کد خبر: ۱۲۷ |
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
| |

لاغری و بازگشت سریع اضافه وزن

برخی افراد به طور ناگهانی بعد از کاهش وزن خود دوباره دچار افزایش وزن شده و چاق می‌شوند، اما نمی‌دانند دلیل اصلی بازگشت به وزن قبلیشان چیست.

چاقی نمایه اضافه وزن نمایه

برخی افراد به طور ناگهانی بعد از کاهش وزن خود دوباره دچار افزایش وزن شده و چاق می‌شوند، اما نمی‌دانند دلیل اصلی بازگشت به وزن قبلیشان چیست.

بازگشت به وزن قبلی می‌تواند دلایل خاصی داشته باشد؛ اگر افراد موارد و نکاتی را رعایت نکنند، حتما شاهد اضافه وزن مجدد خود خواهند بود. این موضوع تنها برای افراد چاق صدق نمی‌کند، بلکه کسانی که لاغر هم هستند ممکن است پاسخ معکوس را مشاهده کنند.

برنامه‌های غذایی و ورزشی غیر واقع گرایانه

در رژیم نباید هیچ گروه غذایی حذف شود. البته باید بدانید اگر کسی یک روز در هفته هم ورزش نکند و بخواهد کل هفت روز هفته را آن هم با شدت ورزش کند، کاهش وزن خود را مشاهده خواهد کرد، اما به سرعت باز می‌گردد.

همین که شروع به کاهش وزن می‌کنید بدنتان تمام وزنی را که کم کرده، دوباره طلب می‌کند. بدن نمی‌تواند کاهش وزن عمدی و قرار گرفتن در قحطی را از هم تشخیص دهد؛ بنابراین بلافاصله وارد حالت محافظتی می‌شود. سرعت سوخت و ساز را پایین می‌آورد و اشتها را تحریک می‌کند تا دوباره ذخایر چربی را پر کند.

سبک زندگی بی تحرک

یکی دیگر از مقصرین بازگشت وزن رابطه افراد با ماشین، تلویزیون، کامپیوتر و دیگر وسایل الکترونیکی است که تشویق می‌کنند، ساعت‌ها بی تحرک باشید. نشستن سبب خاموش شدن سوخت و ساز افراد خواهد شد.

ورزش ناکافی

علاوه بر پرهیز از یکجا نشینی، ورزش برای کاهش وزن و تثبیت آن ضروری است. ورزش مرتب بعد از رسیدن به وزن ایده آل ضروری است و هر چه بیشتر باشد بهتر هم می‌شود.

راهکارهایی برای جلوگیری از بازگشت وزن

- با کاهش آهسته وزن شروع کنید.

- در طول روز فعالیت داشته باشید.

- قوی بمانید و روحیه خود را تقویت کنید.

مشرق

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰