کد خبر: ۱۸۳ |
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
| |

بزرگترین اشتباهات در دوران نامزدی

دوران نامزدی یک دوران شیرین برای هر دختر و پسری است، اما اشتباهاتی هم از طرف افراد صورت می‌گیرد.

روز ایران: دوران نامزدی یکی از دوران زندگی هر دختر و پسری است که می‌تواند به بهترین یا بدترین دوران زندگی آن‌ها تبدیل شود، اما بستگی به نوع رفتار افراد در این دوران دارد، بنابراین بهتر است از درس‌هایی که درباره این دوران وجود دارد استفاده کنید.

نادیده گرفتن عاشقانه‌ها

سست شدن در روابط دوران نامزدی کار خیلی آسانی به نظر می‌رسد، اما باید توجه داشته باشید که تلاش نکردن برای رابطه عاشقانه‌تان در دوران نامزدی یکی از مهم‌ترین اقدامات است، اما نه به این شکل که از سرگرمی و خوش‌گذرانی غافل شوید، بلکه با برنامه و منظم به نامزد خود ابراز احساسات کنید.

کنترل کردن شخص مورد نظر به صورت غیر طبیعی و افراطی

بسیاری از افراد سعی دارند که نامزد خود را کنترل کنند، زیرا با برخی از رفتار‌های او مشکل دارند و ممکن است این رفتار‌ها در دوران نامزدی شخص را دیوانه کند.

بنابراین باید به این فکر کنید که آیا دوست دارید شخصی به شما هر دقیقه بگوید چه کاری کنید یا خیر؟ شما پدر یا مادر طرف مقابل نیستید و اگر او یک فرد بالغ است مانند یک فرد بالغ با او برخورد کنید.

انتظار یک فرد کامل را داشتن

همه ما انسان هستیم و همه هم اشتباه می‌کنیم، بنابراین از نامزدتان انتظار‌های غیر واقعی نداشته باشید، چون هیچکس در دنیا کامل نیست و زن و شوهر تکمیل‌کننده یکدیگرند.

پرهیز از رودررو شدن

دعوا کردن چیزی نیست که هر شخصی بخواهد زمان خود را به این صورت بگذراند، پس می‌توان گفت برای دوری کردن از دعوا و درگیری همه مردم مسائل مختلفی را نادیده می‌گیرند، اما مشکل نادیده گرفتن مسائل این است که مشکلات روی هم انباشته و در نهایت چندین برابر می‌شوند.

اشتباهاتی که در دوران نامزدی اتفاق می‌افتد

چند برابر شدن مشکلات در نهایت منجر به یک بحث مفصل خواهد شد و یا از آن بدتر موجب جدا شدن زوج از یکدیگر خواهد شد؛ بنابراین به یاد داشته باشید که ارتباط برقرار کردن در هر رابطه‌ای خیلی مهم است و نباید نادیده گرفته شود.

دعوا کردن درباره هر مسئله‌ای

درست است که نباید از بحث در رابطه خود بترسید، اما درست نیست که درباره هر موضوعی بحث داشته باشید. به همه مشکلاتی که با شریک زندگی خود دارید فکر کنید و واقعا در نظر بگیرید که آیا این مشکلات مانع زندگی شما خواهند بود یا اینکه می‌توانید با آن‌ها کنار بیایید.

تلاش برای عوض کردن طرف مقابل

همه ما در یک رابطه باید به این نکته توجه کنیم که ما افرادی منحصر به فرد هستیم و اغلب جذب شخصی می‌شویم که کاملاً مخالف ما است و پس از مدتی، وسوسه می‌شویم که طرف مقابل خود را تغییر دهیم و یا کاری کنیم که مانند ما شود.

در این شرایط، یک قدم به عقب بازگردید و به یاد بیاورید که چرا عاشق این شخص شدید. شاید نامزد شما فردی است که شوخ‌طبع است، اما نظم زیادی در کار‌های خود ندارد، اما شما باید توجه کنید که او می‌تواند شما را بخنداند و چنین نگاه مثبتی به زندگی دارد.

نگه داشتن راز از طرف مقابل

شما باید سعی کنید که علاوه بر داشتن یک رابطه باز با نامزد خود داشته باشید و هیچ رازی را ناگفته نگذارید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که نباید همه جزئیات زندگی خود را به نامزدتان بگویید، بلکه مسائل اصلی را از او پنهان نگه ندارید، چراکه می‌دانید این راز باید به او گفته شود و به خاطر نگفتن این راز به او ممکن است احساس گناه کنید و همیشه زودتر گفتن یک راز خیلی اساسی بهتر از این است که گفتن آن را به بعد موکول کنید و به خاطر آن دعوا کنید.

وابستگی شدید داشتن

اگر هر لحظه زندگی خود را با نامزد خود بگذرانید، در نهایت آن فرد را از دست خواهید داد. برخی از موارد مانند رفتن به فروشگاه به تنهایی سخت خواهد بود و خواهید دید که برای هر تصمیم کوچکی که می‌گیرید با نامزدتان مشورت می‌کنید.

با این وجود، دقت داشته باشید که برای انجام کاری که علاقه دارید، کمی وقت بگذارید؛ سرگرمی‌ها، علایق و دوستان خود را داشته باشید تا در نهایت هم به علاقه خود رسیده باشید و هم در نتیجه، زندگی غنی‌تری داشته باشید.

اشتباهاتی که در دوران نامزدی اتفاق می‌افتد

جدی نگرفتن اختلافات در ارزش‌های اصلی

اگرچه موسیقی یکسانی را دوست دارید و از گذراندن وقت با یکدیگر لذت می‌برید، اما باز هم ممکن است به دلیل داشتن اختلافات اساسی در ارزش‌های اصلی خود، مانند دین، اخلاق و اهمیت مواردی مانند خانواده، دوستان، مشاغل و پول اوقات سختی را کنار هم بگذرانید.

قبل از اینکه رابطه خود را پیش ببرید، کمی وقت بگذارید و در مورد این موارد گفت‌وگو کنید، چراکه ممکن است بعداً ناامید شوید.

صحبت نکردن درباره پول

پول همیشه یک موضوع پیچیده است. ممکن است دو نفر در یک رابطه، در خانواده‌های متفاوتی رشد کرده باشند. در این صورت، اگر یک نفر در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که به دنبال مادیات در زندگی نباشد و فرد دیگر به گونه‌ای رشد کرده باشد که از هر فرصتی برای پول درآوردن استفاده می‌کند و همین مسئله می‌تواند مشکلات و بحث‌های اساسی بین دو نفر ایجاد کند.

قدردانی نکردن از شریک زندگی

از قدردانی و ابراز علاقه نسبت به نامزد خود غافل نشوید. در ابتدای رابطه، مطمئناً متوجه همه موارد عاشقانه شده‌اید که او برای شما انجام می‌دهد و به همین ترتیب، از او تعریف و تمجید کردید. گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که شاخص مقابل چقدر عالی است تا اینکه به آن فکر کنیم. احساسات مهم خود را همین الان به نامزد خود بگویید.

حالا که با اشتباهات رایج در رابطه در دوران نامزدی آشنا شده‌اید، می‌توانید آگاهانه‌تر در رابطه خود رفتار کنید و در نهایت یک دوران نامزدی شیرین و زندگی خوب داشته باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰