کد خبر: ۱۶۲۳ |
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
| |

این مسیرهای پرواز چارتری حذف شدند

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از اضافه شدن ٣۵٠ پرواز فوق‌العاده داخلی و ۲۵۰ پرواز خارجی فوق‌العاده به ناوگان هوایی کشور برای تنظیم بازار و مدیریت حمل‌ونقل هوایی برای ایام نوروز خبر داد.

این مسیرهای پرواز چارتری حذف شدند

روز ایران: شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل جلسه‌ای به‌منظور مدیریت بازار بلیت هواپیما و حمل و نقل هوایی برای ایام نوروز ۱۴۰۲ اظهار داست: سقف قیمت بلیت هر مسیر از سوی سازمان هواپیمایی کشور مشخص شده است و ایرلاین‌ها موظف به اعلام قیمت‌ها در چارچوب این سقف هستند.

افندی‌زاده درباره نابسامانی بازار فروش بلیت هواپیما به تشکیل جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و نماینده دادستانی برای بررسی موضوع اشاره کرد گفت: با ۹ سایت‌ نامعتبر و فاقد مجوز از سوی دادستانی کل کشور برخورد شده است.

در خصوص تفکیک فروش بلیت هواپیما و هتل، خارج کردن هفت مسیر پرتردد تهران به مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز، بندرعباس و کرمان از سیستم چارتری، استقرار نماینده در فرودگاه‌های کشور برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی اقدامات لازم انجام شده است.

ایجاد ۶٠٠ پرواز فوق‌العاده نوروزی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: برای تنظیم بازار و مدیریت حمل‌ونقل هوایی برای ایام نوروز، ٣۵٠ پرواز فوق‌العاده داخلی و ۲۵۰ پرواز خارجی فوق‌العاده به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است.

افندی‌زاده با تاکید بر اینکه بلیت‌ها باید براساس قیمت‌های تعیین شده فروخته شود، افزود: هرگونه شکایت که به سازمان هواپیمایی و سازمان تعزیرات اعلام شود مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرد و با متخلف برخورد می‌شود.

اما آیا قیمت بلیت افزایش پیدا می‌کند؟ قیمت بلیت هواپیما در نوروز ۱۴۰۲ افزایش نمی‌یابد و قرار است بعد از عید قیمت‌ها بررسی شود.

به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، اگرچه قیمت‌ بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی‌یابد، اما پس از عید، افزایش قیمت برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی می‌شود.

موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما در ماههای گذشته خبرساز شد؛ از طرفی با قرار گرفتن در آستانه تعطیلات نوروزی نیز مسائل مربوط به سفرهای مردمی هم افزایش یافته و از آنجایی که یکی از روش‌های حمل‌ونقل، سفرهای هوایی است و البته در این مدت، شرکت‌های هواپیمایی نتوانستند به مقصود خود برای افزایش رسمی قیمت بلیت برسند، هرچند که در مواردی به صورت غیررسمی شاهد افزایش قیمت بودیم که این موضوع به واکنش سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی نیز منجر شد.

در این راستا شهریار افندی‌زاده -معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی- درباره سفرهای مردمی با هواپیما اظهار کرد: در حمل‌ونقل هوایی نیز دو میلیون و ۳۰۰ نفر در مسیر داخلی و خارجی سفر داشتند که امسال تلاش می‌شود این ظرفیت حفظ شود.

ایسنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰