کد خبر: ۲۱۷ |
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
| |

بیشترین الماس به کار رفته در یک انگشتر

هارشیت بانسال، پایه گذار جواهرسازی رنانی در هند، رکورد جهانی گینس برای بیشترین الماس به کار رفته در یک انگشتر را شکسته است. هارشیت اولین بار در سال ۲۰۱۸ یعنی زمانی که مشغول تحصیل در رشته ی طراحی جواهر در هند بود به فکر شکستن این رکورد افتاد.

روز ایران: چند سال بعد در سی اُم نوامبر سال ۲۰۲۰، شرکت هارشیت با استفاده از ۱۲،۶۳۸ قطعه الماس در یک انگشتر رسماً موفق به شکستن این رکورد شد.

انگشتر ماریگلد یا همان گل جعفری که با نام «انگشتر شکوفایی» هم شناخته می شوند، نگینی مدور به شکل یک گل پرزرق و برق دارد و مزین به هزاران الماس طبیعی ۳۸/۰۸ قیراطی است. هندی ها اعتقاد دارند گل جعفری برای آدم ها موفقیت و شانس می آورد.

کل انگشتر کمی بیش از ۱۶۵ گرم وزن دارد و هر گلبرگ این طرح گل مانند ۸ لایه، شکل منحصر به خود را دارد. هارشیت ۲۵ ساله اولین کار خود را در سال ۲۰۱۸ با یک انگشتر طلای ۱۸ قیراطی آغاز کرد.

هارشیت بانسال می گوید: «هدفم همیشه بیشتر از ۱۰ هزار الماس بود. خیلی طرح ها را در این سال ها خراب کردم تا بالاخره همه ی تمرکزم را روی این طرح بگذارم.»

اما رویای هارشیت بالاخره ماه گذشته، بعد از دریافت رکورد جهانی گینس و کسب شهرتی جهانی به خاطر ساخت این انگشتر الماس نشان خارق العاده، محقق شد.

رکورد قبلی بیشترین الماس به کار رفته در یک انگشتر هم متعلق یک جواهرسازی هندی به نام جواهرسازی هالمارک بود. این جواهرسازی انگشتری به شکل گل کاملیا مزین به ۷،۸۰۱ قطعه الماس ساخته بود.

روزیاتو

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰