کد خبر: ۱۸۷ |
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
| |

تغییرات حریم خصوصی شرکت اپل

در پاسخ به آن شرکت اپل گفته: کاربران باید بدانند که چه زمان اطلاعات آنان جمع آوری و این اطلاعات به دور از چشم کاربران با دیگر برنامه‌ها و وب سایت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. کاربران ‌باید بدانند و مختار به دادن یا ندادن این اجازه به برنامه‌ها و وب سایت‌ها باشند.

تغییرات حریم خصوصی شرکت اپل

کارکنان فیسبوک می گویند که شرکت مانند یک ویروس با برنامه‌های جدید اپل در مورد افزایش امنیت حریم خصوصی عمل می‌کند.

به تازگی شرکت اپل در برنامه نرم افزاری آیفون و آیپد، تغییراتی در راستای افزایش امنیت حریم خصوصی افراد ایجاد کرده که فیس بوک منفعت طلبانه در برابر آن موضع گرفته است.

بنا بر این گزارش، شرکت FB (فیس بوک) اخیراً کمپینی علیه تغییرات در «ios۱۴» برپا کرده که کاربران می توانند در آن به راحتی از تله ردیابی برنامه‌های مختلف و وبسایت‌ها بیرون بیایند.

اما فیسبوک ادعا می کند شرکت اپل اخبار دروغین در مورد حریم خصوصی کاربران را جعل نموده و می‌خواهد شکست خود را پشت این مساله پنهان دارد؛ بنابراین، آن‌ها در پی جلب نظر کاربران به برنامه‌های نرم افزاری جدید خود بوده و ناتوان از ارایه ابداعات در زمینه سخت افزاری هستند و تبدیل به یک نرم‌افزار برای کسب اطلاعات شده و مانند یک رسانه عمل می کند.

در پاسخ به آن شرکت اپل گفته: کاربران باید بدانند که چه زمان اطلاعات آنان جمع آوری و این اطلاعات به دور از چشم کاربران با دیگر برنامه‌ها و وب سایت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. کاربران ‌باید بدانند و مختار به دادن یا ندادن این اجازه به برنامه‌ها و وب سایت‌ها باشند.

تغییرات حریم خصوصی شرکت اپل

بر طبق کامنت‌هایی که داخل خود شرکت فیسبوک بین کارکنان رد و بدل می‌شود، مشخص شده که آنان نگران پاپوش‌های بزرگی هستند که رسانه‌های اجتماعی با استفاده از همین تجاوز به حریم خصوصی برای مردم به وجود می‌آورند.

وب سایت خبری آمریکایی به نام BuzzFeed news (وب سایتی بسیار جنجالی است و جایزه مطبوعاتی بسیاری را کسب کرده است) اخیراً فایل صوتی از کارکنان فیسبوک به دست آورده که بسیاری از مسائل بحث برانگیز در زمینه حریم خصوصی کاربران برملا شده است.

در یکی از کامنت‌ها در پاسخ پستی از سوی معاون فیسبوک در مورد تبلیغات و محصولات تجاری نوشته شده: احساس میکنم داریم سعی می‌کنیم کار‌های بد خودمان را به‌ عنوان دلسوزی برای مردم نشان دهیم. ما به دروغ نشان می دهیم که نگران کسب و کار‌های کوچک و متوسط هستیم، در صورتی که ما نگران از دست دادن تجارت خودمان هستیم.

مدیر بخش بازاریابی فیسبوک می گوید: شرکت ما واقعاً در زمینه بازاریابی شفاف عمل و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند؛ اما تغییرات جدیدی که شرکت اپل در زمینه نرم افزاری ایجاد نموده، ضربات مالی شدیدی بر شرکت وارد خواهد آورد. ما شرکت بزرگ و سودآوری هستیم و با این مساله کنار خواهیم آمد و موفق می‌شویم؛ اما این کار اپل، زیان‌های بسیاری به کسب و کار‌های کوچک متوسط وارد خواهد کرد.

موسس اینستاگرام هم اظهارات مشابهی در توییتر اعلام نموده است: فهمیدم که چرا مناظره‌های این هفته بیشتر بر منافع شخصی تمرکز داشته. البته ما هم دستی در این کار داشته ایم، ولی این تغییرات ایجاد شده ضربه اساسی به ارائه آگهی‌ها نمی‌زند، بلکه کسب و کار‌های کوچک و متوسط را نشانه می گیرد.

یکی از کارکنان فیس بوک در فایل صوتی لو رفته می‌گوید: ما تنها شرکتی نیستیم که مردم را بدون رضایت آن‌ها ردیابی می‌کنیم،. هر شرکت اینترنتی قادر به انجام این کار هست. تنها چیزی که میشنویم این است که تغییر در پلتفورم آگهی‌ها باعث از دست رفتن مشاغل کوچک و متوسط خواهد شد، ولی چرا کسی صراحتاً نمی گوید؛
اگر کاربران ندانند ما با اطلاعات شخصی شان چه کار می‌کنیم،
اگر هیچ توضیحی به آنان در مورد عملکرد خود ندهیم،
اگر کاربران شانسی برای انتخاب ورود یا خروج از یک برنامه نداشته باشند،
اگر برایشان پاپوش درست کنیم، آیا آن وقت مردم وضعیت معیشت بهتری پیدا خواهند کرد؟

تغییرات حریم خصوصی شرکت اپل

پس چرا پیوسته این جمله را تکرار می‌کنید که برنامه شفاف سازی ارائه شده از سوی اپل به کسب و کار‌های کوچک ضربه می‌زند؟!

اما سخنگوی فیسبوک (Zandy) می گوید: از زمان شروع و راه اندازی این برنامه کسب و کار‌های کوچک در سراسر دنیا نگران تاثیرات منفی آن بر روی تجارت کوچک خود هستند.

گفتنی است، شرکت‌های بزرگ اپل، فیسبوک و شرکت‌های دیگر در زمینه تک (tch) به خاطر رفتار غیر رقابتی شان در فشارند.

به تازگی فیسبوک و گوگل به دلیل انحصار چندجانبه بر بازار آگهی ها و شرکت اپل نیز به خاطر مسائل مالیاتی بازجویی شدند.

فیس بوک مدعی است که شرکت‌های بسیاری پیشنهاد دسترسی به کد‌های این شرکت را داده اند تا با اطلاعات به دست آمده از میزان علاقه مردم در زمینه‌های مختلف، بتوانند شبکه‌های اجتماعی خود را درست کنند؛ اما این پیشنهاد در نهایت به خاطر منافع مردم، قدرت انتخاب آزاد، کسب و کار و ارزشی که کاربران برای ما قائلند، قاطعانه رد شد.

سخنگوی فیس‌بوک در بیانیه‌ای که برای روزنامه واشنگتن پست فرستاد، خاطرنشان ساخت: در این خصوص مدیران اجازه صحبت و انتشار اطلاعات بیشتری را ندارند.

تابناک باتو
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰