کد خبر: ۷۰۹ |
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
| |

دانش آموزان با پرینتر سه‌ بعدی دست مصنوعی ساختند

دانش آموزان با پرینتر سه‌ بعدی دست مصنوعی ساختند
در این مقاله از روز ایران داستانی از ساخت دست مصنوعی به وسیله پرینتر سه‌ بعدی برای شما آماده شده است.

ساخت دست مصنوعی به وسیله پرینتر سه‌ بعدی

این یکی از معلمان برنامه مهندسی مدرسه بود که به همکلاسی هایشان پیشنهاد کرد که با توسعه یک دست رباتیک به او کمک کنند.

سرجیو پرالتا پسر 15 ساله تنسی اکنون به لطف همکلاسی هایش دستی رباتیک دارد. گروهی از دانش آموزان دبیرستانی برای تازه وارد خود دستی رباتیک طراحی کردند.

به گزارش سایت روز ایران به نقل از اینترستینگ انجینیر :، سرجیو پرالتا با دست راست ناقص به دنیا آمد. او مهارت های نوشتن را با دست چپ خود توسعه داد. او ادعا کرد که می تواند با توسعه استراتژی هایی برای فعالیت های روزمره مانند حمل یک بطری آب از کلاسی به کلاس دیگر، عملاً تمام مشاغل دیگر را مدیریت کند.

او به CBS News گفت: «در روزهای اول مدرسه، صادقانه بگویم که می‌خواستم دستم را پنهان کنم . "مثل اینکه هیچ کس هرگز متوجه نمی شود."

یکی از معلمان برنامه مهندسی مدرسه این ایده را مطرح کرد که همکلاسی های آنها می توانند با توسعه یک دست رباتیک به او کمک کنند . او گفت: «آنها در نهایت به من پیشنهاد دادند، مانند «ما می‌توانیم دست مصنوعی تو را بسازیم » و من هرگز انتظارش را نداشتم. 

 نمی‌دانستند به دلیل عدم دسترسی به مدل‌های اینترنتی و پرینتر سه‌ بعدی، طرحشان موفق خواهد شد یا خیر، ولی آنها موفق شدند. پرالتا برای اولین بار از دست راست خود برای گرفتن توپ بیسبال در حالی که پروتز را پوشیده بود استفاده کرد. پرالتا احساسات خود را بیان کرد: "آنها زندگی من را تغییر دادند."

پرینتر سه‌ بعدی برای پروتز

دانش آموزان با پرینتر سه‌ بعدی دست مصنوعی ساختند

طبق گفته Xometry ، پرینتر سه‌ بعدی پروتز از فناوری‌های ساخت افزودنی برای ساخت قطعات مصنوعی بدن استفاده می‌کند تا فرآیندهای سنتی تولید کاهشی. جراحی قطع عضو ممکن است در برخی شرایط زمانی که پا یا اندام قربانی به شدت تحت تاثیر بیماری است که باعث آتروفی و ​​تجزیه (گانگرن) می شود، مورد نیاز باشد. در هر صورت از پروتزهای پرینت سه بعدی برای جایگزینی اندام های از دست رفته استفاده می شود.

به دلایل مختلف، پرینتر سه‌ بعدی در تولید پروتز موثر بوده است. زمان تولید، هزینه و وزن پروتزها وقتی که از طریق پرینتر سه‌ بعدی ساخته می شوند به میزان قابل توجهی کاهش می یابد .

فرآیند ساخت پروتز به طور سنتی پرهزینه و دشوار است. هزینه متوسط ​​یک دست مصنوعی بالای 2000 دلار است و فرد قطع عضو ممکن است مجبور باشد مدت زیادی (بین 3 تا 6 هفته) برای ایجاد و تحویل صبر کند. از طرف دیگر، پرینتر سه‌ بعدی پروتز ارزان است، زمان چرخش سریعی دارد و مواد به راحتی در دسترس هستند. یک بازوی پرینتر سه‌ بعدی ممکن است در یک روز با قیمت 395 دلار ساخته شود.

از سال 1990 تا 1999، محققان و متخصصان پزشکی برای توسعه پروتزهای چاپ سه بعدی کار کردند. در نتیجه مطالعه آنها، اولین اندام های سه بعدی و ایمپلنت های دندانی تولید شد. با این حال، تحقیقات هنوز روی دست‌ها، بازوها یا پاهای مصنوعی پرینت سه بعدی در حال انجام بود. در نهایت، یک نمونه اولیه دست مصنوعی با چاپ سه بعدی در سال 2011 ساخته شد.

 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰