کد خبر: ۱۳۲ |
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
| |

چگونه کار‌های خود را به تعویق نیندازیم؟

یکی از عواملی که می‌تواند ما را در رسیدن به موفقیت و کاهش استرس در محل کار یا زندگی روزمره کمک کند، جلوگیری از عقب افتادن کار‌ها است.

اگر می‌خواهید هر هدفی را دنبال کنید، برای تحقق یافتن آن هدف، باید هر کار را طبق برنامه جلو ببرید و هیچکدام از کار‌های خود را به تعویق نیندازید. با این حال، به نظر می‌رسد که برخی از افراد در انجام دادن کار‌های خود تعلل می‌کنند و روی کار‌های خود مدیریت ندارند. بنابراین، در ادامه به ۵ استراتژی متفاوت خواهیم پرداخت که جلوی شما را از به تعویق انداختن کار‌ها می‌گیرد.

هرکدام از ما اگر به دنبال یک هدف و یا یک مقصد در کار‌های خود هستیم، باید به این نکته توجه کنیم که نگه داشتن کار‌ها برای انجام دادن آن‌ها در روز‌های دیگر، بدترین دشمن یک فرد محسوب می‌شود. پس ابتدا باید دلایل این مشکل را شناخت و بعد به راه‌های توقف این کار پرداخت.

۳ دلیل عمده به تعویق انداختن کار‌ها

دلایل زیادی برای عقب انداختن انجام کار‌ها در زندگی وجود دارد و هر کسی بر اساس نوع شخصیت خود می‌تواند دلیل خاصی برای به تعویق انداختن کار‌ها داشته باشد، اما اکثر مردم به ۳ دلیل عمده کار‌های خود را عقب می‌اندازند.

لذت نبردن از کار

اولین دلیلی که می‌توان برای انجام ندادن یک کار در نظر گرفت، این است که برخی از افراد کاری را که انجام می‌دهند مناسب شخصیت خود نمی‌دانند و از انجام دادن آن کار لذت نمی‌برند و ممکن است این اتفاق برای هر کسی رخ دهد که چه در هنگام درس خواندن، چه در زمان آشپزی یا هر کار دیگری، احساس کند که این کار را دوست ندارد و از انجام دادن آن خسته می‌شود و از انجام آن کار احساس هیجانی نمی‌کند.

بنابراین، هر شخصی برای اینکه بتواند عقب انداختن کار‌ها را کنار بگذارد، اول باید از خود بپرسد، آیا کاری را که انجام می‌دهد، ضروری است یا خیر و اگر پاسخ منفی بود، آن کار را انجام ندهد و تمرکز خود را روی کاری بگذارد که خیلی برایش مهم است، اما اگر انجام دادن آن کار ضروری است، باید به فکر کار‌هایی باشد که به جذابیت آن کار می‌افزاید.

آموزش دیدن از قبل

اگر به افراد اطراف خود نگاهی اندازیم، افرادی را می بینیم که همیشه کار‌های خود را به تعویق می‌اندازند، بدون شک به جایی خواهیم رسید که دیگر نمی‌توانیم عادت جدیدی را در خود شکل دهیم و از این رو عادت دیگران به عادت ما هم تبدیل می‌شود. پس باید به این توجه کنیم که چه کسانی این عادت را در ما به وجود آورده‌اند و اگر این افراد به ما نزدیک هستند، سعی کنیم که کمتر با آن‌ها در ارتباط باشیم.

چگونه کار‌های خود را به تعویق نیندازیم؟

کمال طلبی

یکی از دلایلی که افراد مدام کار‌های خود را عقب می‌اندازند، کمال‌طلبی آن‌ها است.

یکی از نشانه‌های بیماری کمال‌طلبی، عقب انداختن کار‌ها است، چون شما تا زمانی که از نتیجه کامل یک کار مطمئن نشوید، آن کار را انجام نمی‌دهید، اما حقیقت زندگی این است که هر کاری که ما انجام می‌دهیم، قرار نیست که کامل باشد، پس باید یک کاری را انجام دهید، تا بتوانید حرکت خود را به سمت اهدافتان آغاز کنید و عقب انداختن کار‌ها را متوقف کنید.

استراتژی‌هایی برای جلوگیری از عقب انداختن کار‌ها

اگر به دنبال این هستید که در زندگی خود به آن دسته از اهدافی دست پیدا کنید که در زندگی برای خود در نظر دارید، باید از برخی استراتژی‌هایی پیروی کنید که عقب افتادن کار‌ها را کنار بگذارید. پس این قدم‌های بزرگ را بردارید و کار‌های خود را به موقع انجام دهید.

کار‌های بزرگ خود را به کار‌های کوچکتر تقسیم کنید

یکی از دلایلی که ما کار‌ها را برای خودمان عقب می‌اندازیم این است که از انجام آن کار دلسرد می‌شویم چرا که هر کسی به دنبال آرزو‌های بزرگ در زندگی است و برای خود اهداف بزرگی در نظر می‌گیرد و  در نظر گرفتن این هدف بزرگ، موجب خسته شدن در مسیر می شود.

بنابراین، یک راه آسان برای اینکه به چنین هدفی غلبه کنید، این است که باید آن هدف بزرگ را به اهداف ریزتر خرد کنید و وقتی بدانیم کاری که انجام می‌دهیم تا این حد برای ما مشکل ایجاد نمی‌کند و نیاز به تلاش سخت ندارد، می‌توانیم به این نقطه برسیم که کار‌های خود را به زمان بعد موکول نکنیم.

محیط خود را تغییر دهید

زمانی که صحبت از موفقیت می‌شود، محیط اطراف مهم‌ترین مسئله است. محیط اطراف شما شامل افراد، مکان و چیز‌هایی می‌شود که معمولا شما را احاطه کرده‌اند و اگر افراد یا محیط، در شما تمایل به عقب انداختن کارهایتان را ایجاد کنند، پس باید محیط خود را عوض کنید.

برای کار‌های خود مهلت قرار دهید

اگر به صحبت‌های افراد موفق گوش کنید، متوجه می‌شوید که آن‌ها کار‌های خود را روی زمانبندی مشخصی انجام داده‌اند. اگر شما یک تقویم دارید که می‌توانید کار‌های خود را در آن بنویسید، پس بهتر است آن‌ها را در تقویم خود یادداشت کنید. پس با این کار می‌توانیم هدف خود را مهلت‌دار کنیم، به کار‌های کوچکتر تقسیم کنیم و بعد در صدد آن کار‌های کوچک برآییم.

به این ترتیب، با برنامه‌ریزی درست برای کار‌ها و اهداف خود می‌توانیم هر زمانی اقدام کنیم و دیگر از کار‌های روزمره و واجب خود عقب نمانیم.

چگونه کار‌های خود را به تعویق نیندازیم؟

یک دوست مسئولیت‌پذیر پیدا کنید

شما برای اینکه به اهداف خود برسید، نباید عمده وقت خود را با کسی بگذرانید که به شما آسان می‌گیرد. در عوض باید به دنبال کسی باشید که بتواند شما را در کارهایتان یاری کند و از همه مهم‌تر، شما را به سمت اهداف و کارهایتان هدایت کند و هر از چند گاهی به شما یادآوری کند که نباید کار‌های خودتان را به تعویق اندازید.

بنابراین، به دنبال کسی بگردید که بتوانید قبول کنید باید به او احترام بگذارید و علاوه بر این، شخص خاص باید شما را به گونه‌ای همراهی کند که شما هیچوقت از کارتان خسته نشوید و همیشه با انگیزه بمانید.

ایستگاه‌های استراحت وسط راه خود را از میان بردارید

اگر یک مسابقه اتومبیلرانی مانند ناسکار را دنبال کرده باشید، می‌بینید که در بین مسیر مسابقه هر راننده وارد ایستگاهی می‌شود تا سوختگیری کند و علاوه بر این، راننده کمی استراحت کند و از زیر بار فشار خارج شود، اما اگر به دنبال اهداف خود هستید، باید به این فکر کنید که این ایستگاه‌ها باعث می‌شوند که کارهایتان به زمان دیگری موکول شوند پس این استراحتگاه‌ها را از میان بردارید.

اگر در میان کار‌های خود، با گوشی خود کار می‌کنید، ایمیل خود را چک می‌کنید یا کاری انجام می‌دهید که نمی‌توانید تمرکز خود را حفظ کنید. پس بهتر است آن کار‌ها را ترک کنید تا بتوانید روی کارتان متمرکزتر باشید.

خبرنگاران جوان

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰