کد خبر: ۲۴ |
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
| |

افزایش خطر بیماری قلبی در زنان بعد از یائسگی

به گزارش روز ایران به نقل از خبرگزاری مهر، «سمر الخوداری»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پیتزبرگ آمریکا، در این باره می‌گوید: «این مرحله از زندگی یک زن، زمان تسریع بروز مشکلات قلب و عروقی از جهاتی نظیر تغییر در چربی‌ها، چربی بدن، سندرم متابولیک و سلامت عروق است.»

وی در ادامه می افزاید: «این تغییرات به طور قابل توجهی احتمال بیماری قلبی را در مراحل بعدی زندگی افزایش می‌دهد و به همین دلیل است که زنان و پزشکان‌شان، باید دوره یائسگی را زمان مهمی برای مداخله بدانند، نه اینکه منتظر بمانند تا سن زنان بالاتر رود و بیماری را تجربه کنند.»

کاهش ریسک نارسایی قلبی در زنان با پیاده روی تند

محققان معتقدند توجه به این تغییر روند در زندگی زنان بسیار مهم است چراکه بیماری قلبی علت اصلی مرگ در زنان است و فقط ۵۶ درصد زنان از این حقیقت آگاه هستند.

به گفته محققان، پزشکان باید مرحله یائسگی را بعنوان یک عامل خطر مشابه کلسترول بالا و فشار خون بالا در نظر بگیرند.

در این مدت، هورمون‌ها بسیار در حال نوسان هستند. یکی از اصلی‌ترین هورمون‌ها استروژن است. تصور می‌شود این هورمون مهم‌ترین محافظ قلب زنان در سنین اولیه زندگی است. هنگامی که یک زن یائسه می‌شود، سطح استروژن او پایین می‌ماند.

همچنین در این دوره، سطح کلسترول خون شروع به افزایش می‌کند. شریان کاروتید ضخیم می‌شود که می‌تواند منجر به تصلب شریان شود. وزن اضافی ناشی از ذخیره چربی در اطراف ران و باسن به اطراف اندام‌های شکمی و قلب حرکت می‌کند و علائم سندرم متابولیک افزایش می‌یابد.

تمامی این عوامل می‌تواند شرایط بروز حملات قلبی یا سکته را فراهم کند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰