کد خبر: ۲۰۳ |
۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
| |

7 روش ساده برای بهبود سلامت روان شما

اگر سبک زندگی شلوغ و پر مشغله ایی دارید، یافتن زمان برای مراقبت صحیح از سلامت روان می تواند یک چالش واقعی باشد. هر چند وقت کم باشد به هر حال باید زمانی را برای بهبود سلامت روان فراهم کنید.در این مقاله از روز ایران 7 روش برای بهبود سلامت ذهن و روان ارائه شده است.

روز ایران: اگر سبک زندگی شلوغ و پر مشغله ایی دارید، یافتن زمان برای مراقبت صحیح از سلامت روان می تواند یک چالش واقعی باشد. به هر حال ، وقت همیشه مهم است و معمولاً کم است ، مخصوصاً اینکه شما یک فرد واقعی هستید و علاقه دارید در هر کاری ، چه در محل کار و چه در بازی ، بهترین باشید.

7 روش ساده برای بهبود سلامت روان شما

با تمام کارهایی که دارید، مهلت برای ملاقات و عزیزانی که به توجه کامل شما احتیاج دارند ، به نظر نمی رسد که هرگز وقت کافی در روز برای انجام همه کارها داشته باشد. و برای اکثر افراد که وظیفه شناسی اجتماعی بیش از حد دارند ، این معمولاً به معنای کار طولانی مدت در ساخت مارک های تجاری ، شبکه ای نیرومند با مصرف کنندگان بالقوه ، غلبه بر مخالفت های مداوم و بازاریابی پرخاشگرانه کالاها و خدمات خود در هرکجا و هر فرصتی است.

اول چیزهای مهم. سلامت روان چیست؟ این اساساً به مراقبت صحیح از سلامت روان شما ، که شامل سلامت عاطفی ، روانی و اجتماعی شما است ، اشاره دارد. به شما کمک می کند نحوه کنترل استرس ، ارتباط با دیگران و تصمیم گیری های حیاتی در زندگی را تعیین کنید.

در بیشتر موارد آشفتگی ها ، تحت تأثیر تجارب زندگی محیطی و استعداد ژنتیکی است. با این وجود ، اگرچه شما ممکن است نتوانید به طور ژنتیکی سابقه خانوادگی افسردگی و یا سوء مصرف مواد را برای این موضوع پاک کنید ، اما من اطمینان دارم که شما با اجرای انواع استراتژی های عملی برای بهبود عوامل محیطی که بر سلامت روان شما تأثیر می گذارند ، قادر خواهید بود سلامت روان و روانی را برای خود به ارمغان بیاورید

بنابراین ، بیایید نگاهی به برخی از نمونه های عملی واقعی از استراتژی ها بیندازیم که همه باید بتوانند حتی در محدودترین زمانبندی برنامه کار کنند.

1. با کسی صحبت کنید

7 روش ساده برای بهبود سلامت روان شما

به نظر می رسد به اندازه کافی ساده ولی درست است؟ متاسفانه ، همه ما احساس نمی کنیم که توانایی بروز احساسات خود را داریم و نه وقت آن را داریم که آنها را به طور سازنده با شخص دیگری در میان بگذاریم. در حقیقت ، بسیاری از مردم مسائل مهم و اساسی را که بیشتر مواقع آنها را اذیت میکند ، با کس دیگری در میان نمی گذارند

با این وجود ، اگرچه برخی از مردم تصمیم آگاهانه گرفته اند که زندگی خود را جدا از دیگران نگه دارند ، در بیشتر موارد ، انسان ها به طور کلی موجوداتی اجتماعی هستند - به طور غریزی با دیگران تعامل می کنند ، دوستی ، خانواده و اجتماعات بزرگتری را تشکیل می دهند. این یکی از دلایلی است که اگر سخت می توانید با دیگران صحبت کنید و احساسات و عواطف خود را ابراز کنید و کار کنید ، با یک مشاور حرفه ای کاملاً آموزش دیده همکاری جدی را آغاز می کنید.

مهم نیست که زندگی شما چقدر ماشینی و پیشرفته شده باشد یا از نظر عاطفی فکر می کنید تنها هستید ، هیچ جایگزینی برای مزایای روانشناختی ارتباط انسان وجود ندارد. در برهه ای از زندگی ما ، همه باید بدانیم که صداهای ما توسط شخص دیگری شنیده می شود.

اگرچه شبکه های اجتماعی ما را قادر می سازد تا با سرعت برق آسا با دیگران در هرجای دنیا ارتباط برقرار کنیم ، اما پسندیدن ها ، اشتراک گذاری ها و پیام های فوری هرگز نمی توانند جای یک ارتباط صمیمی انسانی را از طریق مکالمه رو در رو بگیرند. در حقیقت ، نشان داده شده است که استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی تأثیرات تنهایی و افسردگی را با هم دارد.

یک مشاور حرفه ای مناسب باید بتواند با ارائه بازخورد و تأیید اعتبار به شما در حفظ سلامت روان به شما کمک کند تا برخی از سرسخت ترین موانع شخصی خود را پشت سر بگذارید. و اکنون با چندین سیستم عامل مشاوره آنلاین برای انتخاب ، شما حتی مجبور نیستید خانه خود را ترک کنید تا به موقع به جلسه خود برسید.

2. کتاب بخوانید

7 روش ساده برای بهبود سلامت روان شما

می دانم چه فکری می کنید: چه کسی وقت خواندن کتاب را دارد؟ با این حال ، مطالعات نشان داده است که مطالعه به طور قابل توجهی علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

خواندن مانند این است که در کمتر از یک ساعت ذهن خود را از تمام مشکلات حال و آینده و فراتر از آن خالی کنید و لحظاتی را به اختصاص دهید. خواندن در اصل شما را مجبور می کند که به جزئیات توجه کنید ، بنابراین هیچ یک از پیچ و تاب های مهم داستان را از دست نمی دهید.

بنابراین ، سریع به فکر انجام این کار باشید و یک فنجان داغ چای یا قهوه را آماده کنید ، راحت ترین و ساکت ترین مکان خانه خود را پیدا کنید ، تلفن خود را روی حالت سکوت قرار دهید و رمانی از نویسنده مورد علاقه خود بخوانید. اگرچه ممکن است نتوانید آن را در یک جلسه به پایان برسانید ، اما زمان کافی را برای گذراندن حداقل یک یا دو فصل در نظر بگیرید.

به احتمال زیاد ، هرچه بیشتر بخوانید ، درگیر داستان شوید و در نتیجه ، بیشتر بخواهید به خواندن ادامه دهید تا در پایان بفهمید دقیقاً چه اتفاقی می افتد.

3. به پیاده روی بروید

7 روش ساده برای بهبود سلامت روان شما

من نه متخصص قلب هستم و نه مربی حرفه ای تناسب اندام. با این حال ، من می دانم که بعد از پیاده روی احساس خوبی دارم. این یک تجربه نشاط آور و نشاط آور است که به همان اندازه که برای ذهن شما مفید است. پیاده روی می تواند به بهبود سلامت روان شما کمک کند.

در واقع ، مطالعات نشان می دهد که پیاده روی با کاهش میزان چاقی ، استرس و در نهایت ، علائم افسردگی و اضطراب به ایجاد عزت نفس کمک می کند . تنها وسیله ای که واقعاً به آن نیاز دارید یک جفت کفش ورزشی راحت و یک بطری آب است تا بتوانید به درستی پیاده روی کنید و سالم بمانید.

یک بار دیگر ، تنها مانع واقعی برای رفتن به یک پیاده روی برای بیشتر ما ، داشتن وقت برای انجام واقعی آن است. با این حال ، به جای انتظار برای زمان و مکان مناسب برای پیاده روی ، توصیه می کنم فقط دنبال آن بروید! همیشه مسائلی وجود دارد که به توجه فوری و کامل شما نیاز دارد.

هیچ وقت مثل زمان حاضر نیست که با انجام یک ورزش قلبی عروقی به سبک قدیمی به سلامت روان خود اهمیت دهید. با این وجود ، اگر به دلیل شرایط نامساعد جوی و یا یک قرنطینه غیر منتظره به دلیل همه گیری جهانی مثل همه گیری کرونا ، قادر به بیرون رفتن برای پیاده روی نیستید ، من توصیه می کنم از یک مسیر در خانه یا اطراف خانه خود با بیشترین فضای باز استفاده کنید. حتی ممکن است بخواهید بسته به بودجه خود یک تردمیل مناسب تهیه کنید.

4. به موسیقی گوش دهید

7 روش ساده برای بهبود سلامت روان شما

چند صد سال پیش ، ویلیام کنگره ، نمایشنامه نویس انگلیسی نوشت: "موسیقی قدرت آن را دارد که حتی زشت ترین افراد را مسحور خود کند." مهم نیست که به چه ژانری از موسیقی علاقه مند باشید ، خواه توسط متالیکا ، موبی ، پست مالون ، موتزارت باشد ، بیشتر ما موافقیم که موسیقی بر خلق و خوی ما و هم بر بهره وری و خلاقیت ما تأثیر می گذارد.

مطالعات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی به افراد کمک می کند تا هم از بیماری روانی و هم از سوء مصرف مواد آرام شوند ، تأمل کنند و حتی بهبود یابند.

گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود می تواند در واقع خلق و خوی شما را فوق العاده بهبود بخشد. بنابراین ، اگر واقعاً برای بهبود آماده هستید ، پیشنهاد می کنم پنجره ها را ببندید ، سایه ها را پایین بیاورید ، میزان صدا را کم کنید و فقط در کنار آهنگ مورد علاقه خود آواز بخوانید ، خواه همه کلمات را بلد باشید یا نه.

5. درست بخورید

7 روش ساده برای بهبود سلامت روان شما

همانطور که قبلا هم در روز ایران گفتیم ،غذاهای پر چربی ، سدیم ، مواد نگهدارنده ، کربوهیدرات ها و کالری ها - می تواند برای شما بسیار مضر باشد. مطالعات نشان داده است که خوردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد. محققان معتقدند بین آنچه می خورید و احساس شما نسبت به خود رابطه مستقیمی وجود دارد.

رژیم های غذایی غنی از ویتامین ها ، پروتئین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها از نظر بالینی ثابت کرده اند که سلامت کلی شما را بهبود می بخشند ، در نتیجه علائم بیماری روانی مرتبط با شرایط پزشکی مزمن مانند افسردگی و اضطراب را کاهش می دهند.

ایده این است که غذاهایی بخورید که می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند ، هضم را تنظیم کنند و در عین حال باعث آرامش اعصاب نیز می شوند. سعی کنید برای حفظ سلامت روان حتی الامکان سالم غذا بخورید.

6. دفترچه خاطرات داشته باشید

اگرچه ممکن است شما هرگز رمانی پرفروش ننویسید ، اما داستان زندگی شما بسیار جذاب است زیرا متعلق به شماست! هیچ کس نمی تواند افکار شما را بهتر از شما مستند کند.

نوشتن خاطرات روزانه به شما کمک می کند تا در مورد فصل های مهم زندگی خود ، سوابق دقیق تری را از خود داشته باشید و پردازش احساسات خود را در زمان مناسب ، آسان تر کنید. اما شاید مهمترین فایده ای که خاطره نویسی به شما ارائه می دهد این است که به شما کمک می کند افکار ماندگار را در ذهن خود شسته و از بین ببرید و فضای با ارزش ذهن خود را آزاد کنید.

چند بار آنقدر در ذهن خود درگیر مسائلی بوده اید  که حتی نمی دانید از کجا شروع کنید؟ مکتوب کردن افکار شما اولویت بندی آنها را در فضای اصلی آسان می کند.

7. خوب بخوابید

7 روش ساده برای بهبود سلامت روان شما

آیا آخرین باری که 8 ساعت کامل خوابید را به خاطر می آورید؟ خواب یک قسمت اساسی در حفظ تعادل بدن است. این به ما کمک می کند تا اساساً باتری های جسمی ، عاطفی و شناختی خود را دوباره انرژی دهیم. وقتی شب ها به اندازه کافی نمی خوابیم ، معمولاً روز بعد احساس بی حالی ، بی حالی و بی نظمی می کنیم.

شاید شما هم چنین چیزی را تجربه کرده باشید؟ تحقیقات نشان داده است که هم کمبود خواب و هم الگوهای آشفته خواب می تواند منجر به مجموعه ای از مسائل بهداشت روان مانند اضطراب ، افسردگی و حتی دوره های روان پریشی همراه با توهم و توهم شود.

یکی از ساده ترین راه ها برای بالا بردن کیفیت خواب این است که سعی کنید در طول روز حتی الامکان فعال باشید و عصرها کارهای خود را انجام دهید. من در مورد شما نمی دانم ، اما خوابیدن با ذهنی پر از کارهای حل نشده برای من فوق العاده سخت است.

قبل از خواب مدیتیشن آگاهانه را در نظر داشته باشید تا بتوانید با تقویت فعال انرژی های معنوی ، تمام استرس خود را برطرف کنید. اگرچه می توانید با پزشک خود در مورد کمک های خواب نسخه ای صحبت کنید ، اما ممکن است ابتدا بخواهید درمان های طبیعی جامع تری مانند چای بابونه و مکمل های ملاتونین را جستجو کنید.

سرانجام ، سعی کنید از کافئین ، نیکوتین ، شکر و فعالیت های تحریک کننده بیش از حد مانند بازی های ویدیویی در شب در صورت امکان فاصله بگیرید. داشتن یک خواب خوب شبانه برای حفظ سلامت روان ضروری است.

توصیه نهایی

فارغ از اینکه اهل کجا باشید و یا برای گذران زندگی چه کاری انجام دهید ، همه موافق هستند که داشتن ذهن روشن ، بخشی اساسی برای تصمیم گیری قاطع و محتاطانه است. شبیه سرویس دهی به وسیله نقلیه خود برای داشتن عملکرد مناسب در اوج فعالیت ، باید وقت بگذارید تا ذهن خود را به صورت دوره ای با چند استراتژی ساده برای بهبود سلامت روان خود تنظیم کنید.

 

منبع:www.lifehack.org

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰