کد خبر: ۷۷۵ |
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
| |

ادعای شبیه سازی 3 سوپر گاو پرتولید در چین

ادعای شبیه سازی 3 سوپر گاو پرتولید در چین
چین مدعی شده است که توانسته گاو های پر تولیدی را شبیه سازی کند که در سال می تواند 18 تن شیر تولید کند. این سوپر گاو های پرتولید می توانند در سال حداقل 100 تن شیر تولید کنند. تا کنون سه نمونه از این سوپر گاو های پرتولید شبیه سازی شده اند. میزان تولید شیر این گاو های پر تولید 1.7 برابر میانگین تولید گاو های امریکا است.

تولد گاو پر تولید 

روز ایران: سوپر گاو های پرتولید شگفت انگیزی که چین مدعی تولید آنها است، می تواند بسیار شگفت انگیز باشد چرا که هنگامی  که گاوها رشد می کنند می توانند 18 تن شیر در سال تولید کنند. در این مقاله از سایت روز ایران به بررسی ادعای چین در مورد تولید گاو هایی که می توانند شیر خیلی زیادی تولید کنند را بررسی کنیم.

طبق مقاله ای از رسانه دولتی چین گلوبال تایمز منتشر شد، دانشمندان چینی سه «سوپر گاو» را که می‌توانند مقدار زیادی شیر تولید کنند، شبیه‌سازی کردند.

در گزارش روز چهارشنبه ادعا شده است که حیوانات جدید وابستگی کشور به نژادهای وارداتی را کاهش خواهند داد.

محققان دانشگاه علوم و فناوری کشاورزی و جنگلداری شمال غربی این سه گوساله را در منطقه Ningxia پرورش داده و زنده کردند.

 

منشا این حیوانات از گاوهای بسیار پربازده از نژاد هلشتاین فریزین است که منشا آن هلند است و می تواند سالانه 18 تن شیر یا 100 تن شیر در طول عمر خود تولید کند.

این مقدار تقریباً 1.7 برابر میانگین شیر تولید شده توسط گاوها در ایالات متحده در سال 2021 است.

یک گوساله پر تولید بزرگ

اولین گوساله جدید در 30 دسامبر به دنیا آمد. با توجه به جثه نسبتاً بزرگ حیوان 56.7 کیلوگرم (120 پوند)، باید سزارین انجام شود.

برای به دست آوردن سه گوساله جدید، دانشمندان مجبور شدند 120 جنین را از سلول های گوش گاوهای بسیار پربار شبیه سازی کرده و آنها را در گاوهای جایگزین قرار دهند.

جین یاپینگ، دانشمند ارشد پروژه، گفت که او اکنون برنامه های بلندپروازانه ای برای فناوری جدید دارد.

ما قصد داریم دو تا سه سال طول بکشد تا گله‌ای متشکل از بیش از 1000 گاو فوق‌العاده ایجاد کنیم تا به عنوان پایه‌ای محکم برای مقابله با اتکای چین به گاوهای شیری خارج از کشور و مسئله خطر خفگی [به دلیل اختلالات زنجیره تامین] مقابله کنیم. ،" او گفت. 

یک نژاد پرتولید کمیاب

جین افزود، تخمین زده می شود که از هر 10000 گاو در چین تنها پنج نفر می توانند در طول زندگی خود 100 تن شیر تولید کنند، اما این حیوانات اغلب تا پایان عمر شناسایی نمی شوند و پرورش آنها را دشوار می کند.

چین در حال حاضر 70 درصد گاوهای شیری خود را وارد می کند.

پیش از این در سال 2022، تیمی از محققان کالج هوش مصنوعی در دانشگاه نانکای چین ، یک روش کاملاً خودکار برای مهندسی کلون‌های خوک توسعه دادند. برای اولین بار، هفت بچه خوک شبیه سازی شده سالم از یک مادر جایگزین بدون هیچ گونه مداخله انسانی با استفاده از این روش به دنیا آمدند. 

در سپتامبر 2022، شرکت بیوتکنولوژی Sinogene مستقر در پکن موفق شد با موفقیت یک گرگ قطبی به نام مایا را شبیه‌سازی کند و به یک پیشرفت مهم در حفظ گونه‌های کمیاب و در معرض انقراض دست یابد.

مایا، اصالتاً از توندراهای قطب شمال جزایر ملکه الیزابت کانادا، از طریق همان تکنیک مورد استفاده برای شبیه‌سازی دالی گوسفند، اولین پستاندار، که در سال 1996 در اسکاتلند مهندسی شد، ایجاد شد.

به گزارش روز ایران این گزارش اولین بار در رسانه تحت کنترل دولت چین، Global Times منتشر شد.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰