کد خبر: ۲۱۰ |
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
| |

۱۷ فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند

۱۷ فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند
قبل از موفقیت، برخی از موفق‌ترین افراد جهان شکست بسیار بزرگی را تجربه کردند. ما موفقیت آن‌ها را تحسین می‌کمینم، اما اغلب از راهی که آن‌ها را به آنجا می‌رساند غافل می‌شویم. مسیری که اغلب با شکست مشخص می‌شود.

روز ایران:"چیزی به نام شکست وجود ندارد. شکست فقط زندگی است که می خواهد ما را به سمت دیگری سوق دهد. "

قبل از موفقیت ، برخی از موفق ترین افراد جهان شکست بسیار بزرگی را تجربه کردند. ما موفقیت آنها را تحسین می کمینم اما اغلب از راهی که آنها را به آنجا می رساند غافل می شویم. مسیری که اغلب با شکست مشخص می شود.

همانطور که البرت هوبارد ، نویسنده آمریکایی گفت:

"هیچ موفقیتی وجود ندارد مگر اینکه بار دیگر تلاش نکنید."

پس انگیزه پیدا کنید و شکست را فقط به عنوان فرصتی برای یادگیری بپذیرید.

همانطور که هنری فورد یک بار گفت ،

"شکست تنها فرصتی است هوشمندانه برای شروع دوباره."

موفقیت همیشگی نیست. اگر داستان موفقیت آمازون در بیست سال گذشته را بررسی کنید متوجه خواهید شد که همیشه فراز و فرود هایی داشته است.

من به شما تضمین می کنم هر شخص مشهوری یا نمادی را که دنبال آن باشید در ابتدا در تلاش برای رسیدن به آن تلاش کنید. بیل گیتس ، ایلان ماسک ، استیو جابز ، بیانسه - بله ، بیانسه - همه در یک مقطع تلاش کردند. آنها فکر می کردند ممکن است شکست بخورند. آنها احتمالاً در تعقیب رویاهای خود دچار تردید بودند زیرا به نظر مضحک می آمد. برخی تصور می کردند که در آخر کار خود را تا آخر عمر پشت یک میز کار می کنند. اما با ترکیبی از خودباوری و عزم راسخ ، آنها توانستند شکست خود را فراموش کنند ، آنچه اشتباه انجام داده اند را تجزیه و تحلیل کنند و بفهمند که دفعه بعدی چطور می توانند رویکرد خود را برای اجرای بی عیب و نقص و رسیدن به موفقیت تغییر دهند.

الن جانسون سیرلیف یک بار گفت ،

"اندازه رویاهای شما همیشه باید برای رسیدن به آنها بیش از ظرفیت فعلی شما باشد. اگر رویاهایتان شما را نمی ترساند ، به اندازه کافی بزرگ نیستند. "

چیزی که اکثر مردم متوجه آن نیستند این است که شکست به عنوان یک قدم به سمت موفقیت عمل می کند . از طریق ناکامی های ما است که توانایی رشد در زندگی ، عشق ، اهداف و خوشبختی خود را می آموزیم. به علاوه ، همه در مقطعی از زندگی خود شکست خورده اند.

برای اینکه همه چیز را به خوبی در نظر بگیریم ، در اینجا 17 داستان موفقیت در مورد مشهورترین افراد آورده شده است که کار خود را با شکست های اولیه آغاز کردند. موفقیت یک شبه به دست نمی آید ، اما تا وقتی که تسلیم نشوید ، آنجا در انتظار شما خواهد بود.

 

1. کریس پرات

کریس پرات بازیگر بی خانمان بود و در نوزده سالگی در یک ون در هاوایی زندگی می کرد قبل از اینکه سرانجام خود را به صفحه نمایش برساند، در اولین فیلمش فقط 700 دلار به او پرداخت شد. بعد از 20 سال زحمت ، 10 میلیون دلار به پرات برای فیلمبرداری فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom پرداخت شد.

2. سیلوستر استالونه

ستاره و نویسنده راکی ​​، سیلوستر استالونه در یک لحظه چنان فقیر بود که مجبور شد سگ خود را فقط برای خرید غذا 40 دلار بفروشد. وی پس از دریافت دو پیشنهاد اسکار برای فیلمنامه و بازی در فیلم راکی ​​، توانست سگ را از مالک جدید به مبلغ 15000 دلار خریداری کند!

3. اپرا وینفری

17 فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند

اپرا که احتمالاً یکی از مشهورترین داستان های موفقیت را در اختیار دارد ، در می سی سی پی در فقر عمیق به دنیا آمد و توسط یک مادر تنها که از راه بهزیستی زندگی می کرد ، بزرگ شد. وی در دوران کودکی مورد آزار جسمی ، روحی و جنسی قرار گرفت.

نکته ای که خیلی ها در مورد او نمی دانند این است که او فقط چهارده سال داشت از خانه فرار کرد و باردار شد. او کمی پس از تولد نوزاد را از دست داد. علی رغم مشکلات اولیه در دوران دختری ، او خود را به یکی از موفق ترین افراد زمانه تبدیل کرد.

4. جیم کری

جیم کری یکی از بامزه ترین افراد روی کره زمین است. او ستاره برخی از موفق ترین فیلم های تاریخ بوده است. اما کری در کانادا به شدت فقیر شد.وقتی او نوجوانی بود ، خانواده اش به عنوان سرایدار در یک مدرسه برای کمک به پرداخت قبض ها کار می کردند. و در هنگام اولین اجرای استندآپ کمدی خود ، او را از صحنه بیرون انداختند. اندکی بعد ، او در سریال In Living Color بازی کرد و سپس در همان سال در Dumb & Dumber ، The Mask و Ace Ventura بازی کرد!

5. جی کی رولینگ

17 فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند

قبل از نوشتن یکی از موفق ترین مجموعه کتاب های تاریخ معاصر ، جی کی رولینگ شکست بزرگی را تجربه کرد، از طریق بهزیستی زندگی می کرد و به تنهایی از کودکی حمایت می کرد. نوشتن اولین رمان هری پاتر برای او هفت سال طول کشید و حتی در آن زمان ، هر دوازده انتشارات بزرگ در آن زمان کتاب را رد کردند.

رولینگ که اکنون یکی از ثروتمندترین زنان جهان است ، در مورد شکست های اولیه خود تأمل می کند:

"زندگی بدون شکست در کاری غیرممکن است ، مگر اینکه آنقدر محتاطانه زندگی کنید که شاید اصلاً زندگی نکرده باشید - در این صورت ، به طور پیش فرض شکست می خورید."

 

6. توماس ادیسون

توماس ادیسون نه تنها مشهورترین مخترع (از گرامافون ، دوربین فیلم ، باتری های قلیایی و غیره) است که می دانید ، با توجه به داستان موفقیت شناخته شده اش ، بلکه احتمالاً او را به عنوان یک شکست معروف نیز می شناسید.

در دبستان به همه ما آموختند كه توماس ادیسون بیش از 10000 بار در هنگام تلاش برای ایجاد یك لامپ الكتریكی مناسب از نظر تجاری ناكام ماند. ادیسون استاد آزمون و خطا بود. او قبل از اینکه چیزی را کشف کند ، از صدها یا حتی هزاران اشتباه نمی ترسید.

"بزرگترین ضعف ما در تسلیم شدن است. مطمئن ترین راه برای موفقیت این است که همیشه فقط یک بار دیگر تلاش کنیم. " -توماس ادیسون

7. هنری فورد

داستان موفقیت هنری فورد یکی از موارد مشهور است. هنری فورد ، همانطور که همه می دانید ، پدر خودرو و خالق خط مونتاژ است. او با اتومبیل فورد مدل T خود به حمل و نقل به توده های مردم در آمریکا کمک کرد. اما آنچه ممکن است شما ندانید این بود که اولین شرکت وی ورشکست شد. حتی شرکت دوم وی نیز ورشکست شد.

 

8. جیمز دایسون

17 فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند

اگر فکر می کردید شکست توماس ادیسون بد است ، بگذارید جیمز دیسون ، مخترع معروف جاروبرقی های دایسون را که در سراسر تلویزیون می بینید ، به شما معرفی کنم. قبل از پیدا کردن خلا بدون کیسه ، دایسون بیش از 5000 نمونه اولیه ناموفق تولید کرد. نه تنها این ، او کل حساب پس انداز خود را برای نمونه های اولیه خود در طول پانزده سال سرمایه گذاری کرد! خوشبختانه ، خلا بدون کیسه جواب داد و اکنون فوربس دارایی خالص جیمز دیسون را بیش از 6 میلیارد دلار تخمین زده است.

9.استفان کینگ

17 فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند

پیش از این که استیون کینگ به عنوان بزرگترین نویسنده زنده شناخته شود - با نوشتن بیش از 60 رمان ، بسیاری از آنها برای فیلم و تلویزیون اقتباس شده است - بارها و بارها رد شد.

کینگ در خاطرات خود ، درباره نوشتن ، توصیف می کند که چگونه نامه های رد خود را برای الهام گیری روی دیوار می نوشت. اولین رمان وی ، كری ، 30 بار رد شد. درست زمانی که می خواست تسلیم شود و به پروژه بعدی خود بپردازد ، همسرش نسخه خطی را در سطل آشغال یافت و از او خواست که یک بار دیگر امتحان کند. همه ما می دانیم که پس از آن چه اتفاقی افتاده است.

10. وینسنت ون گوگ

17 فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند

داستان موفقیت وینسنت ون گوگ شاید به اندازه دیگران شناخته شده نباشد ، اما همچنان به اندازه الهام بخش است. اکثر مردم نمی دانند که ون گوگ هرگز نتوانست ببیند که چقدر موفقیت کسب کرده است. نقاشی های او تا پس از مرگ محبوبیت پیدا نکردند.

11. استیون اسپیلبرگ

درآمد سینمایی وی بیش از 9 میلیارد دلار درآمد کسب کرده و سه جایزه اسکار برای او به ارمغان آورده است ، اما استاد ارشد این فیلم دو بار توسط دانشکده هنرهای سینمایی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رد شد.

بعدا رییس دانشگاه کالیفرنیا به او گفت: "اوه ، حدس می زنم ما در مورد شما اشتباه کردیم" ، این مدرسه به افتخار اسپیلبرگ ساختمانی ساخت.

12. والت دیزنی

17 فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند

آیا می توانید کودکی خود را بدون دیزنی تصور کنید؟ خوب اگر والت به سردبیر روزنامه سابق خود گوش می داد ، هیچگاه طعم موفقیت را نمی توانست بچشد. سردبیر به والت گفت او "فاقد تخیل است و ایده خوبی ندارد". با دلسردی ، اولد والت دست به خلق نماد فرهنگی زد که نام او را بر خود دارد.

برداشت دیزنی از شکست:

"من فکر می کنم داشتن یک شکست سخت خوب در جوانی مهم است ... زیرا این باعث می شود شما از آنچه ممکن است برای شما اتفاق بیفتد آگاه شوید. به همین دلیل من در تمام زندگی خود هرگز ترس نداشته ام وقتی نزدیک به فروپاشی بوده ایم و همه اینها. من هرگز ترسیده ام. "

13. آلبرت انیشتین

17 فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند

نام او با هوش مترادف است اما آلبرت انیشتین همیشه اینگونه نبود. از کودکی تا چهار سالگی شروع به صحبت نکرد ، تا هفت سالگی خواندن را شروع کرد و تصور می شد معلول ذهنی است.

وی در ادامه برنده جایزه نوبل شد و رویکرد جهان نسبت به فیزیک را تغییر داد. حدس می زنم او در حال فکر کردن به حرف درست برای گفتن در این چهار سال اول بود ...

14. جری ساینفلد

او یک کمدین جوان در حوزه استندآپ بود. اولین بار حضورش روی صحنه چندان خوب پیش نرفت. با دیدن تماشاگران یخ زد و از صحنه خارج شد.او دو گزینه در پیش روی خود داشت : پذیرفتن اینکه  کمدی کار او نیست یا ادامه دادن راه با تلاش و پشتکار برای رسیدن به موفقیت

 او گزینه دوم را انتخاب کرد و در ادامه به یکی از موفق ترین کمدین های تمام دوران تبدیل شد.

15. گروگان تئودور سئوس

17 فرد موفق که در راه موفقیت شکست خوردند

این نویسنده محبوب بچه ها که نسلها او را دکتر سئوس می نامند ، اولین کتاب خود را توسط 27 ناشر مختلف رد کرد.

كتاب های او كه به اندازه كافی برای این ناشران مناسب نبودند ، بیش از 600 میلیون نسخه در سراسر جهان فروختند.

16. مایکل جردن

مربی اش او را از تیم بسکتبال دبیرستان اخراج کرد و او را فردی بی استعداد قلمداد کرد. مایکل جردن با شش قهرمانی بدون شک بهترین بازیکن بسکتبال در تمام دوران ها شد.

جردن معروف گفت:

"من بیش از 9000 شوت در زندگی حرفه ای خود از دست داده ام. من تقریباً 300 بازی را از دست داده ام. در 26 مورد به من سپرده شده اند که شوت برنده بازی را بگیرم ، و من از دست دادم. من در زندگی خود بارها و بارها شکست خورده ام. و به همین دلیل است که موفق می شوم. "

17. چارلز داروین

این مرد اعتبار بسیاری از چگونگی درک ما از جهان را به خود اختصاص داد ، داروین یک دانشجوی متوسط ​​محسوب می شد و در نتیجه رشته پزشکی را رها کرد.

داروین یک مطالعه مادام العمر درباره طبیعت آغاز کرد که منجر به مقاله اصلی "درباره منشأ گونه ها" شد و برای همیشه نوع نگاه بشر به وجود ما را تغییر داد.

نتایج این مقاله از روز ایران

سخت کوشی همان چیزی است که شما را در طول زندگی به سمت موفقیت هدایت می کند. هرچه بیشتر دچار عقب نشینی شوید ، می توانید از آنها بیاموزید و استراتژی های ذهنی و جسمی خود را برای غلبه بر موانع دفعه بعدی توسعه دهید.

این دقیقاً همان چیزی است که موفق ترین افراد امروزی آن را به خوبی می شناسند. آنها عمداً خود را در موقعیت های دشوار قرار ندادند ،زمانی که در شرایط سخت و طاقت فرسا قرار گرفتند ، با تمام توان به راه خود ادامه دادند تا به موفقیت رسیدند.

خودباوری یکی از قوی ترین خصوصیات شخصی است که منجر به موفقیت شما خواهد شد. بنابراین ، هنگامی که در زندگی با شکست روبرو هستید ، خود را تحت تأثیر قرار ندهید و در عوض ، با لبخند به آن نگاه کنید و با خود بگویید ، "به همین دلیل من اینجا هستم. این فرصت من برای یادگیری و بهتر شدن است. " علاوه بر این ، ببینید که چند نفر دیگر این کار را انجام داده اند.

منبع:lifehack

 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰