کد خبر: ۱۴۲ |
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
| |

طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی مخصوص دورهمی های شب یلدا

بستنی زمستانی خانگی، یکی از تنقلاتی است که در روز های سرد زمستانی مصرف میشود. این نوع بستنی بسیار خوشمزه است و کودکان آن را دوست دارند و از خوردن آن لذت میبرند. یکی از تنقلاتی که در روز های سرد زمستانی و به ویژه در شب یلدا از آن استفاده میشود بستنی زمستانی خانگی نیز می باشد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه بستنی زمستونی خانگی مخصوص دورهمی های شب یلدا

 یکی از تنقلاتی که در روز های سرد زمستانی و به ویژه در شب یلدا از آن استفاده میشود بستنی زمستانی خانگی نیز می باشد. با ما همراه باشید.

بستنی زمستانی خانگی، یکی از تنقلاتی است که در روز های سرد زمستانی مصرف میشود. این نوع بستنی بسیار خوشمزه است و کودکان آن را دوست دارند و از خوردن آن لذت میبرند.

مواد لارم بستنی زمستانی خانگی

سفیده تخم مرغ ۴ عدد

خاک قند ۱ لیوان

وانیل ۱ قاشق چایخوری

پودر ژلاتین ۱ و ۱/۲ قاشق

آب ۳ قاشق

نان میکادو یا بیسکوئیت گرد

شکلات ذوب شده

پودر نارگیل پودر گردو


طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی:

۱-برای تهیه بستنی زمستانی ابتدا سفیده های تخم مرغ را بهکمک همزن برقی خوب هم بزنید تا کاملا کف کند و در ظرف تکان نخورد.

۲- به کمک یک قابلمه پر از آب یک حمام آب جوش تهیه کنید و ظرف سفیده تخم مرغ را درون آن قرار دهید.کم کم خاک قند و وانیل را اضافه کنید و با سفیده ها مخلوط کنید. شکر باید کاملا در سفیده حل شود.سپس آن را از روی حمام بن ماری بردارید.

۳- ظرف دیگری حاضر کنید و ژلاتین را با آب روی بن ماری مخلوط کنید تا شفاف شود.

۴- ژلاتین شفاف را به مخلوط سفیده شکری اضافه کنید و هم بزنید.بیسکوئیت ها را حاضر کنید و با قاشق یا قیف از مایع بستنی زمستانی روی آن ها بریزید.سپس بستنی زمستانی را درون یخچال قرار دهید تا خنک و سفت شوند.

۵- بعد از اینکه بستنی زمستانی ها سفت شدند، شکلات ذوب شده را حاضر کنید.بستنی های زمستانی را روی یک سینی قرار دهید و با کمک ملاقه شکلات ذوب شده را روی آنها بریزید و کمی پودر نارگیل و گردو روی روکش بپاشید و دوباره آنها را درون یخچال قرار دهید تا روکش شکلاتی سفت شود.

طرز تهیه بستنی زمستونی خانگی مخصوص دورهمی های شب یلدا

دستور پخت بیسکوییت میکادو

۱. ابتدا آرد سفید و آرد نخود را با یکدیگر ترکیب کرده و با هم روی حرارت بو داده تا رنگ آن شکلاتی شود سپس از روی حرارت برداشته تا خنک شوند.

۲. پودر قند، روغن، کاکائو و دارچین را با همزن برقی خوب می‌زنیم تا حالت پوکی پیدا کند، آرد را به این مخلوط اضافه کرده و با یکدیگر ترکیب می‌کنیم.

۳. نان میکادو را روی سطح صافی قرار داده و کمی از مواد را به صورت لایه نارکی روی آن پهن می‌کنیم سپس نان دوم را گذاشته و به همین ترتیب ادامه می‌دهیم تا ۵ نان روی هم قرار گیرد، روی لایه آخر را با شکلات آب شده می‌پوشانیم و در یخچال می‌گذاریم تا سرد و سفت شود سپس برش داده و سرو می‌کنیم.

۴. به دلخواه می‌توان از پودر پسته یا بادام برای تزیین استفاده کرد.

طرز تهیه بستنی زمستونی خانگی مخصوص دورهمی های شب یلدا

فوت و فن‌ها:

برای برش‌زدن میکادو از چاقوی تیز استفاده کنید و بعد از هر برش تیغه چاقو را تمیز کنید. به‌جای روکش شکلاتی می‌توانید روکش سفید بزنید یا از هر دو رنگ استفاده کنید که در این صورت دو رنگ شیرینی خواهید داشت.شکلات تلخ ۶۰% طعم خوبی به شیرینی می‌دهد و ظاهر آن را هم زیباتر می‌کند. البته استفاده از شکلات‌ها روی شیرینی میکادو اختیاری است. آرد بوداده را می‌توان جایگزین آرد نخودچی کرد.

یه نکته مهم بگم نون میکادو دو طرف داره یطرفش خونه های مربعی داره یطرف لوزی سعی کنین مربع ولوزی رو روی هم دیگه قرار بدین اینجوری بهتر کیپ میشه.واینکه موادو زیاد نریزین.

علت نچسبیدن مواد به نان میکادو

زمان قرار دادن مواد روی نان های میکادو خیلی مهم است، اگر مایه میانی شیرینی را درست کرده اید و سرد شده است حتما آنرا روی حرارت بخار کتری یا سماور قرار دهید تا گرم و روان شود. اگر مایه شیرینی خیلی داغ باشد نان را خراب می کند و اگر سرد و سفت باشد به نان میکادو نمی چسبد.

نیک صالحی

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰