کد خبر: ۸۱۱ |
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
| |

تکمیل آزادراه سربیشه ـ نهبندان شتاب می‌گیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان اعتبار خوبی برای تکمیل آزادراه سربیشه - نهبندان برای سال جاری و سال آینده اختصاص یافت که با تزریق این اعتبار این محور شتاب بیشتری خواهد گرفت.
روز ایران: جواد قناعت ظهر امروز در آیین افتتاح ترمینال ضبط پسته 500 تنی شهرستان نهبندان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های معدنی نهبندان به جد دنبال جذب سرمایه گذار بودیم اما با وجود تعامل و رایزنی با تعداد زیادی از سرمایه گذاران، آنان از نبود برق گلایه‌مند بودند.
تکمیل آزادراه سربیشه ـ نهبندان شتاب می‌گیرد

وی افزود: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع این دغدغه سرمایه گذاران، احداث پست 400 کیلوولت را در منطقه در دستورکار قرار دادیم که  با پیگیری‌های جدی و مستمر به نتیجه رسید.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: هرنوع سرمایه‌گذاری در منطقه نهبندان و سربیشه نیازمند تأمین برق بود که با تلاش و پیگیری‌های مستمر در شهریورماه امسال عملیات اجرایی پست 400 کیلوولت نهبندان آغاز شد و در بازدید از این پست مشخص بود که تجهیزات خریداری شده و در حال حاضر پروژه فعال است.

قناعت ادامه داد: مهمترین بخش کار، تأمین ترانس برق این طرح بود که قرارداد تأمین ترانس هم بین شرکت برق منطقه‌ای خراسان و پیمانکار بسته شده که در صورت نبود مشکل، تا پایان سال آینده شاهد افتتاح پست 400 کیلو ولت در نهبندان خواهیم بود.

به گفته وی؛ پست  400 کیلو ولت درحقیقت یک دالان برای توسعه سرمایه گذاری در منطقه است.

وی با اشاره به مطالبات مطرح شده دراین مراسم توسط مردم عنوان کرد: در زمینه نانوایی‌ها سهمیه آرد شهرستان را افزایش دادیم اما نیاز است که وضعیت نانوایی‌ها ساماندهی شود تا دغدغه مردم رفع شود.

استاندار خراسان جنوبی از اجرای 28 کیلومتر جاده روستایی در نهبندان در سال جاری خبر داد و گفت: نیاز است که برای رفع مشکلات جاده‌های روستایی تلاش خودمان را مضاعف کنیم تا دغدغه مردم تا حدی کاهش یابد.

قناعت با اشاره به اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان اعتبار خوبی برای تکمیل باند دوم محور سربیشه - نهبندان برای سال جاری و سال آینده اختصاص یافت، بیان کرد: با تزریق این اعتبار این محور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم این است که فاصله بین مردم و مسئولان کم شود، بیان کرد: خود شخص رئیس جمهور و هیئت دولت در سفرهای استانی به میان مردم می‌روند و مشکلات کشور را به صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌دهند.

قناعت ضمن تبریک دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب، اظهار داشت: در چهل و چهار سال گذشته پستی و بلندی، فراز و نشیب و سختی‌ها و موفقیت‌های زیادی را با توطئه‌های مختلف دشمنان داشتیم.

وی با ذکر این نکته که در شرایط خاص به سرمی‌بریم و شاهد تلاطم و طوفان‌های زیادی در کشورهای جهان هستیم، بیان کرد: دشمنان با خفقان رسانه‌ای اجازه نمی‌دهند مشکلات شان انعکاس پیدا کند.

به گفته وی؛ در کشورهای جهان اسلام با محوریت ایران اسلامی اگر اتفاقی رخ دهد، دشمنان این مشکل را با ضریب بالا انعکاس می‌دهند و شاید برخی افراد فریب آن را بخوردند،کمااینکه در گذشته نیز به ویژه در جنگ تحمیلی تجربه‌هایی از جنگ رسانه‌ای دشمنان و باور کردن دروغ ‌پردازی‌های مستمر آنان را به ویژه در موضوع آزادسازی منطقه فاو توسط برخی افراد داشتیم.  

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما مدعی نیستم که در کشورمان مشکل نداریم اما در کشورهای اروپایی هم همه چیز گل و بلبل نیست، بیان کرد: در زمستان سال جاری با ورود موج برودت هوا یک افت فشار جزئی در استان داشتیم که با همدلی مسئولان به موقع رفع شد اما در آمریکای متمدن زمستان امسال گاز منازل 35 میلیون نفر به مدت 10 تا 12 روز قطع بود.

قناعت عنوان کرد: مشکلات موجود در کشور ما به مراتب از مشکلات بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است که باید با وفاق و همدلی به دنبال رفع آن باشیم.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال 78 به منطقه کم برخوردار نهبندان، گفت: بعد از سفر معظم له اتفاقاتی در نهبندان رخ داد اما به  نسبت کم بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان نهبندان گفت: شما حماسه‌ای مثال زدنی رقم زدید و رئیس جمهور از مردم نهبندان به خاطر استقبال باشکوه از ایشان در 25 آذرماه در جریان سفر به خراسان جنوبی تقدیر داشتند.

قناعت به فضای کار و همدلی حاکم بر کشور و بین قوای سه گانه اشاره و بیان کرد: هر زمانی که مدیریت کشور دست نیروی‌های انقلابی افتاد، استکبار جهانی توطئه می‌کنند چرا که نیروهای انقلابی اهل کار و تلاش شبانه‌روزی و خدمت‎ جهادی هستند.

وی با ذکر این نکته که هر زمانی که فضایی برای کار و تلاش و خدمت‌رسانی در کشور ایجاد می‌شود، دشمنان به دنبال آشوب و فتنه هستند عنوان کرد: فتنه‌ها و آشوب‌های اخیر را هم با همراهی و حمایت مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری پشت سر گذاشتیم و باید همه ما بسیج، همراه و همدل شویم و به سمت کار و تلاش و سازندگی حرکت کنیم.

تسنیم

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰