کد خبر: ۲۰۹ |
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
| |

۶ ویژگی برتر افراد موفق

افراد موفق دارای ویژگی‌هایی هستند که شاید خیلی از انسان‌ها آن‌ها را ندانند.

روز ایران: تا به حال از خود پرسیده‌اید که می‌خواهید موفق باشید یا خیر؟ در جواب می‌توان گفت، اگر همانگونه که موفق‌ترین افراد فکر می‌کنند، فکر کنید و همان عادت‌هایی که آنها را دارند، بتوانید در خودتان پرورش دهید، می‌توانید موفق باشید.

اما چه چیزی می‌تواند یک فرد را موفق کند؟

در ادامه ۶ ویژگی برتر افراد موفق را بخوانید.

۱ – آن‌ها بلندپرواز هستند

آن‌ها این توانایی را در خود می‌بینند که بهترین هستند. آن‌ها خود را با این توانایی می‌بینند که در کار‌هایی که انجام می‌دهند، واقعا خوب باشند.

این واقعا فکر بزرگی برای من بود و سال‌ها مرا عقب نگه داشت. وقتی دیدم که افرادی از من بهتر کار می‌کنند، به طور طبیعی، تصور می‌کردم که از من خیلی بهتر هستند و اگر آن‌ها از من بهتر بودند، پس من از آن‌ها بدتر هستم. این یعنی آن‌ها برتر هستند و من پایین‌تر از آن‌ها هستم.

این یک مشکل بزرگ در جامعه ما است. ما احساس حقارت داریم و این احساس حقارت اغلب به احساس عدم لیاقت تبدیل می‌شود. واژه «لیاقت داشتن» (deserve) از دو واژه لاتین به معنای «از خدمات» (from service) تشکیل شده است. شما لیاقت ۱۰۰ درصدی آن چیزی را دارید که می‌سازید و تا زمانی که آن را از طریق خدمت کردن به دیگران دریافت می‌کنید، از آن لذت می‌برید.

اگر بهتر، بیشتر، در سطح بالاتر، با شور و شوق بیشتر و با کیفیت بالاتر خدمت می‌کنید، درآمد عالی خواهید داشت. شما فقط باید خود را قادر به بهترین بودن ببینید.

۲ – آن‌ها شجاع هستند

افراد موفق برای مقابله با ترس‌هایی که بیشتر مردم را عقب نگه می‌دارد، تلاش می‌کنند. دو دشمن بزرگ موفقیت ما ترس و تردید است.

وقتی شما به طور مداوم یک کار را انجام دهید، یک عادت در خودتان به وجود می‌آورید. در طول زندگی خود از انجام دادن کار‌هایی که شما را می‌ترسانند، یک عادت بسازید و اگر کاری را انجام دهید که از آن می‌ترسید، مرگ ترس حتمی است؛ بنابراین با ترس خود روبه‌رو شوید. توانایی مقابله باترس، علامت یک فرد برتر است. اگر فردی جاه‌طلب هستید و تصمیم دارید در اوج باشید و می‌توانید با ترستان مقابله کنید و همچنین کار‌هایی را انجام دهید که مانع شما می‌شوند، همین دو مورد می‌توانند به تنهایی موفقیت بزرگی برای شما به همراه آورند.

۶ ویژگی برتر افراد موفق

۳ – آن‌ها متعهد هستند

افراد برتر در هر زمینه کاملا متعهد هستند. آن‌ها به خود اعتقاد دارند، به شرکت‌های خود اعتقاد دارند، به محصولات و خدمات خود اعتقاد دارند، همچنین به مشتریانشان اعتقاد دارد. آن‌ها اعتقاد شدیدی دارند.

ما می‌دانیم که بین عمق اعتقاد شما و آنچه در واقعیت شما اتفاق می‌افتد، رابطه یک به یک وجود دارد و اگر کاملاً به درستی و خوبی کاری که می‌کنید اعتقاد داشته باشید، مانند یک کاتالیزور خواهید شد. شما چیزی را ایجاد می‌کنید که انتقال نامیده می‌شود، مانند انتقال الکتریکی اشتیاق.

افرادی که به آنچه انجام می‌دهند، پایبند نیستند زندگی بسیار پوچی دارند. مراقبت، یکی از عناصر حیاتی در زندگی است. همه زن و مرد‌هایی که از زندگی عالی لذت می‌برند به آنچه انجام می‌دهند، اهمیت می‌دهند. آن‌ها نسبت به کاری که انجام می‌دهند، علاقه دارند. آن‌ها کاری را که انجام می‌دهند، دوست دارند.

۴ – آن‌ها آماده‌اند

افراد موفق از قبل همه جزئیات را مرور می‌کنند. آن‌ها کار‌هایی را انجام می‌دهند که یک فرد عادی تمایلی به انجام آن‌ها ندارد. آن‌ها فداکاری می‌کنند که یک فرد عادی حاضر به انجام دادن آن نیست، اما تفاوتی که ایجاد می‌کند فوق‌العاده است.

قبل از اینکه به جلسه‌ای بروید، تکالیف خود را انجام دهید. قبل از سخنرانی، درباره اطلاعات تحقیق کنید و نکات گفتاری خود را تمرین کنید. قبل از شروع به کار، همه جزئیات هر وضعیت را مرور کنید.

افراد موفق بیش از نگرانی درباره روش‌های خوشایند، نگران نتایج دلپذیر هستند. برای تیم شما، مشتری شما و مخاطب شما چیزی غیر از احساسی که با اندیشه آماده کرده‌اید، هیچ چیز دیگری مهم نیست.

۵ – آن‌ها مدام در حال یادگیری هستند

افراد موفق می‌دانند که اگر به طور مستمر بهتر نشوند، در حال بدتر شدن هستند. آن‌ها مطالعه می‌کنند، به سی‌دی گوش می‌کنند و آموزش‌های بیشتری می‌بینند. حرفه‌ای‌ها هرگز یادگیری را متوقف نمی‌کنند. بنابراین، مطالعه کنید، سی‌دی‌های آموزشی گوش کنید و آموزش مداوم داشته باشید.

هرگز یادگیری را متوقف نکنید.

۶ ویژگی برتر افراد موفق

۶ – آن‌ها مسئولیت‌پذیر هستند

افراد برتر جامعه ما نگرش خود اشتغالی دارند. این نگرش ضروری است، زیرا ۱۰۰ درصد ما خود اشتغالی داریم.  ما رئیس جمهور شرکت خدمات شخصی خود هستیم. شما برای خودتان کار می‌کنید و بزرگترین اشتباهی که می‌توانیم مرتکب شویم این است که فکر کنیم برای شخص دیگری کار می‌کنیم. ممکن است شخصی که فیش حقوقی ما را امضا می‌کند، تغییرکند، شغل ما تغییر کند، اما ما همیشه یکسان هستیم. ما ثابت هستیم.

واقعیت امر این است که این مورد اختیاری نیست، بلکه اجباری است. شما رئیس حرفه خود، زندگی خود، امور مالی خود، بدن خود، خانواده خود و سلامتی خود هستیدو شما کاملا مسئول هستید.

ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم. هیچکس هرگز این کار را برای ما انجام نخواهد داد. فکر کردن و فهمیدن این که شما رئیس جمهور زندگی خود هستید، آزادکننده‌ترین و نشاط‌آورترین تفکر است.

باشگاه خبرنگاران جوان

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰