کد خبر: ۲۹۰ |
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
| |

۷ نوشیدنی معجزه‌آسا برای داشتن خواب راحت شبانه

بسیاری از چای‌های گیاهی به خاطر ترکیباتی که دارند زمان به‌ خواب‌ رفتن را کاهش می‌دهند. در این مطلب با ۷ نوع چای که کمک می‌کند راحت بخوابید آشنا می‌شوید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر، به گفته دکتر لیز وایناندی، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو، بسیاری از چای‌های گیاهی حاوی ترکیباتی هستند که با اتصال به گیرنده‌های GABA (انتقال‌دهنده‌های عصبی) در مغز که به القای خواب کمک می‌کنند، زمان به‌ خواب‌ رفتن را کاهش می‌دهند.

 اگر دارو مصرف می‌کنید، بیماری‌های دیگری دارید، یا باردار یا شیرده هستید، قبل از شروع مصرف منظم چای‌های گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

چای بابونه

بابونه یک آرام‌بخش حاوی آپیژنین است، یک ماده شیمیایی که بر گیرنده‌های بنزودیازپین در مغز تأثیر می‌گذارد. برای کمک به خوابیدن، یک یا دو ساعت قبل از خواب یک فنجان چای بابونه بنوشید. افراد باردار نباید چای بابونه بنوشند، زیرا ممکن است خطر زایمان زودرس یا سقط جنین را افزایش دهد.

۷ نوشیدنی معجزه‌آسا برای داشتن خواب راحت شبانه

چای بادرنجبویه

بادرنجبویه حاوی ترکیبی به نام رزمارینیک اسید است که روی گیرنده‌های GABA تاثیر گذاشته و خواب را تسهیل می‌کند. بادرنجبویه همچنین یک آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، بنابراین در طول زمستان و پاییز که سرماخوردگی و آنفلوانزا، اغلب خواب را مختل می‌کنند، فواید بیشتری دارد.

۷ نوشیدنی معجزه‌آسا برای داشتن خواب راحت شبانه

چای لیمو

تحقیقات محدودی در مورد چای دمنوش لیمو وجود دارد، اما یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داده افرادی که یک ساعت قبل از خواب یک فنجان چای لیمو مصرف کردند، گزارش دادند که سریع‌تر به خواب می‌روند، طولانی‌تر می‌خوابند و در طول روز کمتر احساس خواب‌آلودگی می‌کنند.

۷ نوشیدنی معجزه‌آسا برای داشتن خواب راحت شبانه

چای سنبل‌الطیب

اعتقاد بر این است که ترکیبات موجود در سنبل‌الطیب، از جمله اسیدهای والرنیک و والپوتریات‌ها، بر گیرنده‌های GABA در مغز تأثیر می‌گذارد و منجر به خواب‌آلودگی می‌شود.

دمنوش رویبوس

چای رویبوس حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم است که هر دو با خواب سالم مرتبط هستند.

چای بوته عسل

بوته عسل شبیه رویبوس است و با فواید سلامتی از تسکین علائم PMS یا سندرم پیش از قاعدگی گرفته تا کاهش سرفه و بهبود کلسترول ارتباط دارد.

چای زردچوبه

زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است که گفته می‌شود به بهبود هضم و کاهش التهاب کمک می‌کند. کورکومین، ماده فعال زردچوبه، یک آنتی‌اکسیدان قوی و عامل ضدالتهابی است که می‌تواند به تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز و در نتیجه به بهبود خواب کمک کند، اگرچه تحقیقات کمی در مورد زردچوبه و خواب وجود دارد.

دمنوش‌های گیاهی به‌ طور کلی بی‌خطر هستند، اما می‌توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند. اگر دارو مصرف می‌کنید، بیماری‌های دیگری دارید، یا باردار یا شیرده هستید، قبل از شروع مصرف منظم چای‌های گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰