کد خبر: ۳ |
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
| |
اضافه وزن و چاقی یکی از مهمترین مشکلاتی است که می تواند به بدن آسیب وارد بکند. افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند همیشه در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگون هستند. اگر شما بر اساس برنامه دقیق و منظم ورزش نکنید و به برنامه غذایی خود اهمیت  ندهید دچار اضافه وزن و چاقی خواهید شد. 

برای جلوگیری از ایجاد اضافه وزن و چاقی برنامه  ریزی کنید

اضافه وزن و چاقی خودتان را در درمان و پیشگیری کنید.یکی از کارهایی که برای لاغر شدن میتوانید انجام دهید برنامه ریزی دویدن است.اما هنگام دویدن دقت کنید دویدن باید برای شما لذت بخش باشد نه نوعی شکنجه!

افرادی دچار اضافه وزن وچاقی هستند بایستی برای کاهش وزن خود تلاش کنند.گاها دچار ناامیدی می شوند این حس به طور طبیعی زمانی ایجاد می شود که شما با یک برنامه مناسب و منسجم و عمل نمی کنید.

دو راهنمایی بسیار مهم:

  1. به صورت متناوب سرعت خود را را کم و زیاد کنید. گاهی پیاده روی سریع داشته باشید و گاهی بدوید.  این راهکار به شما این امکان را می دهد د که بدون ایجاد درد عضلانی و تنگی نفس مسافت بیشتری را طی کنید.
  2. سعی کنید هنگام دویدن  تغییر مسیر زیادی نداشته باشید و مسیرهای مستقیم را بیشتر طی کنید. تغییر مسیر زیاد زان خستگی شما را  بیشتر می کند.

توجه به رژیم غذایی برای پیشگیری اضافه وزن و چاقی 

نکاتی برای جلوگیری از ایجاد اضافه وزن

   دویدن بیش از ۴۰ دقیقه به طور کلی مصرف کالری را افزایش میدهد،   و با گذشت زمان منجر به کاهش وزن قابل توجهی  می‌شود. تنها راه مطمئن برای پیشگیری  اضافه وزن  و چاقی، مصرف  کالری و یا کاهش دریافت کالری روزانه است. اگر میزان دریافت کالری شما بیش از مصرف باشد، اضافه وزن و چاقی را برای شما به ارمغان می آورد.

قبل از ورزش به یاد داشته باشید:

  1. زمانی که تمرین منظم دویدن دارید از رژیم کم قند استفاده نکنید.
  2. زمانی که  بیش از 60 دقیقه  دویده اید مراقب باشید که بدن شما دهیدراته نشود.  سعی کنید در هنگام دویدن نوشیدنی های مناسب به همراه داشته باشید. همچنین باید مراقب ذخایر گلیکوژن کبد نیز باشید تا دچار افت قند نشوید. برای این منظور می توانید از نوشیدنی های انرژی زا ،  موز و غلات استفاده کنید.
  3. بیش از اندازه خود را وزن  نکنید.( پیشنهاد می شود هفته یک بار و آن هم صبح بعد از بیدار شدن از خواب خود را وزن کنید)
  4.    دقت کنید که کاهش وزن شما فقط دویدن زیاد نباشد. در این حین باید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید.

برای رسیدن به هدف خود صبر داشته باشید

نکاتی برای جلوگیری از ایجاد اضافه وزن

دوندگان ماراتن یک شبه ساخته نشده اند. سال ها تجربه دویدن لازم بوده است تا بدن به شرایط سخت عادت کند و عضلات و تاندون ها به شکل مناسب شکل  بگیرند. شما باید صبر داشته باشید و حوصله کنید: صبر کردن قیمت رسیدن به هدف است.به همین منظور شما باید به صورت تدریجی بدن خود را در برابر این شرایط مقاوم کنید. مطمئنا روزهای اول برای هر کسی سخت خواهد بود.

 به صورت تدریجی تمرین خود را افزایش دهید

نکاتی برای جلوگیری از ایجاد اضافه وزن

 افزایش تدریجی میزان فعالیت روزانه مثل دویدن ، باعث کاهش آسیب می شود.  شما می توانید تمرین خود را در هفته ۲۰ درصد افزایش دهید. می توانید یک دفترچه یادداشت با خود به همراه داشته باشید و به صورت هفتگی ، میزان دو خود را یادداشت نمایید و هر هفته مقداری به آن اضافه کنید این کار باعث می شود، به زودی خسته نشوید و این تمرین را تا مدت های طولانی انجام دهید.

 این نکته را به خاطر داشته باشید که ورزش هایی مثل دوچرخه سواری ،  شنا  را میتوانید به عنوان مکملی برای دویدن خود داشته باشید. این ورزش ها باعث بهبود وضعیت قلب و عروق شما می شوند. با این کار سرعت کاهش وزن شما بسیار بیشتر می‌شود و اضافه وزن و چاقی شما ازبین می رود.

 قبل از برنامه‌ریزی برای تمرین بررسی پزشکی فراموش نشود

 قبل از اینکه برنامه ریزی خود را انجام دهید باید یک بررسی جامع در خصوص وضعیت سلامتی خود انجام دهید. مهم نیست شما اضافه وزن وچاقی دارید یا ندارید.بهتر است با مراجعه به پزشک بررسی فشار خون و نوار قلبی خود را انجام دهید به خصوص برای افرادی که سن آنها بالای ۵۰ سال است.  البته این برای کنار گذاشتن تمرین ورزشی نیست. با ارزیابی وضعیت سلامتی خود می‌توانید برنامه مناسبی برای پیشگیری اضافه وزن و چاقی خود و همچنین برای ورزش  پیشرفت تدریجی داشته باشید و از انجام ورزش های سنگین که سلامتی شما را به خطر می‌اندازد اجتناب ورزید.

 برنامه دویدن و پیاده روی خود را به صورت گروهی تنظیم کنید

نکاتی برای جلوگیری از ایجاد اضافه وزن

 با دعوت دوستان و آشنایان ، در اوایل کار برای خود انگیزه ای مضاعف ایجاد کنید. و به یاد داشته باشید که توصیه دوندگان باتجربه‌تر می تواند برای شما با ارزش باشد.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار:۱
|
در انتظار بررسی:۱
|
انتشار یافته:۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
2
عالی
د
| Iran (Islamic Republic of)
خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خوب
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
2
خیلی خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
1
1
خیلی خوب بود ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
1
1
خیلی خوب بود ممنون
آخرین اخبار