کد خبر: ۱۲۹ |
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
| |

دوچرخه سواری در روزهای بارانی چه اصولی دارد؟

میزان استفاده از دوچرخه بین شهروندان در حال افزایش است اما دوچرخه سواری به ویژه در روزهای بارانی و برفی اصولی دارد.

میزان استفاده از دوچرخه بین شهروندان در حال افزایش است اما دوچرخه سواری به ویژه در روزهای بارانی و برفی اصولی دارد.
استفاده از دوچرخه در کلانشهری چون تهران روند رو به رشد خود را آغاز کرده و به تعداد افرادی که علاقمند به استفاده از این حمل و نقل پاک هستند افزوده میشود. استفاده از این وسیله که در بسیاری از کشورها پرطرفدار است و به خوبی بین مردم جا بازکرده اصولی دارد که راکبان باید به آنها توجه داشته باشند. در اخبار قبلی به برخی از این موارد اشاره کرده ایم اما با توجه به قرار داشتن در فصل سرد سال که با بارش باران مواجه میشویم رعایت چند نکته برای دوچرخه سواران ضروری است.

در روزهای بارانی و سرد، دوچرخه سواران بهتر است با بادگیر کلاهدار و پوشش گرم داشته باشند. در روزهای برفی از زنجیر دوچرخه استفاده کنند. در روزهای بارانی و ابری که دید کمتر است از چراغ دوچرخه استفاده کنند و هنگام دوچرخه سواری حواسشان به گودال های پر آب باشد. همچنین توصیه میشود از لباس بارانی و جوراب ضد آب، کفش دوچرخه سواری با پوشش و همچنین از دستکش دوچرخه سواری تمام انگشت و ترجیحاً مقاوم در برابر آب استفاده کنید.

علاوه بر موارد مذکور ، دوچرخه سواران باید به لزوم استفاده از کلاه ایمنی هنگام دوچرخه سواری نیز توجه داشته باشند. پژوهشگران انگلیسی با بررسی آمار مراجعات بیمارستانی به این نتیجه رسیدند که 34 درصد دوچرخه‌سواران به رایج‌ترین حادثه دوچرخه‌سواری یعنی ضربه به سر دچار شده‌اند.

محققان با توجه به آمار 34 درصدی آسیب سر در دوچرخه‌سواری توصیه کردند که بدون کلاه ایمنی به هیچ وجه دوچرخه سواری نکنید، چرا که کلاه ایمنی جلوی هرگونه ضربه سر را می‌گیرد. استفاده از کلاه ایمنی برای کودکان دوچرخه‌سوار بسیار بااهمیت‌تر است زیرا کاسه جمجمه آنها نسبت به بزرگسالان نرم‌تر و آسیب‌پذیرتر است. درضمن، بیشتر تصادفات نیز در افراد زیر 15 سال رخ می‌دهد.

صراط

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰