کد خبر: ۲۲۶ |
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
| |

روش متفاوت بودن با دیگران

متفاوت بودن در جامعه‌ای که همه می‌خواهند در آن جایگاهی داشته باشند، سخت است، امّا نکاتی که در این مطلب به روش متفاوت بودن با دیگران می‌پردازیم بسیار کمک کننده هستند.

چگونه متفاوت باشیم؟

روز ایران:  متفاوت بودن در جامعه‌ای که مردم آن از افرادی که متناسب آن نیستند، دوری می‌کنند، دشوار است و این بدان معناست که اگر واقع بین باشیم، تا زمانی که دیوید بووی یا مریلین منسون نباشید، ممکن است به دلیل متفاوت بودن با موفقیت کمتری روبرو شوید و هیچ کس نمی‌خواهد چیزی را وانمود کند, امّا آسان و شگفت آور این است که افراد، شخصیت خود را برای به دست آوردن آن شغل رویایی، شریک زندگی یا گروه دوستان خود تغییر دهند.

واقعیت این است که همه ما تمایل عمیقی برای جا افتادن در جامعه خود داریم و حتی داده‌های قابل اندازه گیری نیز وجود دارند که این نیاز تعلق را پشتیبانی می‌کنند.

با این حال، اگر راهی بهتر برای متفاوت بودن و موفقیت وجود داشته باشد چه؟ معلوم شد که این راه وجود دارد!

هویت جعلی خود را کنار بزنید و یک ذهنیت موفق را در ذهن خود و دیگران بسازید.

چرا قبول کردن خودتان سخت است

همان طور که مشخص شد، تفاوت زمانی که اختلافات خود را قبول نمی‌کنید بسیار دشوار است. به همین دلیل، اولین کاری که برای متفاوت بودن باید انجام دهید، این است که خودتان را بپذیرید و ممکن است مجبور شوید برای این مسئله به روانپزشک مراجعه کنید و از خود بپرسید که چرا سعی می‌کنید در جامعه جا بیفتید.

چه چیزی شما را به سمت سرکوب درونی خود سوق داده است؟ هنگامی که پاسخ این سوال را فهمیدید، می‌توانید عجایب شگفت انگیز درون خود را که منتظر هستند با دنیا به اشتراک گذاشته شوند، بپذیرید.

چگونه متفاوت باشیم؟

از تلاش برای متفاوت بودن دست بردارید

اگر برای متفاوت بودن، زیاد تلاش کنید بهتر از افرادی نیستید که هویت خود را تغییر داده اند و سعی می‌کنند با جمعیت محبوب همخوانی داشته باشند.

وقتی سعی می‌کنید متفاوت باشید، اتفاقی که می‌افتد این است که شما تلاش می‌کنید در آن چه فکر می‌کنید متفاوت هستید بدون این که درواقع به علایق شخصی خود پایبند بمانید.

اگر می‌خواهید واقعا متفاوت باشید، باید بر روی موارد خاص خود تمرکز کنید چرا که ما از خردسالی، مشروط به پوشیدن، صحبت کردن و فکر کردن به روش‌های خاص هستیم و برای شکستن این نوع آموزه‌ها و رها کردن شخصیت منحصر به فرد درون، باید به دنبال یافتن الهام درونی خود بود - نه یک نگاه غیر متعارف!

شاید تاکنون فکر کرده باشید که منظور از جستجو در درون چیست. این یک آموزش مدیتیشن عصر جدید نیست، امّا اگر به آن علاقه دارید، آن را به عنوان جایگاه خود درنظر بگیرید.

منظور ما این است که شما باید با به چالش کشیدن صادقانه وضع موجود، ویژگی خاص خود را تجربه کنید.

روند‌های با محبوبیت کم را کپی نکنید و سعی نکنید خود را درمورد علایق خاصی متقاعد کنید که برجسته باشید. زیرا انجام این کار فقط نوع توجه نامطلوبی را به خود جلب می‌کند.

وقتی به طور طبیعی، روی منحصر به فرد بودن خود تمرکز می‌کنید، بیشتر شبیه خودتان خواهید شد و بنابراین، یک ذهنیت موفقیت آمیز ایجاد می‌کنید که از خود اعتماد به نفس می‌گیرید.

چرا باید به سرگرمی‌های خود اهمیت دهید

چگونه متفاوت باشیم؟

سرگرمی‌ها برای هویت فرد معجزه می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که بیشتر به اختلاف‌های درونی خود غلبه کنید. زیرا آن‌ها برای داشتن سلامت روان و ذهنیت موفق بسیار عالی عمل می‌کنند.

در این قسمت چند روش وجود دارد که نشان می‌دهد سرگرمی‌ها می‌توانند برای شما مفید باشند.

هویت کسب می‌کنید
گم کردن خود در نیاز به تناسب کار می‌تواند آسان باشد و حتی برخی از افراد تا آن جا پیش می‌روند که هویت و علایق مختلفی را به خود می‌گیرند تا فقط احساس تعلق داشته باشند.

وقتی خود را به دلیل مناسب بودن، از سرگرمی دور می‌کنید، فرصت بیان واقعی را نیز از خود می‌گیرید. پذیرش احساسات واقعی خود در طولانی مدت بسیار مناسب‌تر است.‌

می‌توانید دوستانی با علایق یکسان پیدا کنید

سرگرمی‌ها فرصت شما برای پذیرفتن چیزی است که شما را متفاوت می‌کند به گونه‌ای که در واقع می‌تواند به شما کمک کند که دوستانی پیدا کنید که اتفاقا همان علایق شما را دارند.

متفاوت بودن نه تنها اشکالی ندارد، بلکه در آن جا نیز جامعه‌ای از افراد هم فکر وجود دارد که فقط منتظر هستند شما را در سرگرمی‌های مشترک خود بگنجانند.

وقتی گروهی را پیدا کردید که به همان اندازه به سرگرمی‌های شما علاقه‌مند هستند این موضوع متفاوت بودن را تقویت می‌کند.

احساس موفقیت می‌کنید

چگونه متفاوت باشیم؟

هیچ حسی بهتر از حرفه‌ای شدن در سرگرمی‌ای که دارید، نیست. چه این سرگرمی یک بازی تفریحی باشد چه نواختن یک ساز موسیقی.

تسلط بر عنصری از سرگرمی خود، شما را در یک ذهنیت موفق قرار می‌دهد که می‌تواند باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس بیشتر شود.

در مطالعه‌ای درمورد چگونگی تاثیر فعالیت‌ها بر خلق و خو، محققان دریافتند که شرکت کنندگانی که تعداد بیشتری از فعالیت‌های تسلط را گزارش کرده اند دارای امتیازات خلقی بالاتری هستند.

در واقع، تسلط بر سرگرمی هایتان می‌تواند در واقع احساسات بهتری داشته باشد.

از متفاوت بودن نترسید

چگونه متفاوت باشیم؟

به زبان ساده، اگر عادت دارید همرنگ جماعت باشید، سخت است که ناگهان موردتوجه قرار بگیرید.

خوب یا بد، وقتی انتخاب می‌کنید متفاوت باشید، توجه افراد را به خود جلب می‌کنید و این درواقع، می‌تواند به نفع شما باشد. خصوصا وقتی صحبت از ذهنیت موفقیت شغلی می‌شود.

متمایز بودن شما از افراد جویای کار یا حتی همکارانتان در شغل فعلی تان، ممکن است تفاوت بین حفظ موقعیت خسته کننده و کم درآمد در مقابل صعود به بالا به عنوان یک فرد موفق باشد.

از بازی‌های ذهنی پرهیز کنید

تعجب آور نیست که بازی کردن و درگیر بازی شدن آسان است. از بازی‌های قدرت در نیروی کار گرفته تا شایعات در یک گروه اجتماعی.

افراد چندین ترفند کاملا هوشمندانه را در زمینه انطباق حیله گرانه و دستکاری موقعیت‌ها به نفع خود فرا گرفته اند.

اگرچه این روش به نظر می‌رسد استراتژی‌ای است که ذهنیت یک فرد موفق را به وجود آورد تا وقتی درگیر بازی‌های روانی می‌شوید هویت خود را فدا می‌کنید.

ناگفته نماند، بازی کردن می‌تواند به مرور زمان نتیجه معکوس دهد. زیرا افراد شروع به کار شما می‌کنند.

اگر می‌خواهید در اوج خود بالا بروید و عزت نفس و هویت خود را حفظ کنید، بهتر است در شایعات، تقلب و رفتار‌های ساختگی شرکت نکنید و متفاوت باشید.

لباس متفاوت بپوشید

به محض دور شدن از جمعیت، شخصیت جدیدی از خودتان را مشاهده خواهید کرد و این اصلا مشکلی را ایجاد نمی‌کند. بنابراین، چرا سبک خود را متناسب با شخصیت خود تغییر نمی‌دهید؟

لازم نیست یک لباس عجیب و غریب بپوشید تا بگویید که نسبت به بقیه فرق دارید,، امّا این فرصت شما است که برخی از لوازمی را که به طور روزمره اسضتفاده می‌کنید، تغییر دهید.

استفاده از ساعت، کمربند، کفش، کلاه یا یک جواهر را درنظر بگیرید. ناخن‌های خود را لاک بزنید، مو‌های خود را به رنگی که همیشه آرزو داشتید، رنگ کنید و لباس استاندارد کار خود را با یک لباس که خودتان دوست دارید عوض کنید.

وقتی ظاهر بیرونی با شخصیت درونی شما مطابقت دارد، احتمالا احساس قدرت بیشتری خواهید کرد.

به دنبال راضی کردن دیگران نباشید

چگونه متفاوت باشیم؟

سرانجام، شما به اعماق شخصیت منحصر به فرد خود فرو رفته اید,، امّا هنوز راه زیادی را طی نکرده اید. به این دلیل که شما تفاوت درونی خود را پذیرفته و تغییرات را اعمال کرده اید، امّا این مسئله به معنای مصونیت از تاثیراتی نیست که باعث می‌شود خود را سرکوب کنید.

افراد دیگر درمورد شما صحبت خواهند کرد و به شما برچسب متفاوت می‌زنند. حتی ممکن است در برخی شرایط خاص احساس رانده شدن کنید.

نگذارید آن چه دیگران درمورد شما فکر می‌کنند شما را از متفاوت بودن دلسرد کند. همچنان از خصوصیات خود که شما را از دیگران متمایز می‌کند، استقبال کنید تا مانع بازگشت به نیاز به جا شدن شوید و از اطرافیان خود خشنود شوید.

اجازه دهید تا منحصر به فرد بودن شما درخشان شود

به یاد داشته باشید شما و هویت شما مهم هستند.

در یک جامعه کامل، هر کس بر اساس ویژگی‌های منحصر به فردی که آن‌ها را تعریف می‌کند در جایگاه خود در اجتماع قرار می‌گیرد.

وقتی به خودتان اجازه می‌دهید متفاوت باشید، خود را تنظیم می‌کنید تا جمعیت مناسب شخصیت خود را پیدا کنید، ذهنیت رشد موفقی پیدا کنید و به خاطر آن چه که هستید، پذیرفته شوید. حتی ممکن است دیگران را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را تشویق کنید تا مانند شما، با میل خود زندگی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰