کد خبر: ۹۸۳ |
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
| |

گوگل مپس به قابلیت‌های جدید و جذاب هوش مصنوعی مجهز می‌شود

گوگل در مراسم ویژه خود از قابلیت‌های جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی برای سرویس مپس رونمایی کرد.

گوگل مپس به قابلیت‌های جدید و جذاب هوش مصنوعی مجهز می‌شود

روز ایران:گوگل در رویداد ویژه امشب خود از قابلیت‌های جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی برای سرویس مپس پرده برداشت. از جمله این ویژگی‌های جدید می‌توانیم به شیوه جدید مشاهده مناطق مختلف از طریق یک نمای هوایی جدید و البته قابلیت‌های واقعیت افزوده و مسیریابی اشاره کنیم.

گوگل اعلام کرد که سرویس مپس با چندین ویژگی جدید به‌روز خواهد شد. یکی از این ویژگی‌ها آپدیت بزرگی برای حالت Impressive View است که دسترسی به نقشه‌های سه‌بعدی را به سطح جدیدی می‌برد. نسخه جدید این ویژگی اجازه می‌دهد در داخل نقشه‌های سه‌بعدی زوم کنید و حتی وضعیت نور داخل رستوران‌ها را ببینید. به‌علاوه با این آپدیت می‌توانید نمای ساختمان‌ها را در ساعات مختلف شب یا روز یا وضعیت‌های آب‌وهوایی مختلف مشاهده کنید.

ویژگی Impressive View اولین بار در ماه مه ۲۰۲۱ معرفی شده بود و سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۵۰ چشم‌انداز جهانی را تحت پوشش قرار داد. این ویژگی حالا از امروز برای پنج شهر بزرگ لندن، لس آنجلس، نیویورک، سان فرانسیسکو و توکیو فعال می‌شود.

گوگل همچنین قابلیت Indoor Live View را برای ۱۰۰۰ فرودگاه، ایستگاه مترو و مرکز خرید توسعه می‌دهد. این قابلیت در ماه‌های آینده در شهرهای آمستردام، دوبلین، فلورانس و ونیز در دسترس قرار می‌گیرد.

یکی از دیگر قابلیت‌های جدید گوگل مپس تلفیق هوش مصنوعی با واقعیت افزوده است؛ به این صورت که می‌توانید دوربین گوشی خود را به سمت محیط‌های مختلف بگیرید و در سرویس نقشه به‌صورت آنی اطلاعات مربوط به کسب‌وکارهای آن منطقه را ببینید.

خبر آنلاین

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰