کد خبر: ۲۱۸ |
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
| |
سلامت قلب

استراتژی‌های برتر برای درست کار کردن قلب

اگر به دنبال درست کار کردن قلب خود هستید تا به مشکلات قلبی دچار نشوید باید مواردی را رعایت کنید. در این مقاله از روز ایران به بررسی این موارد پرداخته ایم.

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

کمتر چربی بخورید

روز ایران: آنها در بعضی غذاهای وسوسه انگیز کمین کرده و برای قلب شما دردسر درست می کنند. ما در مورد چربی های اشباع شده در غذاهایی مانند همبرگر ، کره و خامه صحبت می کنیم. همچنین سعی کنید چربی های ترانس را که اغلب در شیرینی ، سیب زمینی سرخ کرده و پای ها وجود دارند ، کمتر مصرف کنید. آنها سطح کلسترول "بد" LDL را در خون شما افزایش می دهند. در طولانی مدت ، ممکن است عروق شما را مسدود کرده و احتمال ناراحتی قلبی را افزایش دهند.

چربی خوب برای سلامت قلب مصرف کنید 

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

همه چربی ها بد نیستند. بعضی از آنها برای قلب شما مفید هستند. برای محافظت از سلامت قلب خود ، اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما شامل چربی های "غیر اشباع" باشد. آنها را در آجیل ، بذر کتان ، آووکادو و روغن های گیاهی خواهید یافت. افرادی که ماهی های زیادی مانند ماهی آزاد ، ماهی خال قرمز و ماهی تن می خورند که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند. سعی کنید حداقل هفته ای دو بار آن را به فهرست غذای خود اضافه کنید.

تناسب اندام را بالا ببرید

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

تنیس بازی کنید. دوچرخه سوار شوید. حتی پیاده روی نیز می تواند کمک کند. هر تمرینی که باعث شود ضربان قلب شما تندتر شود ، خطرات قلبی مانند فشار خون و کلسترول را کاهش می دهد. هر هفته 150 دقیقه ورزش متوسط ​​یا 75 دقیقه را هدف گذاری کنید.

 میوه و سبزیجات زیاد مصرف کنید

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

مواد رنگارنگ دارای مواد معدنی و مغذی زیادی هستند که به ثابت نگه داشتن فشار خون و محافظت از قلب کمک می کنند. ترکیبی از سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و کلم بروکلی ، به همراه میوه ها و سبزیجات قرمز ، زرد و نارنجی تهیه کنید.

قند را کاهش دهید

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

مقدار زیادی قند را از نوشابه ، آب نبات و دسر دریافت می کنید و ممکن است مقداری اضافه وزن هم داشته باشید. وقتی اضافه وزن بیش از اندازه داشته باشید ، فشار روی قلب خود وارد می کنید. انجمن قلب آمریکا بیش از 6 قاشق چای خوری شکر در رژیم غذایی برای زنان و 9 قاشق چای خوری برای مرد ها توصیه می کند. با دقت برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا میزان قند غذای خود را کنترل کنید.

نمک را محدود کنید

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

هنگامی که یک کیسه چوب شور یا چیپس می خورید ، بدن شما سعی می کند با نگه داشتن مایعات بیشتر ، سدیم اضافی را متعادل کند. این میزان خون شما را افزایش می دهد ، این بدان معناست که قلب شما مجبور است پمپاژ بیشتری کند تا آن را به اطراف بدن فشار دهد. با گذشت زمان ، عضلات قلبی شما آسیب دیده و منجر به نارسایی قلبی می شود. مصرف هر روز نمک را به 2400 میلی گرم نمک - کمتر از یک قاشق چای خوری - کاهش دهید.

اگر سیگار می کشید ، آن را ترک کنید

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

ناراحتی قلبی را به لیست طولانی خطرات سیگار اضافه کنید. مواد شیمیایی موجود در سیگار منجر به تنگ شدن رگ های خونی شما می شود. این امر حمل خون به قلب و سایر اعضای بدن را برای آنها دشوارتر می کند. عادت مصرف دخانیات خود را پایان دهید و از مکان های دودزا دور شوید. دود سیگار نیز برای سلامتی شما مضر است.

فشار خون و قند خون را اندازه گیری و یادداشت کنید

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

فشار خون بالا ، کلسترول " بد " LDL و قند خون احتمال بروز نارسایی قلبی را افزایش می دهد. قبل از اینکه به پزشک مراجعه می کنید چند روز آنها را اندازه گیری و یادداشت کنید و به پزشک ارائه دهید تا دید بهتری برای درک مشکل شما داشته باشد.

استرس را کنار بزنید

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

مقدار زیاد استرس می تواند فشار خون شما را بالا ببرد و به دیواره رگ های خونی فشار وارد کند. وقتی برای تسکین به سراغ غذای ناخواسته یا سیگار می روید ، احتمال بروز مشکلات قلبی را بیشتر می کنید. راهی سالم برای حفظ آرامش پیدا کنید. قدم زدن. یوگا کار کن. مراقبه کنید به موسیقی آرامش بخش گوش دهید. اگر استرس طاقت فرسا شد ، برای کمک به یک درمانگر یا مشاور مراجعه کنید.

سابقه بیماری قلبی در بستگان را بررسی کنید

آیا هیچ یک از بستگان نزدیک شما دچار حمله قلبی شده است؟ آیا والدین شما نارسایی قلبی دارند؟ پاسخ ها می توانند نشانه هایی از احتمال ابتلا به این مشکلات باشند. ژن ها و سبک زندگی در مشکلات قلبی نقش دارند. اگربدانید که مشکل قلبی در خانواده شما وجود دارد ، می توانید روی رژیم غذایی خود ، عادات ورزشی و سایر مواردی که تحت کنترل شما هستند کار کنید.

سلامتی خود را مدیریت کنید

آیا دیابت دارید؟ فشار خون بالا؟ کلسترول بالا؟ هر سه شرایط می تواند به عروق خونی آسیب برساند و احتمال مشکلات قلبی را افزایش دهد. برای معاینات منظم به پزشک مراجعه کنید. در صورت نیاز دارو مصرف کنید. و برای مدیریت این مشکلات و سایر مشکلات سلامتی ، تغییراتی در سبک زندگی سالم ایجاد کنید.

ورزش کنید

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

اضافه وزن از عوامل مهم در ایجاد مشکلات قلبی است. افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند بیشتر در معرض خطرات قلبی مانند کلسترول LDL بالا ، فشار خون و قند خون هستند. همچنین می توانید دردهلیز سمت چپ قلب خود مشکلی داشته باشید که منجر به نارسایی قلبی شود. با رژیم غذایی و ورزش به دنبال شاخص توده بدنی سالم (BMI) از 18.5 تا 24.9 باشید.

الکل را محدود کنید

نوشیدن الکل می تواند فشار خون شما را افزایش دهد ، سطح چربی های خون را افزایش دهد و به نارسایی قلبی کمک کند.

مراقب تنگی نفس در خواب باشید

استراتژی های برتر برای درست کار کردن قلب

آیا شریک زندگی شما از خروپف شما شکایت دارد؟ ممکن است دچار تنگی نفس در خواب شوید ، انسداد مجاری تنفسی شما که تنفس شما را در طول شب متوقف می کند. این امر با فشار خون بالا ، ریتم غیر طبیعی قلب ، نارسایی قلبی و سکته مغزی مرتبط است. اگر اضافه وزن داشته باشید به احتمال زیاد به این حالت مبتلا خواهید شد. اگر خرخر می کنید ، برای بررسی و درمان این مشکل به پزشک خود مراجعه کنید. شواهدی وجود دارد که درمان آپنه می تواند از قلب شما محافظت کند.

منبع:webmd

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰