی استفاده می‌کنند.

سی‌ان‌بی‌سی در گزارش خود اعلام کرد ، همچنین به کارمندان گفته شد که کلیشه‌ای نکنند و از پیش‌فرض‌سازی بر اساس نژاد، ملیت، جنسیت، سن، مذهب، گرایش جنسی، ایدئولوژی سیاسی، مکان یا مقوله‌های مشابه اجتناب کنند.

گوگل همچنین در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که ربات چت خود به عنوان یک شخص یا احساسات نمایش داده نمی شود، شاید از تجربه قبلی آنها مبنی بر اینکه ربات چت حساس بوده است . گوگل همچنین به کارمندان دستور داده است که به پاسخ هایی که توصیه های حقوقی، پزشکی یا مالی ارائه می دهند، رای منفی بدهند، اما اصرار بر عدم بهبود آنها دارد.

برای تلاش‌های خود، کارمندان Google یک نشان «مامان» دریافت می‌کنند که می‌توانند در نمایه کارمند داخلی خود نمایش دهند. 10 مشارکت کننده برتر همچنین به یک جلسه شنیداری دعوت خواهند شد، جایی که با تیم بارد ملاقات خواهند کرد و این فرصت را خواهند داشت که بازخورد خود را به صورت زنده با آنها به اشتراک بگذارند.

اولین دموی چت بات بارد چه مشکلاتی دارد؟

گوگل بارد به عنوان رقیب ChatGPT معرفی شد و طی روزهای بعد نیز بطور عمومی در دسترس قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد این چت بات در اولین دموی خود نتوانست خوب ظاهر شود و مرتکب اشتباه شد. هنوز جزئیات بارد به طور کامل منتشر نشده است اما اسکرین شات‌های مربوط به سوالات علمی پرسیده شده از آن در دسترس است. در این تصاویر از بارد پرسیده شد کدام یک از اکتشافات جیمز وب را می توان به کودک ۹ ساله توضیح داد. بارد در پاسخ گفت که جیمز وب اولین تصاویر سیاره‌ای خارج از منظومه‌ی شمسی را ثبت کرده است. این پاسخ با انتقاد ستاره شناسان در توییتر همراه شد و آن‌ها از بارد انتقاد کردند. ستاره شناسان می‌گویند اولین سیاره فراخورشیدی در سال ۲۰۰۴ کشف شد و اطلاعات آن نیز در وبسایت ناسا قابل مشاهده است.

گوگل بارد دقیقا چیست؟

Bard یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط گوگل منتشر شده است. بارد از مدل زبان LaMDA به عنوان پایه ای برای دانش خود استفاده می کند و برخلاف دیگر چت بات های هوش مصنوعی، مستقیماً به وب متصل می‌شود تا بتواند به اطلاعات جدید و به‌روز دسترسی داشته باشد.

 

بارد با این همه دانش چه می کند؟ از آن برای پاسخ دادن به سوالات به صورت مکالمه استفاده می کند. به جای تایپ کردن کلمات کلیدی برای یک نتیجه جستجو، در واقع می توانید یک مکالمه (واقعی) با Chatbot داشته باشید. با این سؤالات نیز می توانید جزئیات زیادی کسب کنید. بارد می‌تواند به‌جای پرسش‌ های اساسی‌تر مانند سال تولد یک سلبریتی، مقالاتی بنویسد یا نمونه‌هایی از برنامه‌نویسی ارائه دهد تا برخی از قابلیت‌ های آن را نام ببرد.

از آنجایی که LaMDA یک مدل داده بسیار گسترده است، Bard به نسخه کوچکتر محدود می شود. حداقل فعلاً همین است. Google برای اولین بار Bard را در مرحله آزمایشی منتشر می کند، درست مانند نسخه بتا. از بازخورد دنیای واقعی برای بهبود پلتفرم و مدل زبان و همچنین آزمایش خود برند استفاده خواهد کرد. در ابتدا، گوگل دسترسی به Bard را برای «تست‌کنندگان مورد اعتماد» محدود می‌کند. در آینده نزدیک، چت ربات جدید هوش مصنوعی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. گوگل هنوز زمان را ذکر نکرده است. Bard نیز به زودی در جستجوی Google عرضه خواهد شد، اما جدول زمانی آن نیز کمی مبهم است.

نگاهی به تکنولوژی گوگل بارد

تصحیح دستی اشتباه هوش مصنوعی بارد (bard) توسط کارکنان گوگل

گوگل در این دوره هیجان انگیز تکنولوژی تحقیقات و پیشرفت‌های عمیق را به محصولاتی تبدیل می‌کند که واقعا به مردم کمک ‌کند. این سفری است که با مدل‌های زبانی مختلف طی کرده است. این کمپانی در دو سال گذشته از نسل جدید مکالمه با استفاده از مدل زبان برای چت (یا به اختصار LaMDA) رونمایی کرده است. هم اکنون گوگل روی یک سرویس مکالمه‌ هوش مصنوعی کار می‌کند که توسط LaMDA پشتیبانی می‌شود و آن را Bard نامیده است. امروز با معرفی این تکنولوژی گام دیگری رو به جلو برداشته است تا آن را به ‌طور گسترده‌تر در دسترس عموم قرار دهد.

گوگل بارد هوش و خلاقیت مدل‌های مختلف زبانی را با یکدیگر ترکیب کرده و از اطلاعات موجود در اینترنت استفاده می‌کند تا پاسخ‌های صحیح و باکیفیت را به کاربر ارائه دهد. بارد به شما کمک می‌کند تا اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب را به راحتی برای یک کودک 9 ساله توضیح دهید. نسخه ابتدایی بارد به قدرت محاسباتی کمتری نیاز دارد تا کمپانی گوگل بتواند بازخورد بیشتری را از کاربران دریافت کند. سپس این بازخوردها را با آزمایشات داخلی خود ترکیب می‌کند تا پاسخ‌های بارد را از نظر کیفیت و درستی بررسی نماید. این امر در ادامه فرایند یادگیری به بهبود کیفیت و سرعت بارد کمک شایانی خواهد کرد.

جنگ جهانی هوش مصنوعی

در این جنگ جهانی هوش مصنوعی که اکنون بین مایکروسافت و گوگل انجام می‌گیرد و هیچ بعید نیست که در آینده غول‌های دیگری هم به آن اضافه شوند، شرکت‌ها به رجز خوانی برای هم پرداخته‌اند. دنیای هوش مصنوعی به دیتابیس عظیمی نیاز دارد.

گوگل با وجود این همه سرویس، تعداد بسیار بالای کاربران جیمیل و موتور جستجوی تحلیل گر خودش اطلاعات بسیار ارزشمندی از سایت‌ها، افراد و وقایع مختلف دارد با دسترسی به چنین توانایی‌های انتظار می‌رود گوگل در آینده نه چندان دور هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای عرضه کند. گوگل مدعی است که توان محاسباتی هوش مصنوعی هر شش ماه یکبار دو برابر می‌شود. سیستم هوش مصنوعی و ذهن عمیق گوگل در حال حاضر مشغول توسعه سریعی است. گوگل همچنان مدعی است که در میان سرویس‌ها بیشترین تمرکز خود را روی هوش مصنوعی گوگل یا همان بارد گذاشته است.

تاریخ معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد

حتی تاریخی که گوگل معرفی کرده است، هم معنادار است. یک روز قبل اینکه مایکروسافت chatgpt را به موتور جستجوی بینگ اضافه کند.آنها صحبت از سرویس هوش مصنوعی یا همان گوگل بارد می‌کنند،یعنی همان سرویسی که مشابه chatgpt است. آنها با این کار قصد داشتند که خبر رونمایی از chatgpt در بینگ را به حاشیه برانند و این پیغام را بدهند که ما هم داخل این بازی خواهیم بود تا فعالسازی چت جی پی تی در بینگ آن طور هم خاص به نظر نیاید. واقعیت آن است که گوگل دوران طلایی رقابت را از دست داده است و هر چه بگذرد بیشتر عقب می‌ماند پس سعی خواهد داشت که سریعتر این کار را انجام دهد و ثانیه‌ای غفلت نکند. باید دید در این چند ماهی که مایکروسافت و موتور جستجوی بینگ برگ برنده دارند، چگونه از آن استفاده می‌کنند و گوگل چگونه به این میدان وارد می‌شود.

 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰