کد خبر: ۱۶۲۶ |
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲
| |

آیا باز هم یارانه معیشتی رمضان واریز می‌شود؟

ماه رمضان گذشته یارانه معیشتی رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا امسال هم یارانه‌بگیران باید منتظر این یارانه باشند؟

آیا باز هم یارانه معیشتی رمضان واریز می‌شود؟

روز ایران: کمتر از ۱۰ روز دیگر تا آغاز ماه رمضان مانده است. اما آیا مانند ماه رمضان گذشته، یارانه معیشتی رمضان برای خانوارها واریز می‌شود؟

ماه رمضان گذشته، به دستور ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم یارانه معیشت رمضان برای برخی واریز شد. مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان بود که به ازای هر نفر از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

گفتنی است یارانه رمضان گذشته به بیش از ۱۱ میلیون خانوار تعلق گرفت. اما آیا امسال هم به خانوارها این یارانه کمک معیشتی تعلق می‌گیرد؟

تاکنون از سوی هیچ کدام از مقامات دولتی، هیچ خبری مبنی بر واریز یارانه معیشتی رمضان امسال اعلام نشده است. بنابر این تا این لحظه می‌توان گفت قرار نیست جز همان یارانه نقدی هر ماه، به مردم یارانه‌ای تعلق بگیرد.

یارانه معیشتی رمضان گذشته به چه کسانی تعلق گرفت؟

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.

آخرین یارانه سال ۱۴۰۱

البته فراموش نکنیم که تاکنون دولت خبری از واریز یارانه معیشتی رمضان پیش رو نداده است.

در این صورت یارانه‌بگیران باید منتظر همان یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند. با این تفاوت که امسال خانوارها امکان استفاده از کالابرگ به جای یارانه نقدی را دارند. آخرین یارانه نقدی امسال نیز ۲۰ اسفندماه به حساب سرپستان خانوارها واریز شد.

کسانی که جزو دهک اول تا سوم باشند، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریزی خواهند داشت. خانوارهای دهک‌های چهارم تا نهم نیز مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازاری هر نفر یارانه دریافت می‌کنند.

اگر سرپرست خانوار از کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی استفاده کند، دیگر قادر به دریافت یارانه نقدی به طور کامل نیست. به عبارتی افراد به هر میزانی که از کالابرگ استفاده کنند، به همان میزان از یارانه نقدی آنها کم می‌شود.

دولت با هدف حمایت از سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرده است. طرح کالابرگ تاکنون در چهار استان قزوین، هرمزگان، گیلان و مرکزی به به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است. این طرح شامل ۱۰ قلم کالا از جمله شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، روغن، ماکارونی، روغن، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.

آنطور که مسئولان وزارت کار اعلام کرده‌اند، بیش از ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ متصل شده و یارانه‌بگیران می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالاهای گفته‌شده را خریداری کنند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰