کد خبر: ۱۶۱۴ |
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
| |

ناشناخته‌ترین خودروی چینی بازار ایران/ عکس

جِی‌ام‌سی S۳۵۰ یکی از ناشناخته‌ترین خودروهای بازار است که از سال ۱۳۹۹ در بازار ایران حضور پیدا کرده و از نظر بازار خرید و فروش وضعیت خوبی ندارد.

ناشناخته‌ترین خودروی چینی بازار ایران/ عکس

روز ایران: شرکت چینی جیانگ لینگ موتور یا همان JMC این خودرو را در سال ۲۰۱۰ معرفی و در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ اقدام به فیس‌لیفت این خودرو کرد.

به طور کلی از نظر ظاهری،جِی‌ام‌سی S۳۵۰ حرفی برای گفتن نداشت اما در باطن آن امکانات و اعداد و ارقامی دیده می‌شود که اتفاقات ناخوشایند طراحی را جبران می‌کند.

ناشناخته‌ترین خودروی چینی بازار ایران/ عکس

در نمای جلویی با چراغ‌های ساده و کشیده‌ای روبه‌رو هستیم که آنچنان تعریفی ندارند.جلوپنجره به صورت دو قسمتی ترسیم شده و باعث شده این خودرو،فرم و شکل زمختی به خود بگیرد.

نمای کناری به جز برجستگی و تورفتگی‌هایی که دیده می‌شود،از هیچ جذابیتی برخوردار نیست و قدیمی بودن پلتفرم به شدت خودنمایی می‌کند.

ناشناخته‌ترین خودروی چینی بازار ایران/ عکس

طراحی نمای پشتی ساده و خنگ مانند صورت گرفته است.طبق معمولِ خودروهای چینی،نوشته‌های مختلفی در قسمت پایینی درب صندوق عقب،مثل نام خودرو،مشخصات فنی،نام طراح و مدیر شرکت،افرادی که در ساخت خودرو سهیم بودند و سایر اطلاعات به چشم می‌خورد!

ناشناخته‌ترین خودروی چینی بازار ایران/ عکس

کابین جِی‌ام‌سی S۳۵۰ به شکل ساده و مدرنی طراحی شده و در عین حال شباهت عجیبی به کابین همتای خود یعنی چری تیگو ۵ دارد!

طبق چیزی که در تصاویر می‌بینیم،به احتمال بسیار زیاد متریال خوبی در قسمت داشبورد به کار نرفته باشد و در آینده و رسیدن به کارکردهای بالاتر،کابین خودرو به صدا بیفتد.البته احتمالا این خودرو در بازار ایران،با ارفاق،کارکرد بیشتر از ۱۵ هزار کیلومتر را تجربه نکرده باشد!

ناشناخته‌ترین خودروی چینی بازار ایران/ عکس

صفحه نمایش هشت اینچی لمسی با قابلیت اتصال بلوتوث،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک،سانروف،قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت،آینه‌های جانبی برقی و تاشو،فرمان برقی،سنسور جلو و عقب،دوربین دنده عقب،سنسور باران،اتو لایت،کروز کنترل، ۶ ایربگ(راننده،سرنشین جلو،جانبی جلو و پرده‌ای)،سیستم‌های ترمز ABS و EBD،سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش،کنترل سرعت در سراشیبی و ترمز کمکی و... از جمله امکانات این خودرو هستند.۷ نفره بودن یکی از مزایای این خودرو به حساب می‌آید.

ناشناخته‌ترین خودروی چینی بازار ایران/ عکس

پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ و ۴ سیلندر در جِی‌ام‌سی S۳۵۰ قادر است ۲۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.وظیفه انتقال قدرت این خودروی دو دیفرانسیل برعهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.

در حال حاضر جِی‌ام‌سی S۳۵۰ قیمتی حدودا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی دارد که طبیعتا این قیمت زیاد در قیاس با رقبای چینی دیگرش،یکی دیگر از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰