کد خبر: ۱۶۳۴ |
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳
| |

منصوریان: اگر می‌گفتند برای تیم ملی برنامه بده، ناسزا می‌گفتم!

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: آقای داور، اگر اشتباه کردی آن را قبول کن و از داوری برو!

منصوریان: اگر می‌گفتند برای تیم ملی برنامه بده، ناسزا می‌گفتم!

روز ایران: علیرضا منصوریان پس از شکست یک بر صفر فولاد خوزستان مقابل گل‌گهر سیرجان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: «پس از استادیوم آزادی، اصفهان و فولاد آره‌نا اینجا را یک استادیومی دیدم که می‌توان قشنگ فوتبال بازی کرد و به مسئولان استادیوم و هیئت فوتبال تبریک می‌گویم. صحبت‌هایم را به دو بخش تقسیم می‌کنم. روی صحبتم به هیچ عنوان گل‌گهر نیست چون گل‌گهر رقیب ما بود و پایاپای بازی می‌کردیم. به جز ضربه کی‌روش استنلی به آنها شانس هم ندادیم و همچنین ضربه کاشته‌ای که پشت تیرک خوابید، بازی پایاپای بود و سخت می‌شد گفت چه تیمی برنده می‌شود.»

به داور گفتم چکاری کرد که هر کس اسمت را می‌شنود، کهیر می‌زند!
او افزود: «بخش اول صحبتم این است که یا مافیای فوتبال آن‌قدر قوی است که نمی‌گذارند ویدیو چک بیاید یا شاید چیزی زیر میز آن‌قدر خوب می‌ماسد که این بحث را به تعویق می‌اندازند. وقتی بخواهی فساد را پیدا کنی باید آب را گل‌آلود کنی. اگر خودت منبع فساد تولید کنی باید آب گل‌آلود بشود! وقتی آب گل‌آلود و کدر شد همه کار می‌توانی انجام دهی. در آب زلال همه چیز معلوم است. ما آب زلال‌مان در فوتبال ورود ویدیو چک و صد درصد از نان شب واجب‌تر است. هفته پیش بازی کردیم و آقای زاهدی‌فر 13 دقیقه وقت اضافه ما را نگرفت، در شرایطی که هواداران 7،8 دقیقه همدیگر را می‌زدند و وقت‌کشی شد. من 5 تعویض و آقای ساپینتو 5 تعویض نیز انجام داد. به داور گفتم چطور می‌شود هر وقت اسمت را در فولاد می‌آورند هم بدنه استادیوم و هم بدن کارکنان استادیوم و بقیه کهیر و جوش می‌زند! این از هفته قبل‌مان.»

بین کارشنان‌های داوری اختلاف است
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با انتقاد از داوری‌ها تصریح کرد: «من این هفته به همه گفتم بازی سنگینی است و به هرکسی هم که رسیدم، زنگ زدم، از رئیس کمیته داوران گرفته تا مسئولان فدراسیون فوتبال. گفتم بازی سنگینی است و داوری را بگذارید که این داور اگر هر اشتباهی می‌کند، سهوی بوده و عمدی نیست‌. الان فوتبال برتر یا شب‌های فوتبالی می‌خواهند کارشناسی بگذارند، اصلا برایم مهم نیست، چون در تمام این سال‌ها وقتی کارشناس گذاشتند چه چیزی برگشت و چه چیزی درست شد؟ بین کارشناس‌ها اختلاف است و می‌خواهند بگویند فلان شخص گفت آره یا نه، چه فرقی به حال من و مردم خوزستان می‌کند؟ مگر می‌شود هر هفته صدای سرمربیان در بیاید. (در این لحظه صدای در زدن بین صحبت‌های منصوریان شنیده شد و او به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: بهشان یاد دهید وسط جلسه در نمی‌زنند. این ایراد هم به هیئت فوتبال خودتان است!)»

کاری کردند که برخی‌ افراد صندلی تیم ملی را به تمسخر گرفتند
منصوریان در مورد انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد:« قبل از اینکه به قسمت دوم برسیم به امیرخان بابت دو موضوع تبریک می‌گویم؛ یکی برد و یکی تیم ملی. چقدر تلاش کردند که این مرد بزرگ نتواند سرمربی تیم ملی شود. به عناوین مختلف صبر کردند که ببینند X و Y را می‌توانند راضی کنند یا نه. یادشان رفته است که او با تیم ملی در سال 2007 با یک پنالتی اوت شد. از آن زشت‌تر در تاریخ هشتاد ساله‌مان به کل لیگ گفتند برنامه دهید. اصلا اوج مسخره بازی بود. الهی شکر به من نگفتند چون اگر می‌گفتند به آنها فحش می‌دادم! مسخره‌اش را در آورده‌اند و طوری شده بعضی دوستان صندلی تیم ملی را به تمسخر می‌گیرند. الحمدالله انتخاب عقلانی داشتند و این انتخاب می‌توانست پیش از جام جهانی باشد. قلعه‌نویی بسیار کار سختی دارد چون روسیه هم به آسیا اضافه می‌شود، مثل آن سالی که ازبکستان اضافه شد. از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم و با تمام وجود از او حمایت خواهم کرد. او رنکینگ بهترین مربی فوتبال ایران را در لیگ دارد و حقش بود در تیم ملی باشد.»

آقای داور، وقتی بیکار هستی، فوتبال خارجی ببین
او بار دیگر به داوری امروز تیمش مقابل گل‌گهر اشاره کرد و گفت: «اگر امروز VAR بود، می‌دیدید، دست آقاسی قبلش به دست بازیکن سیاه پوست یعنی اریک بایناما خورد. یک تاچ به او خورد و بعد به آقاسی. اصلا نه باید به اریک کارت و نه باید به عارف کارت می داد. در قسمت بعدی هم اصلا وحید حیدریه برخوردی با بایناما نداشت. داداش ما، این پایش به آن پایش برخورد کرد. اصلا کسی به او نخورد اما به بازیکن ما کارت زرد دوم را می‌دهد. آقای سیدعلی، نمی‌دانم چه بگویم. او ما را 10 نفره کرد که بازی دو نقطه عطف داشت، بازیکن گل‌گهر با کف پا ستون کرده پای کنت را زد. آقای سیدعلی، بیکار می‌شوی فوتبال خارجی ها را هم نگاه کن. محوطه شش قدم، منطقه امن گلر است که بازیکن با کف پا زده است. این حرکت مستقیم کارت قرمز دارد. اگر عارف کارت قرمز داشت، این صحنه دو کارت قرمز داشت. اگر صحنه را ببینید، خنده‌تان می‌گیرد. اصلا در صحنه نیست. از بیرون دیدم یکی گفت کارت بده. داور باید بالای سر بازیکن باشد. آنجا باید تیم امیرخان 10 نفره می‌شد. داور به عارف و حیدریه کارت بیخود داده است. نیمه دوم اصلا کارت نداشت. صحنه را فریز کنید و ببینید، بازیکن سیاه‌پوست پاهایش به هم می‌خورد.»

داور دچار نوسان روحی شد
منصوریان در ادامه گفت: «بازی دو نقطه عطف داشت. امیرخان باید نیمه اول 10 نفره می‌شد اما ما در نیمه دوم 10 نفره شدیم. به عارف گفتم کارش خطرناک بود و مستقیم قرمز داشت، اگر هم داور دل‌رحم بود کارت زرد می‌داد. موضوعی روی آن کارت نداشتم اما ببینید شرایط برعکس شد. چندین خطا روی بازیکنان ما شد، کلا داور دچار نوسان روحی شد. دوستان در برنامه‌های مختلف می‌گویند کارشناسان چه گفتند، دو نفر گفتند زرد و دو نفر دیگر گفتند قرمز، این بساط را جمع کنید. به نظر من باید از بالاتر از فدراسیون دستور بگیرند ویدئو چک بیاید. پشت این موضوع یک باند مافیایی خوابیده که دوست ندارند VAR بیاید.»

به داور گفتم داوری‌ات با شرف بود؟
منصوریان خاطرنشان کرد:« استادیوم‌ها مشکل دارد و یک سال دیگر هم نمی‌آید. مدت‌هاست می‌گویم برای من شبهه است. داور باید پول خوب بگیرد. در فدراسیون فقط دنبال حواشی هستند. این بودجه لعنتی (منصوریان در این لحظه محکم روی میز کوبید) را که می‌دهند، بیست میلیارد را بگذارید برای داوری که داور سالی 500 میلیارد درآمد داشته باشد. نمی‌شود فوتبالیست میلیاردی بگیرد داور 20 میلیون. برای من شبهه به وجود می‌آید و دچار دوگانگی شده‌ام. قسم حضرت عباس (ع) را باور کنم یا دم خروس را. داوری وقتی می‌گوید پول بلیت را خودشان می‌دهند و هندزفری را بین هم جابجا می‌کنند، آن وقت آقای تاج و نبی در فدراسیون چه کار می‌کنند؟ بقیه عزیزان چکاری می‌کنند؟ شش ماه است درگیر انتخاب سرمربی تیم ملی هستیم. رکورد تغییر رئیس فدراسیون را زدیم، چه کسی برای آوردن VAR وقت می‌کند? هر هفته یک مربی باید اعصاب و روح و روانش به هم بریزد. تیم من تیم یک شهر نیست. اینجا گل‌گهر برای سیرجان است، برای یک شهر. تیم من فولاد خوزستان و تیم یک استان است. یک استان پشت این تیم است. کار را جمع کردند و تمام. به سیدعلی (داور بازی) گفتم داوری باشرف این بود؟ گفت قانون را اجرا کردم. اگر اشتباه کردی در انتخابت، همین امشب برو. قبول کن و بگذار کنار. من وجودش را دارم اشتباه که کردم از بچه 6 ساله هم عذرخواهی کنم. یار آنها را اخراج نکردی، ما را اخراج کردی. ما را 9 نفره کردی. انگار با کارت بازی می‌کنی. به هر کسی رسیدی کارت دادی. من رفتم در زمین بازیکنانم را آرام کنم، به من هم کارت دادی!»

کاش رئیس فدراسیون فوتبال می‌شدم
وی در پایان گفت: «اگر بخواهم صحبت کنم که دو ساعت باید حرف بزنم. ببخشید من نه روی میز دارم، نه زیر میز. کار معلمی می‌کنم. آنچه حقم از باشگاه است را می‌گیرم و هیچ خرده و بُرده‌ای ندارم، سرمربی گل‌گهر خوب من را می‌شناسد. از هیچ‌کسی جز خدا نمی‌ترسم. بروید خودتان را درست کنید. بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم کاش در این 5،6 سال رئیس فدراسیون می‌شدم. راحت هم رئیس می‌شدم تا حداقل صلابت بیاورم. یک‌سری را چندین سال محروم و ورود یک‌سری را را ممنوع می‌کردم. بروید ببینید چه خبر است در فدراسیون فوتبال.»

خبر آنلاین

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰