کد خبر: ۶۷۷ |
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
| |

قیمت تخم مرغ در استان قزوین ۸ درصد کاهش یافت

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ در استان قزوین به ۸۳ هزار تومان رسیده که در مقایسه با ماه گذشته ۸ درصد کاهش یافته است.

روز ایران: مجید رحمانی امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، درباره موضوع ساماندهی بازار تخم مرغ و محصولات پروئتینی در استان گفت: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ در استان قزوین به 83 هزار تومان رسیده که در مقایسه با ماه گذشته 8 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری کیلویی 36 هزار و 500 تومان، قیمت تخم مرغ در عمده‌فروشی کیلویی 38 هزار و 700 تومن و قیمت هر کیلو تخم مرغ برای مصرف‌کننده 44 هزار تومان است.

رحمانی همچنین از ارسال 126 هزار و 840 قطعه مرغ از استان قزوین به تهران خبر داد و گفت: مصرف روزانه تخم مرغ در استان قزوین 40 تا 50 تن است و مشکلی در رابطه با تولید و تامین تخم مرغ در استان نداریم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین با اشاره به توزیع 94 تن گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد برای تنظیم بازار این 2 محصول در دی و بهمن امسال افزود: در این راستا در در دی‌ماه 39 تن گوشت قرمز منجمد و 25 تن گوشت مرغ توزیع کردیم و در بهمن‌ماه 30 تن گوشت قرمز در بازار استان قزوین توزیع شده است.

رحمانی همچنین با اشاره به وضعیت تولید روغن در استان قزوین ادامه داد: در بهمن‌ماه 315 تن تولید روغن داشتیم و در حال حاضر مشکلی درباره قیمت روغن نداریم و از نظر میزان ذخیره مرغ در استان قزوین هم محدودیتی نداریم.

جای خالی میادین میوه و تره‌بار در قزوین احساس می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی استانداری قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار و روزبازارها یکی از ظرفیت‌های مهم برای تنظیم بازار و التزام‌بخشی به قیمت‌ها هستند، گفت: متاسفانه در استان قزوین خلا و فقدان این روزبازارها به شدت احساس می‌شود، در حالی که همه استان‌ها از این ظرفیت بهره‌مند هستند.

احمد زین‌آبادی از احداث 5 مرکز موقت عرضه میوه و اقلام شب عید در قزوین خبر داد و افزود: در این رابطه 5 زمین مشخص شد که 3 زمین متعلق به شهرداری قزوین و 2 زمین متعلق به راه و شهرسازی هستند و از روزهای آینده با سازه‌های موقت این مراکز احداث می‌شوند.

وی ادامه داد: البته سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری قزوین هم برای ساخت و استقرار میدان میوه و تره‌بار برنامه‌هایی دارد که این برنامه‌ها در سال 1402 به مرحله اجرا خواهند رسید.

قزوین پایلوت اجرای طرح بارکدگذاری کیسه‌های آرد شد

مدیرکل غله و خذمات بازرگانی استان قزوین هم در این نشست درباره موضوع ساماندهی یارانه آرد و نان در استان قزوین گفت: طرح هوشمندسازی نظارت بر یارانه آرد و نان با پیشنهاد ابتکاری مسئولان استان قزوین در کشور کلیذ خورده که اجرای این طرح در استان قزوین وارد فاز سوم خود شده است.

محمد ایزدی با بیان اینکه استان قزوین پایلوت اجرای فاز سوم هوشمندسازی نظارت بر یارانه آرد و نان شده، اضافه کرد: در این فاز نظارت بر توزیع یارانه آرد و نان از طریق کنترل تراکنش‌های بانکی انجام می‌شود. در این زمینه برنامه اولیه هوشمندسازی نظارت بر یارانه آرد و نان در کل کشور توسط مرکز رشد سازمان جهادکشاورزی استان قزوین آماده شد و امروز به سامانه نانی‌نو تبدیل شده است.

ایزدی ادامه داد: با وجود اینکه استان زنجان استان پایلوت نصب کارتخوان‌های هوشمند طرح نظارت بر یارانه آرد و نان بود، استان قزوین در حوزه نصب دستگاه‌های هوشمند رتبه نخست در کشور را کسب کرد. در حال حاضر فاز سوم این طرح یعنی شناورسازی نظارت هوشمند را در استان قزوین اجرایی کنیم.

قیمت تخم مرغ در بازار مشهد 15 درصد بالاتر از نرخ مصوب است

وی در ادامه صحبت‌هایش از اجرای طرح بارکدگذاری کیسه‌های آرد استان قزوین برای نخستین‌بار در کشور خبر داد و گفت: در واقع استان قزوین پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده است. در همین زمینه جلساتی را به صورت مشترک با مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران داشتیم.

 

تسنیم

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰