کد خبر: ۱۶۳۹ |
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
| |

قلعه‌نویی: شاید لیاقت تیم ملی را نداشته باشم؛ به من ظلم شد

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال می‌گوید تا لحظه‌ای که باشد اصول خود را زیر پا نخواهد گذاشت.

قلعه‌نویی: شاید لیاقت تیم ملی را نداشته باشم؛ به من ظلم شد

روز ایران: تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی مقابل فولاد خوزستان با یک گل به برتری رسید و حریف پرسپولیس در مرحله بعد شد. امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: «در زندگی‌ام فرازونشیب‌های زیادی دیده‌ام ولی این لحظه، لحظه‌ای است که نمی‌دانم از چه کلماتی استفاده کنم. برخی اوقات زبان آدم قاصر است. »

او افزود: «اولاً راجع به فولاد صحبت می‌کنم، فولاد تیم بسیار خوبی است، خیلی خوب بازی کرد و به منصوریان تبریک می‌گویم. وقتی 9 نفره شدند هم نظم تیمی را داشتند. فوتبال رو به جلویی را ارائه دادند. خوزستانی‌ها این مدل فوتبال را دوست دارند، با زمان کمی که منصوریان داشت این کار مهم را انجام داد.»

سرمربی گل گهر سیرجان در ادامه گفت: «در این دو سال‌ونیم که اینجا بودم مظلومیت گل گهر را دیدم، نمی‌خواهم در موردش صحبت کنم ولی به برخی مسائل ورود می‌کنم. اولا از شخص ایمان عتیقی، هیات مدیره باشگاه و محمد اسفندیارپور تشکر می‌کنم که در این فرازونشیب‌ها خیلی پشت من بودند. من فکر می‌کنم عتیقی انتهای معرفت و اخلاق و هر چه بگویی هستند. 40 سال در ورزش بودم کارهایی که عتیقی برایم انجام داد همیشه در خاطرم خواهد ماند. نمی‌خواهم به ریز جزئیات آن بپردازیم. واقعا نمی‌دانم به عتیقی و مدیران باشگاه چه بگویم.»

قلعه‌نویی ادامه داد: «دو سال‌ونیم خیلی خوبی داشتم. حتی بعد از آن رای (کسر هفت امتیاز از گل گهر در فصل گذشته) فشار من بالای 20 رفت و تیم پزشکی بالای سر من بود. رأیی که ظالمانه بود. ولی ما باز شروع کردیم و شروع کردیم و شروع کردیم، از نو آمدیم و برندی درست کردیم. الان گل گهر در باشگاه‌داری و فوتبال چه بخواهند چه نخواهند، برند شده است. با بودجه‌ای معمولی و یکسری بازیکنانی که راجع به آن‌ها چه بگویم.»

او افزود: «راه‌مان را خیلی خوب رفتیم، با همه مسائلی که برای‌مان اتفاق افتاد و فرازونشیب‌هایی که داشتیم. راه خوبی بود چون مردی به نام عتیقی آن بالا بود و مجموعه او این بستر را خیلی خوب درست کرد. بعد از آن اتفاق شاید اگر هر فرد دیگری مدیریت باشگاه بود، الان گل گهر در لیگ یک بود ولی آنقدر مدیریت باشگاه خوب بود که ما سال قبل برگشتیم و چهارم شدیم. الان هم خداراشکر با همه بدشانسی‌ها و اشتباهاتی که داشتیم و اتفاقاتی که افتاد، فکر می‌کنم چهارمی برای تیمی که در سال چهارم است، بد نیست. هرچند جایگاه‌مان می‌توانست بهتر باشد. اگر بعد از بازی رفت با فولاد همان روند را ادامه می‌دادیم الان جایگاه‌مان بهتر بود ولی بازهم جایگاه خوبی داریم.»

سرمربی گل گهر سیرجان در ادامه در خصوص مردم استان کرمان صحبت و عنوان کرد: «مردم کرمان بسیار نجیب هستند، نزدیک به سه سال در سیرجان بودم و از مردم این شهر بسیار ممنون هستم انسان‌های با محبتی هستند. همین بازی آخر هم خیلی نسبت به من محبت داشتند. با این بازیکنان واقعا من ثروتمند بودم. هر کجا کار کردم توانستم به غیر از دو مقطع کوچک که نمی‌خواهم خاطرات تلخ را باز کنم هرکجا بودم بازیکنان با قلب‌شان برایم بازی کردند.»

قلعه‌نویی ادامه داد: «شاید یکی از مدیریت‌هایی که من بلد بودم این بود که کاری کردم بازیکنانم با قلبشان بازی کنند. جاهایی بوده که ما 5 ماه پول نگرفتیم و 6 ماه زمین تمرین نداشتیم ولی همان موقع هم بازیکنان خیلی خوبی داشتم. امسال و این دوره واقعا بازیکنان مانند پسران من بودند مثل هوتن هستند و برای من سنگ تمام گذاشتند. وقتی می‌دیدم رگ گردنشان در زمین بیرون می‌زند، شرمنده‌شان می‌شدم ولی باشگاه هم چیزی کم نگذاشت.»

او تصریح کرد: «گل گهر چه از نظر ساختاری، چه از نظر پرداختی، پاداشی و... یک باشگاه بسیار و بسیار حرفه‌ای است و این مجموعه اگر راه خودش را ادامه بدهد باشگاه گل گهر در سال‌های آینده برندی در آسیا خواهد شد. چون از راس هرم تا پایین، باشگاه‌داری مدرن مدنظرشان است. یک مدیر اجرایی بسیار قوی مانند اسفندیار پور هم حضور دارد که کار را خوب جلو می‌برد.»

قلعه‌نویی در ادامه با قدردانی از همه اهالی رسانه گفت: «از اهالی رسانه تشکر می‌کنم. برخی مانند یک برادر کنار ما بودند. اگر چیزی بوده ما را حلال کنید.»

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال در ادامه گفت: «در جایگاه جدیدم من سرباز مردم هستم. مخلص مردم و کشورم ایران هستم. یک دوره به من پیشنهاد دادند. اخلاق‌مداری کردم و باشگاه تصمیم گرفت. گفتند نه. یک ماه پیش هم بیانیه دادم و اعلام انصراف کردم. الان هم تکلیفم است. نمی‌گویم آن‌چنان قابلیت دارم ولی این جایگاهی که برایم در نظر گرفته‌اند، شاید لیاقتش را هم نداشته باشم ولی از همه باشگاه‌ها به خاطر بیانیه‌هایشان تشکر می‌کنم.»

قلعه‌نویی افزود: «پیشکسوتان بزرگی در این چند وقت محبت کردند و در مورد من صحبت کردند. مخلص و کوچک همه‌شان هستم و تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله به عنوان سرباز کوچک این وطن و مردم کاری کنم که مردم خوشحال شوند. ان‌شاءالله به لطف خدا و اهل بیت، ما توانایی‌های خوبی در تیم ملی داریم. مدیریت، توانایی و بازیکنان خوبی داریم. ان‌شاءالله بتوانیم فوتبال علمی و مدرن ایرانی را ارائه بدهیم که دل مردم در این شرایط خوشحال شود.»

قلعه‌نویی گفت: «در دوره قبل واقعاً به من ظلم شد. واقعا در بدترین شرایط ظلم شد ولی من در 16 سال تلاش کردم که فقط خوب باشم. دنبال این جایگاه هم اصلا نبودم. یک بار علی کفاشیان در بازی با روسیه به من گفت روی نیمکت بنشین، گفتم نمی‌روم. شاید آن موقع خیلی هم ناراحت شد. آن‌موقع در کمیته فنی تیم‌های ملی بودم. منصوریان رفت و یک بازی را هم در دبی یک بر صفر بردیم. بعد هم آقایان کشوری و بهاروند آمدند. به یک جمع بندی رسیدیم ولی همان موقع گفتم باشگاه سپاهان باید تصمیم گیری کند. در نهایت گفتند قلعه‌نویی فعلا در سپاهان بماند.»

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال افزود: «امیدوارم خدا کمک کند بتوانم دل مردم را شاد کنم چون تیم ملی این پتانسیل را دارد. امیدواریم جلو برویم. همین جا از همه مخصوصا بزرگان خواهش می‌کنم هر آنچه می‌توانند به تیم ملی مملکت‌شان کمک کنند من در خدمت‌شان هستم. بزرگانی مانند حشمت مهاجرانی که از دبی به من زنگ زد. علی پروین، بیژن ذوالفقار نسب و بزرگان زیاد دیگری، ممنون‌شان هستم، بزرگی کردند. مشاوره به من دادند و تبریک گفتند. من مخلص مردم و سرباز این عزیزان هستم. آینده را هم خیلی خیلی خوب می‌بینم.»

او ادامه داد: «ان‌شاءالله انتهای کار خدا کمک کند یادگاری خوبی بگذاریم. اما این جمله از آیت‌الله بهجت است؛ ما آمدیم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم نه با هر قیمتی زندگی کنیم. تا لحظه‌ای که باشم اصولم را زیر پا نمی‌گذارم. آنچه به نفع تیم ملی مملکت و مردم است انجام می‌دهم، کمااینکه آن دفعه هم انجام دادیم. اینبار هم با تجربه بیشتر و پخته‌تر، با شرایط خوبی که بر فدراسیون فوتبال حاکم است. آن موقع فوتبال مسئول نداشت. کمیته انتقالی بود. تا آمدیم شروع کنیم تعلیق شد. کمیته انتقالی و دو گروه سیاسی بودند اما الان آن شرایط نیست. تیم ملی نیاز دارد که با یک شیوه خوب کار کند.»

او افزود: «باید جوان‌های خوب لیگ را ببینیم. متاسفانه تیم ملی ما بالاترین میانگین سنی را در جام جهانی داشت. از همه مهمتر اینکه لیگ ما هم لیگ پیری است. باید به موازات این کارها را انجام بدهیم. فکر می‌کنم این مهم را می‌توانیم با یک زمان مناسب و خوب انجام بدهیم. توکل به خدا، از همه هم حلالیت می‌طلبم و به دعای خیر مردم احتیاج دارم.»

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: «از همکارانم، دوست خوبم سیامک قلیچ خانی و خانواده عزیزم تشکر می‌کنم. اعضای خانواده من از 2006 سختی‌های زیادی کشیدند. بعد از آن اتفاقات، دادگاهی‌ها و رفتارهایی که با من شد. واقعا 14-13 سال است از تهران دور هستم. از همسرم، دخترم و پسرم واقعا ممنون هستم. در این 14-13 سال خیلی خوب مانند کوه پشت من بودند. حالا هم اگر لیاقت باشد می‌رویم که ان‌شاءالله در آن جایگاه هم موفق باشیم.»

قلعه‌نویی در خصوص اینکه گفته می‌شود سعید الهویی دستیارش در تیم ملی خواهد بود، گفت: «حالا اجازه بدهید فردا جمع بندی می‌کنیم. مطمئن هستم این برندی که گل گهر با این مدیریت پیدا کرده و راهی که در پیش گرفته، هرکه بیاید بهتر از من عمل می‌کند. چون من یک مربی کوچک بودم هرکه دیگر بیاید روند این تیم بهتر خواهد شد.»

خبر آنلاین

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰