کد خبر: ۲۲۷ |
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
| |

ترفندهایی برای بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن خانه

اگر خانه شما تاریک و کوچک به نظر می‌رسد، با استفاده از این ترفند‌ها می‌توانید آن‌ها را بسیار راحت، بزرگ و روشن نشان دهید.

روز ایران:  با توجه به شرایط کرونایی در سراسر جهان، همه ما ناگهان زمان زیادی را در همان فضا‌های کوچکی که محل اقامتمان است می‌گذرانیم و بار‌ها اتفاق افتاده است که به عنوان برگزارکنندگان حرفه‌ای، طراحان داخلی و یک روانشناس سازمانی به منظور مقابله با داغی ویروس کرونا در خصوص راه‌های ایجاد فضای بزرگتر در خانه صحبت کرده ایم.
 
قبل از شروع کار، به فضا‌هایی که باعث ایجاد احساس آرامش در شما شده‌اند و نحوه چیدمان وسایل فکر کنید.
 
شالیا پرایس، به عنوان یک سازمان دهنده حرفه‌ای در رابطه با نمونه‌ای از اتاق‌های هتل می‌گوید: بیشتر اتاق‌های هتل طوری طراحی شده‌اند که احساس می‌کنید بسیار بزرگتر از آن چه هستند، به نظر می‌رسند و محل قرارگیری مبلمان کاملا فکر شده‌اند و در اغلب موارد، دکوراسیون به صورت مینیمالیستی در نظر گرفته شده‌اند.
راه‌هایی برای بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن منزل
 
وسایل اضافی را دور بیندازید
 
دور ریختن وسایل اضافی اولین قدم آشکار برای پاک سازی فضای شما است و هر کسی می‌تواند این کار را با منابع کم انجام دهد، به همین منظور از اتاقی به اتاق دیگری بروید و وسایل را کنار بگذارید و کاغذ‌های اضافه یا جعبه‌های مقوایی را دور بیندازید و چیز‌های کوچکی که جای مشخصی ندارند را جمع کنید.

اگر موردی برای دکوراسیون وجود ندارد و یا از هر یک از وسایل به طور منظم استفاده نمی‌شود و اگر مراکز اهدای محلی شما هنوز در حال کار و فعالیت هستند، موارد غیر قابل استفاده را برای حراج بگذارید و یا به فردی که به آن نیاز دارد اهدا کنید.
کریگ اندرسون به عنوان Appliance Analysts می‌گوید که برای دکوراسیون منزل, باید فضای آزادی را به دست آورید و برای این منظور, هر مینیمالیست خوبی به شما خواهد گفت که فضای آزاد باعث می‌شود که سطح بیشتری برای چیدمان داشته باشید.
 
وقتی تنبل می‌شویم و بی نظمی را رها می‌کنیم، دور ریختن وسایل اضافی اولین کاری است که باید انجام شود، چرا که داشتن سطوح و وسایل استفاده نشده مثل میز، عسلی و پیشخوان باعث می‌شود که اتاق خیلی بزرگتر دیده شود.
 
راه‌هایی برای بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن منزل

به گفته امی بلومر، به عنوان سازمان دهنده حرفه‌ای با فوق لیسانس روانشناسی سازمانی از دانشگاه کلمبیا، یک روش خوب برای عادت دور ریختن وسایل اضافی، داشتن یک سطل برای این کار است که وی  برای این منظور می‌گوید: " من مشتریان را تشویق می‌کنم که یک سبد در پایین پله‌های خود  نگه دارند و این برای تمامی وسایلی که در طبقه پایین و یا خارج از محل خود قرار داده شده‌اند، مفید است.
 
یک بار در روز عادت کنید هر آن چه را که در سبد جمع کرده اید را چک کنید و مدت زیادی طول نخواهد کشید که به حفظ فضای پاک و آرام قبل از استراحت شب هنگام کمک خواهید کرد. "
 
دیوار‌ها و زمین را پاک کنید
 
کف زمین فضای ذخیره سازی نیست، امّا ما اغلب، در گوشه‌هایی چیز‌هایی را جمع می‌کنیم که با گذشت زمان رشد و گسترش پیدا می‌کنند که این حجم از کار معمولا تصمیماتی را به تأخیر می‌اندازند.

وسایلی که جایی برای قرار گرفتن ندارند روی زمین کنار گذاشته می‌شوند که این موضوع باعث تجمع آن‌ها و شلوغی می‌شود، چرا که وقتی این توده‌ها به فضای زندگی ما تعدی می‌کنند احساس می‌کنیم که سنگین شده‌ایم و در حقیقت، فضای زندگی واقعی ما کوچک می‌شوند که مقابله با این موضوع و برداشتن وسایل اضافی مانند شمع‌ها و خالی کردن فضای کف باعث ایجاد فضا‌های سبک و روشن می‌شود.

تجربه ما می‌گوید اگر مدت زیادی به مواردی که باعث شلوغی‌ها می‌شوند نگاه نکرده‌ایم با کمی دقت می‌توانیم آن‌ها را شناسایی و فضای شلوغ اطراف خود را خلوت کنیم.

این امر به فضای کف زمین میان مبلمان و دیوار‌ها نیز مربوط می‌شود. وقتی تمام مبلمان را به صورت فشرده در یک محیط و فضای کوچک قرار می‌دهید مرز‌های اتاق شما مشخص می‌کنند که این فضا تا چه اندازه کوچک و شلوغ هستند و با اطمینان از این که فضای برخی از مبلمان‌های شما و حتی فاصله آن‌ها تا دیوار چه اندازه کم است بیشتر متوجه این موضوع می‌شوید و می‌توانید برای جادار کردن این محدوده تلاش کنید.

وسایل را هوشمندانه انبار کنید

در نحوه ذخیره سازی وسایل، خلاقیت به خرج دهید و روی آن چه انتخاب می‌کنید دقت بیشتری داشته باشید که برای این منظور می‌توانید با قرار دادن پتو‌ها در صندوق یا سبد و یا داشتن یک سبد اختصاصی برای اسباب بازی‌ها و یا آویزان کردن عکس‌ها به جای قرار دادن آن‌ها روی میز، این کار را به سادگی انجام دهید.

مبلمان چند منظوره که دو برابر, فضای ذخیره سازی دارند، راهی عالی برای بهینه سازی فضای شما است. صندلی‌ها، میزها‌ی قهوه با فضای ذخیره سازی پنهان می‌تواند باعث شود درهم ریختگی وسایل و کف خانه از بین برود و همچنین می‌توانید با نصب قفسه‌های بدون پایه روی دیوار‌ها فضای بیشتری روی زمین داشته باشید.

اندرون، از جمله افرادی است که از دور انداختن چیز‌هایی که استفاده نمی‌کنید حمایت کرده و گفته است: " چیز‌های زیادی در اختیار ما است که شاید سالی یک یا دو بار استفاده کنیم و این‌ها را باید به خوبی در صندوقچه، زیر تخت یا کمد پنهان کرد. "

آینه‌ها یک جادو هستند

دبرا نیوئل، مالک و رئیس Ambrosia Home اعتقاد دارد که " آینه‌های بزرگ یک چیز ضروری هستند و شما با استفاده از آن ها می‌خواهید دوباره به اتاق بازتاب و روشنایی دهید و این تصور را داشته باشید که فضای بیشتری دارید. "

آینه‌ها نور بیشتری را به اطراف بازتاب می‌کنند و حس حرکت می‌دهند و از نظر بصری اندازه فضای شما را دو برابر می‌کنند که برای این منظور می‌توانید از آینه‌هایی به طول کف، درب‌های کمد آینه دار استفاده کنید و یا آینه‌های کوچک‌تر را به دیوار‌ها آویزان کنید.

آگاهی کافی درمورد دکور خود داشته باشید

فضای منزل خود را به نیت زیبایی تزیین کنید و از برخی فضا‌های مرده نترسید و برخی از چیز‌های کوچک پراکنده مثل دیوارها، قفسه‌ها، کمدها، عسلی‌ها و میز‌های رایانه که در اطراف و به نوعی بهم ریخته هستند را بررسی کنید و به این پرسش که " آیا من به این نیاز دارم؟ " پاسخ دهید.

پرایس به ما توصیه می‌کند که " هر بار یک اتاق انتخاب کنید و سپس به دیوار‌ها و سطوح خود نگاه کنید. آیا واقعا هر چیزی را که می‌بینید دوست دارید؟ مواردی را که دوست ندارید بردارید و البته مواردی را که برای شما معنی دارند و در حقیقت، به آن‌ها نیاز دارید را نگه دارید و یا سبک خود را تعریف کنید. "

هنگام تنظیم دکور منزل خود به جای تصادفی قرار دادن وسایل در برخی از نقاط، سعی کنید وسایل را روی یک نقطه مانند دیوار متمرکز کنید. زیرا باز گذاشتن برخی از سطوح و دیوار‌ها از نظر بصری، باعث طولانی و عریض شدن اتاق می‌شوند.

از اثاثیه با ارتفاع کم استفاده کنید

اگر می‌خواهید برای خود اثاثیه منزل خریداری کنید، از اثاثیه با ارتفاع پایین‌تر استفاده کنید، زیرا این نوع اثاث منزل می‌توانند به سادگی باعث شوند که فضا بزرگتر به نظر برسد.

این موضوع به سبک چیدمان مبلمان نیز مربوط می‌شود، زیرا پایه‌های باز یا سبک، در مقایسه با مبلمان بزرگی که به طور مستقیم روی زمین قرار دارند، فضای بیشتری را نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد که در فضا شناور هستند.

راه‌هایی برای بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن منزل

نیوئل توصیه می‌کند: " دسته‌ها و بالشتک‌های صندلی‌ها و مبل‌ها را پایین‌تر نگه دارید که در این میان, حتی نحوه قرار گرفتن پا‌ها روی چیدمان مبل نیز مهم است و برای این منظور باید کوسن‌ها را برای نشستن اضافه کنید و نباید وسایل بزرگ شناور در وسط اتاق قرار گیرد. "

وی همچنین به استفاده کردن صندلی‌های ناهارخوری توصیه می‌کند و باید دقت کنید وقتی از صندلی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن‌ها را زیر میز بگذارید و ذخیره کنید.

از نور استفاده کنید

نور ابزاری ساده و قدرتمند است که می‌تواند اتاق را کاملا دگرگون کند، زیرا روشن شدن گوشه‌های تاریک و داشتن چندین منبع نور در اطراف اتاق باعث ایجاد فضا می‌شود.

اکنون زمان مناسب برای دکور مجدد فضای منزلتان است و از آن چه در خانه دارید، استفاده کنید.

خرید‌های خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و سفر‌ها و یا حتی بیرون رفتن از منزل را به حداقل برسانید و همچنین می‌توانید از این زمان برای تهیه و برنامه ریزی طرح‌های بزرگ‌تر برای زمانِ باز بودن فروشگاه‌ها استفاده کنید و توصیه می‌شود پس از ثبات و بهبود شرایط دوباره بیرون بروید.

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰