کد خبر: ۷۰۱ |
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
| |

استفراغ دو ساله زنی با تشخیص سندرم مرتبط با حشیش

استفراغ دو ساله زنی با تشخیص سندرم مرتبط با حشیش
زنی به دلیل مصرف حشیش به مدت دوسال از غلائم استفراغ و تهوع و دل درد رنج می برده است. ابتدا دلایل استفراغ اینگونه تصور می‌شد که او مبتلا به گاستروپارزی است. اما با گرفتن تست حشیش متوجه شدن که مصرف حشیش منجر به استفراغ میشده که فرد مبتلا به سندرم کانابینوئید هایپر استفراغ است.

ابتلا به سندرم کانابینوئید استفراغ به دلیل مصرف حشیش

زن 23 ساله ای که به مدت دو سال به طور مداوم استفراغ میکرد، سرانجام پس از اینکه پزشکانش عامل ایجاد استفراغ را دقیقاً حشیش را تشخیص دادند، امید به بهبودی گرفت. این خانم از سندروم استفراغ کانابینوئیدی رنج می برد که باعث تهوع، استفراغ و درد شکمی شدید می شود.

به گزارش وبسایت روز ایران به نقل از اینترستینگ انجینیر ، برای نزدیک به دو سال، این زن هر ماه در بخش اورژانس با مجموعه ای از علائم مراجعه می کرد: حالت تهوع، درد شکم، و بیرون زدگی غیرقابل کنترل .

بر اساس تشخیص پزشکان، تصور می‌شد که او مبتلا به گاستروپارزی است، وضعیتی که معده به طور کامل تخلیه نمی‌شود. شناخته شده است که افراد مبتلا به دیابت مبتلا به گاستروپارزی هستند و زن مورد نظر دیابتی بود.

به طور عجیبی، مطالعات قبلی و اسکن های دستگاه گوارش او نشان داد که او از سلامت خوبی برخوردار است. داروهای تجویز شده برای درمان گاستروپارزی نیز موثر نبود. هنگامی که این زن به پزشکان خود گفت که او یک مصرف کننده حشیش است، پزشکان شروع به بررسی یک تشخیص جدید کردند.

تشخیص سندرم کانابینوئید هایپر استفراغ (CHS)

تشخیص داده شد که این زن مبتلا به سندرم کانابینوئید هایپر استفراغ است.

ادرار بیمار در یکی از سفرهای او در اورژانس آزمایش شد. آزمایش حشیش مثبت بود و این زن نشان داد که حداقل پنج بار در هفته حشیش می‌کشید، از جمله دو روز قبل از آخرین ملاقات‌هایش در بیمارستان.

بیشتر مردم از شاهدانه برای کاهش حالت تهوع استفاده می کنند، زیرا این دارو در دوزهای پایین برای درمان حالت تهوع موثر شناخته شده است. اما برای این بیمار جواب نداد. در واقع، تنها زمانی که علائم او کاهش یافت، حمام آب گرم در خانه بود. البته مصرف این ماده مخدر برای کاهش حالت تهوع اصلا توصیه نمی شود. چرا که بیشتر از اینکه نتایج درمانی داشته باشد اثر سو مخدری دارد.

در این مورد، پزشکان متوجه شدند که این دارو مقصر اصلی ایجاد ناراحتی گوارشی در بیمار است و زن را مبتلا به سندرم استفراغ کانابینوئید (CHS) تشخیص دادند، وضعیتی که با حملات تهوع و استفراغ شدید در افرادی که مکررا از دوزهای بالا استفاده می‌کنند مشخص می‌شود. حشیش برای مدت طولانی."

تنها درمان دائمی سندرم استفراغ کانابینوئید CHS ترک حشیش است

استفراغ دو ساله زنی با تشخیص سندرم مرتبط با حشیش

بیمارانی که از سندرم استفراغ کانابینوئید (CHS) رنج می برند قبلاً اشاره کرده اند که حمام و دوش آب گرم به تسکین علائم کمک می کند. در حالی که چنین اقداماتی باعث تسکین موقت می شود، تنها درمان دائمی ترک خود شاهدانه است.

به بیمار جلسات مشاوره برای توقف مصرف حشیش داده شد. او پس از قطع مصرف بدون علائم باقی ماند، اما با شروع مجدد مصرف حشیش، حالت تهوع و استفراغ بازگشت.

به گفته پزشکان، از آنجایی که مصرف تفریحی حشیش در 21 ایالت و واشنگتن دی سی در ده سال گذشته قانونی شده است، ممکن است تعداد بیماران مبتلا به CHS در اورژانس افزایش یابد.

این گزارش همچنین بر اهمیت گرفتن تاریخچه اجتماعی جامع از همه بیماران تاکید می کند. همچنین یادآوری قوی است که استفاده از حشیش می تواند باعث تهوع، استفراغ و درد شکم شود. دانشمندان باید همیشه در مورد دفعات مصرف حشیش جویا شوند. علاوه بر این، تسکین علائم با قطع حشیش یا حمام آب گرم باید شک به CHS را تشدید کند. این به جلوگیری از انجام آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های مکرر غیرضروری کمک می‌کند و به شروع درمان قطعی کمک می‌کند. در گزارش نوشته است.

این گزارش در مجله آمریکایی Case Reports منتشر شده است .

چکیده مطالعه:

بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 ممکن است علائم گوارشی را تجربه کنند، از جمله مواردی که نشان دهنده گاستروپارزی دیابتی است. سندرم استفراغ کانابینوئید (CHS) شامل حالت تهوع، استفراغ و درد شکم در محیط مصرف مزمن کانابینوئید است. این گزارش یک مورد CHS را در یک زن 23 ساله با دیابت نوع 1 کنترل نشده ارائه می دهد.

یک زن 23 ساله مبتلا به دیابت نوع 1 مزمن کنترل نشده، طی 2 سال گذشته هر ماه به دلیل حملات حاد تهوع و استفراغ غیرقابل درمان، گاهی همراه با درد شکم به بخش اورژانس مراجعه می کرد. با توجه به سابقه دیابت کنترل نشده، او برای گاستروپارزی دیابتی با پروکینتیک مدیریت شده بود. یک مطالعه تخلیه معده 6 ماه قبل از پذیرش طبیعی بود و بیمار چندین اسکن تصویربرداری توموگرافی کامپیوتری شکم غیر قابل توجهی را انجام داده بود. در این پذیرش، او از مدیریت حمایتی تنها با بهبود موقت علائم بهره مند شد. در بازجویی های بیشتر، او مصرف مداوم حشیش در چند سال گذشته و پسرفت استفراغ حاد با حمام آب گرم در خانه را گزارش کرد. با مشاوره، حشیش را به مدت 2 ماه قطع کرد و در این مدت بدون علامت بود.

این گزارش اهمیت مصرف سوابق دارویی جامع را در همه بیماران از جمله بیماران دیابتی نوع 1 نشان داده است و یادآور این نکته است که مصرف کانابینوئید می تواند باعث تهوع، استفراغ و دردهای شکمی شدید در این گروه از بیماران شود.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰