کد خبر: ۲۰۸ |
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
| |

ساعت طلایی؛ قدرتمندترین فاکتور موفقیت

قدرتمندترین عامل رشد فردی و موفقیت مادام‌العمر مربوط به "ساعت طلایی" روز شما است.

روز ایران: شما به عنوان یک فرد، بیشتر اوقات به آنچه فکرش را می‌کنید، تبدیل خواهید شد. شما از زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوید تا شب که به رختخواب می‌روید، به مجموع نتیجه ایده‌ها، اطلاعات و برداشت‌هایی تبدیل می‌شوید که در ذهن خود می‌پرورید. همه چیز مهم است، اما برخی از برداشت‌ها بیشتر از دیگران مهم است. افکاری که با آن‌ها در ساعت طلایی یعنی اولین ساعت صبح در ذهن خود می‌پرورانید، تأثیر بسزایی بر نحوه تفکر، احساس و عملکرد کل روزتان می‌گذارد.
 
پیشرفت شخصی خود را بهبود ببخشید

۹۵ درصد از کار‌ها و گفته‌های شما، چه خوب و چه بد توسط عادت‌هایتان تعیین می‌شوند. افراد موفق عادات هدفمندی دارند که آن‌ها را به انجام رفتار‌های مثبت و مثمر ثمر و بهبود رشد شخصی خود در طول زندگی سوق می‌دهد. افراد ناموفق به طور ناخواسته عادت‌های بدی را در خود پرورش داده‌اند که باعث می‌شود با انجام این عادت‌ها، در راه کم‌کاری یا شکست قدم بردارند.

مهم‌ترین عامل موفقیت

شاید بهترین عامل موفقیت و عادتی که می‌توانید در خودتان ایجاد کنید، استفاده از ساعت طلایی و شروع هر روز به روشی متفکرانه است که شما را برای موفقیت بیشتر در ساعت‌های آینده آماده می‌کند.

در ادامه یک فرمول مؤثر برای موفقیت را مشاهده می‌کنید که برای هزاران نفر در رفتن از فقر مطلق به ثروت مفید بوده است، اما قبل از اینکه قضاوتی در مورد این فرمول داشته باشید، تنها ۲۱ روز آن را امتحان کنید، چراکه با تمرین ۲۱ روزه این رفتارها، تمام دنیای شما در جهت مثبتی تغییر خواهد کرد.

ساعت طلایی؛ قدرتمندترین فاکتور موفقیت

رژیم ذهنی ۲۱ روزه

از فردا، هر روز صبح حداقل دو ساعت قبل از رفتن به جایی، از خواب بیدار شوید و روی اولین ساعت طلایی در خود و ذهنتان سرمایه‌گذاری کنید. اگر هر روز صبح فیزیکی ورزش می‌کنید، این کار را قبل از شروع ورزش ذهنی انجام دهید.

قبل از روشن کردن تلویزیون و رادیو و خواندن روزنامه های امروز ، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه وقت بگذارید و مطلبی انگیزشی مانند نقل قول‌های الهام‌بخش یا آموزشی بخوانید. مطمئن باشید اولین چیزی که در ساعات اولیه صبح در ذهنتان می‌گذارید، افکار مثبت، سالم و سازگار با نوع زندگی شما خواهد بود.

قبل از اینکه مطالبه سر صبح خود را تمام کنید، یک دفتر یادداشت بردارید و ۱۰ تا ۱۵ هدفی را که در ذهنتان دارید در زمان حال بنویسید، به طوری که انگار به آن‌ها رسیده‌اید؛ اهدافی مانند اینکه «من سالانه صد هزار دلار درآمد دارم.»

فهرست اهداف خود را هر روز و بدون اینکه به اهداف روز گذشته خود نگاه کنید، بنویسید. این یک عامل موفقیت بسیار مهم برای تمرین شما در جهت رسیدن به اهدافتان است.

هر روز را از قبل برنامه‌ریزی کنید. بعد از اینکه اهداف خود را دوباره نوشتید، فهرستی از تمام کار‌هایی را که آن روز باید انجام دهید، تهیه کنید و سپس فهرست خود را بر اساس اولویت، ارزش و اهمیت سازمان دهید.

قبل از انجام هر کاری، مهم‌ترین و باارزش‌ترین کار خود را آغاز کنید و روی تک تک کار‌های خود تمرکز کنید. هنگامی که اولین کار خود را صبح و در ساعت طلایی شروع می‌کنید و آن را به پایان می‌برید، انبوهی از انرژی، شادی و اعتماد به نفس را تجربه خواهید کرد که شما را به انجام سایر وظایف خود سوق می‌دهد و بهره‌وری کلی را برای باقی روز به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

هنگام رانندگی به برنامه‌های صوتی آموزشی گوش دهید. رادیو را خاموش بگذارید. به طور مداوم، ذهن خود را با تغذیه ذهنی با کیفیت بالا تغذیه کنید، چون باعث بالا رفتن و الهام بخشیدن شما برای انجام بهترین کار خود می‌شود. این یک روش عالی برای بهبود رشد شخصی شما در طول زندگی است.

سرانجام، احساس فوریت را ایجاد کنید. سرعت خود را بالا ببرید و به سرعت از یک کار به وظیفه دیگر خود بروید. وقت تلف نکنید و با سریع حرکت کردن، انرژی بیشتری برای خود ذخیره کنید. هرچه سریع‌تر حرکت کنید، بیشتر کار انجام می‌دهید و احساس بهتری خواهید داشت.

ساعت طلایی؛ قدرتمندترین فاکتور موفقیت

هرچه سریع‌تر حرکت کنید، بیشتر احساس می‌کنید که زندگی خود را تحت کنترل دارید و بیشتر به زندگی خود احترام می‌گذارید.

ساعت طلایی

ساعت طلایی سکان روز است. هنگامی که زود از خواب بیدار می‌شوید و اولین ساعت را برای خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، از تفاوت احساس و نتیجه‌ای که خواهید گرفت، شگفت‌زده خواهید شد و به تدریج افکارتان در مورد خود و آنچه در زندگیتان امکان‌پذیر خواهد بود، تغییر خواهد کرد. شما تبدیل به یک آهنربای پول خواهید شد و شروع به پیشرفت شخصی و دستیابی به موفقیت در تمام سطوح خواهید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰