کد خبر: ۱۰۸۸ |
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
| |

جشنواره مشق مادر در معرفی الگوی زن مسلمان موثر است

دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره مشق مادر به واسطه بانوان رقم خورده که بسیار ارزشمند است و می‌تواند در معرفی الگوی زن مسلمان و گفتمان‌سازی در این حوزه موثر باشد.

جشنواره مشق مادر در معرفی الگوی زن مسلمان موثر است

روز ایران: عاطفه خادمی، مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران که با عنوان "مشق مادر" در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: ساحت و عرصه هنر به ویژه خوشنویسی در بین تمامی ظرفیت‌های هنری که داشتیم، شاید بتوانیم ادعا کنیم کمترین تغییر و تحولات را دچار شده و اصالت تاریخی خود را حفظ کرده که ظرفیت قابل توجه و اعتنایی است و نیاز به احیای مجدد دارد.

او افزود: یکی از ویژگی‌های برگزاری چنین جشنواره‌هایی این است که بتوانیم دغدغه‌های خود را در حوزه نظام ارزشی و گفتمانی به واسطه ابزار هنر نشر دهیم و اکنون می‌بینیم که خلق معنا و ارزش به واسطه ابزار هنر خوشنویسی رقم می‌خورد.

خادمی گفت: جشنواره مشق مادر به واسطه بانوان رقم خورده که بسیار ارزشمند است و می‌تواند در معرفی الگوی زن مسلمان و گفتمان‌سازی در این حوزه موثر باشد و در گفتمان انقلاب اسلامی، ساحت علم و فرهنگ و هنر بهترین بستر برای نقش‌آفرینی بانوان است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زن ایرانی مسلمان منبع ایجاد سکینه و آرامش است که از درون خانواده آغاز شده و تداوم اجتماعی پیدا می‌کند و کشور ما در این برهه تاریخی مرهون ایجاد سکینه‌ای است که تک‌تک بانوان این مرز و بوم ایجاد می‌کنند.

خبر آنلاین

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰