کد خبر: ۷۲۳ |
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
| |

رسیدن زودتر از موعد تعیین شده آمبولانس ها در دامغان

استاندارد زمان رسیدن آمبولانس به سر صحنه در بخش شهری ۸ دقیقه و در بخش جاده ای ۱۴ دقیقه است که این اعداد به ترتیب در دامغان ۷ دقیقه و ۹ دقیقه هست، یعنی زودتر از زمان استاندارد تعیین شده بصورت میانگین آمبولانس ها در دامغان به سرصحنه می‌رسند.

روز ایران: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان بیان نمود: در شهرستان دامغان تعداد ۱۱ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شامل ۸ پایگاه اورژانس جاده ای و ۳ پایگاه اورژانس شهری با ۱۱ آمبولانس فعال وجود دارد که این شهرستان از لحاظ تعداد با توجه به اینکه هر ۳۰ کیلومتر باید یک پایگاه اورژانس در جاده ها باشد، بیشترین تعداد آمبولانس و پایگاه اورژانس را در بین شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دارا می باشد.

دکتر تقوی با اشاره به اینکه همواره یک دستگاه آمبولانس جهت اعزام بیماران در بیمارستان فعال و آمبولانس جداگانه و مخصوص خود را دارد، افزود: تعداد بیماران اعزام شده ازبیمارستان ولایت دامغان به سایر مراکز درمانی را از اردیبهشت الی دی ماه سال جاری را ۲۸۴ مورد است که از این تعداد ۸۸ مورد به خارج از استان سمنان و ۱۹۶ بیمار به شهرستان سمنان سمنان اعزام شدند که اعزامیان به شهرستان سمنان اغلب بیماران نیازمند به درمان آنژیوگرافی و جراحی قلب بودند.

دکتر سید حسن تقوی گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری توسط اورژانس پیش بیمارستانی 115 شهرستان دامغان تعداد کل ماموریت های شهری و جاده ای برابر با ۱۰۱۲۱ مورد بوده که تعداد ماموریت جاده‌ای و شهری به ترتیب برابر با ۴۵۵۲ و ۵۵۶۹ مورد بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دامغان افزود: در این مدت تعداد ۱۰۸۸۹ بیمار و مصدوم از اورژانس پیش بیمارستانی دامغان خدمت دریافت کردند که از این تعداد، ۱۴۹۲ نفر در اثر حادثه ترافیکی و ۳۸۰۶ نفر در اثر حوادث غیرترافیکی به بیمارستان ولایت دامغان انتقال داده شدند.

همچنین در 9 ماه ابتدای سال 32 ماموریت توسط امداد هوایی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از این شهرستان انجام شده و ۵۰ مصدوم و بیمار با آمبولانس بالگرد انتقال داده است.

 

خبر آنلاین

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰