کد خبر: ۱۵۹۰ |
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
| |

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

در روزهای پایانی سال و در شرایطی که نیمه اسفندماه را نیز پشت سر گذاشته ایم، حیات هنری در گالری ها همچنان جریان دارد و شما اگر از دنبال‌کنندگان رویدادهای هنرهای تجسمی هستید، این گزارش ایسنا اطلاعات برگزاری نمایشگاه ها در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در پایان هفته را به شما ارائه خواهد کرد.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

واج‌های شهر

روز ایران«واج‌های شهر» نمایشگاهی فردی از آثار ندا مرادی است که تا ۲۲ اسفند در گالری «اُ» واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه‌ی اول برپا است. این نمایشگاه دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ برگزار می‌شود و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برپاخواهد بود.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

برای زندگی

«برای زندگی» عنوان نمایشگاه گروهی است که تا جمعه ۲۶ اسفند از ساعت ۱۳ تا ۱۸ برپا خواهد شد. این نمایشگاه در تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ برپا شده است.

اقدامات دفتری

«اقدامات دفتری» نمایشگاهی گروهی است که با گردآوری شیرین قراویسکی و با همکاری شهرزاد جهان در گالری سو واقع در خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۶ اسفند ادامه خواهد داشت.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

در این نمایشگاه منتخبی از آرشیو کتاب‌ها، آرت‌بوک‌های هنرمندان، دفتر طراحی و پوستر به نمایش درآمده است.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «از اواخر مهر گالری سو بعد از یک دوره تعطیلی با همکاری و مشورت هنرمندان تصمیم به بازگشایی فضا گرفت. این بازگشایی همراه با تغییر داینامیک پیشین گالری و ایجاد فضا برای تجربه‌هایی تازه شروع شد... «اقدامات دفتری» با حضور و بازدید، بازی و هم‌نشینی قصد دارد با انتخاب آثار از لایه‌های متفاوت، روش‌های خلاق هنر در شرایط بازساختارانه را نمایش دهد. تاکید این نمایشگاه بر قابلیت مدیوم‌های قابل تکثیر و همچنین نزدیکی کتاب و دفتر به عنوان ابزار در دسترس و قابل حمل برای هنرمند و مخاطب بوده است.»

نتی به نام سکوت

«نتی به نام سکوت» نمایشگاه فردی از آثار امیرشاهرخ فریوسفی است که تا ۲۴ اسفند در نگارخانه «نگر» به آدرس زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول پا برجاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«در فرهنگ دیرپای ایرانی، حروف ـ به خلاف فرهنگ‌های سامی که کلمات ـ آغازگر و نمودگاه هستی‌اند و موسیقیْ کشف راز هستی‌ است. مجسمه‌های شاهرخ فریوسفی از این دریچه راهش را به هست شدن آغاز می‌کند و تک‌تکْ حرف‌ها، جهان پرندگانی‌اش را می‌سازد. پرندگانی که ققنوس را به خاطر می‌آورند؛ از آهن و آتش زاده‌اند و از قفس بیرون آمده، اما هنوز آوازشان را سر نداده‌اند. به‌خلاف آنکه رابطه‌ی «پرنده-قفس» همواره ارجاعی صوفیانه به ذهن می‌رساند، اما کار شاهرخ فریوسفی را اغلب بایست از دریچه‌ای اجتماعی دید.»

مفصل

«مفصل» نمایشگاه گروهی از آثار آرمین ابراهیمی، رها خسروشاهی، مهدی شیری، شهروز کربلایی، سارا یزدانی، نیکروز اوجانی، آیلار دستگیری، الناز صالحی، فرزاد مجیدی، سرمیناز بارسقیان، رئوف دشتی، ماهور طوسی، کیمیا میرزایی، سپهر حاجی‌آبادی، سپیده زمانی، ستاره فاتحی و حانیه میرعلی است که تا دوشنبه ۲۲ اسفند در طبقه ۲ گالری «اُ» واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ پابرجاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

نمایش پیش‌رو حاصل حضور جمعی از افراد مجموعه‌ی گالری و هنرمندان در مدت دو ماه با کار و گفت‌وگوی مستمر شکل گرفته‌ است.
خط زمانی رویدادهای مهم برای شکل‌گیری این نمایش را در زیر می‌خوانید.

۱۵ دی: ۵ نفر از هنرمندان این گروه و مدیر گالری جمع شدند و درباره‌ی گالری، مخاطب و هنرمند صحبت کردند.
۲۰ دی: هنرمندان دیگری نیز به این جمع اضافه شدند.
۴ بهمن تا امروز: گروه نهایی شکل گرفت و طی جلسات متعدد با هم حرف زدیم، فکر کردیم و کار کردیم.
۱۹ بهمن: تمرین‌مان را به فضای گالری آوردیم، با هم به اشتراک گذاشتیم و در این فضا آغاز به کار کردیم.
۲۴ بهمن: عنوان «مَفصَل» را برای کار جمعی‌مان برگزیدیم.
۵ اسفند: حاصل فعالیت جمعی‌مان را به نمایش می‌گذاریم.

نمایشگاه نقاشی عکس

نمایشگاه نقاشی ـ عکاسی های عبدالحمید پازوکی و ژیلا مختاری تا جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در نگارخانه هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ پابرجاست.

وضعیت: ناپایدار...

«وضعیت: ناپایدار... » نمایشگاه گروهی از آثار ع/آمل، فاطی سادات، زهرا محمدی، علیرضا پرهیزکاری، بردیا سلیمی، علیرضا محمدی، سعیده حاتمی، نویسا صیادیان، محمود مکتبی و پگی عباسپور است که تا سه‌شنبه ۲۳ اسفند در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ ادامه دارد.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

خانه هنرمندان

خانه هنرمندان در گالری‌های بهار، استاد میرمیران، پیچش و استاد ممیز میزبان آثار هنرمندان تجسمی است.

خانه هنرمندان ایران در روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند از روز یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

بر این اساس، گالری بهار میزبان نمایشگاه انفرادی عکس‌های نگین پزنده با عنوان «{نا}سازه» است. این نمایشگاه تا ۱۹ اسفند ادامه خواهد داشت.

گالری استاد میرمیران خانه هنرمندان تا ۱۹ اسفند ماه میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های پانیذ اوتادی با عنوان «عبور» خواهد بود.

گالری زمستان خانه هنرمندان تا ۱۹ اسفند میزبان نمایشگاه نقاشی‌های سکینه قربانی با عنوان «پیچش» است.

نمایشگاه نقاشی‌های فراز مساحی به انتخاب رزیتا شرف‌جهان با عنوان «ماه گمشده» در گالری استاد ممیز افتتاح شده است و تا ۱۹ اسفند نیز ادامه خواهد داشت.

آینه در آینه ۲

نمایشگاه «آینه در آینه ۲» با موضوع «تهران ۵۷ به روایت عکس‌های قربان خلیلی» تا ۲۰ فروردین در موزه هنرهای معاصر تهران، به نشانی خیابان کارگر شمالی، حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان فاطمی، جنب پارک لاله پابرجاست. در این نمایشگاه که در امتداد نمایشگاه «آینه در آینه ۱» سال گذشته در موزه هنرهای معاصر تهران است، عکس‌های قربان خلیلی از وقایع انقلاب اسلامی روی دیوار می‌رود.

ایسنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰