کد خبر: ۱۶۱۸ |
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
| |

چرا سرمربی خارجی برای تیم ملی انتخاب نشد؟

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: برای انتخاب سرمربی تیم ملی استراتژی درستی به کار گرفتیم، زیرا انتخاب سرمربی خارجی دو مشکل داشت.

چرا سرمربی خارجی برای تیم ملی انتخاب نشد؟

روز ایران: سید میرشاد ماجدی در مورد انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی که مورد استقبال اکثر کارشناسان و اهالی فوتبال قرار گرفته است، اظهار داشت: ساعت 5 صبح امروز از ازبکستان همراه تیم ملی جوانان به تهران رسیدم. شاید یکی از برنامه‌های فدراسیون فوتبال در سال آینده می‌توانست حضور تیم جوانان در جام جهانی باشد که متأسفانه این موضوع اتفاق نیفتاد. در مورد تیم ملی بزرگسالان باید بگویم فدراسیون استراتژی درستی را در دستورکار خودش قرار داد. برای اینکه برنامه خوبی را بنویسیم و پس از آن سازماندهی خوبی داشته باشیم، نیاز به یک بودجه خوب و کافی داریم.

وی افزود: خیلی از همکاران، کارشناسان و مردم خوب ایران به دنبال این هستند که سرمربی خارجی سرمربی تیم ملی شود. اگر بتوانیم یک مربی تراز اول دنیا را بیاوریم، خودمان هم خوشحال می‌شویم، اما باید دید آیا بودجه پرداخت حقوق وی را داریم و مشکلی برای انتقال پول او در کشور ما اتفاق می‌افتد یا نمی‌افتد. ما اکنون دو مشکل داریم؛ ابتدا نداشتن پول کافی برای انتخاب سرمربی خارجی و دیگری انتقال پول است.

 

وی درخصوص اینکه آیا در کشورهای دیگر استعدادیابی برعهده فدراسیون‌ها است‌ یا باشگاه‌ها، اظهار داشت: تقریبا یک ماه قبل عنوان ارزیاب از طرف AFC برای بررسی آکادمی‌های ازبکستان و نمره دادن به آن‌ها که باید درجه بندی طلا. نقره و برنز بگیرند به این کشور رفتم. در ازبکستان ۲۰ آکادمی وجود دارد اما به این دلیل که این کشور ۱۴ استان دارد، فدراسیونش با هماهنگی دولت به هر آکادمی سالانه ۵۰۰ هزار دلار پول می‌دهد. ۶ آکادمی هم مربوط به ۶ تیم لیگ برتر است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون افزود: آکادمی‌های آن‌ها چیزی نیست که ما در تهران یا شهرهای دیگر می‌بینیم. آنجا ۱۵۲ یا ۱۵۴ بچه می‌خوابند، درس می‌خوانند و اصلا زندگی کرده و فوتبال هم بازی می‌کنند. ازبکستان حدود ۲ سال است این کار را لز درجه برنز شروع کرد. تیم ملی جوانان این کشور به جام جهانی رفت‌. این برنامه ریزی ها را انجام داده و همه آکادمی‌هایشان ارزیابی می شوند. پول هم به آن‌ها داده می‌شود. هر کدام از این آکادمی‌ها ۲ زمین چمن طبیعی و مصنوعی، استخر، سونا، جکوزی، اتاق‌های خواب ۲ و ۳ نفره و..... دارند. از لحاظ امکانات این کشور خیلی پیشرفت کرده است.

ماجدی افزود: قول می‌دهم اگر یک پنجم بودجه ازبکستان در کمیته جوانان در اختیار ما باشد، شک نکنید تمام تیم‌های ما هر سال در جام جهانی شرکت خواهند کرد. ما در بحث نیروی انسانی حرف اول را در آسیا می‌زنیم و بی نظیر هستیم.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰