کد خبر: ۱۵۳۷ |
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
| |

وصول ۱۶ هزار میلیارد تومان مالیات از استان

اجلاس مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور که در شهر بندرعباس با حضور مدیرلن مالیاتی کشور، وزیر امور اقتصاد و دارایی و هیات همراه برگزار شد. مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان طی این نشست از افزایش ۴۹ درصدی وصول مالیاتی و دریافت ۱۶ هزار میلیارد تومان مالیات طی ۱۱ ماه در هرمزگان خبرداد.

وصول ۱۶ هزار میلیارد تومان مالیات از استان

روز ایرانرضا آخوندزاده مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان در اجلاس مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور که در شهر بندرعباس برگزار شد، گفت: در سال جاری همکاران ما در اداره کل امور مالیاتی هرمزگان توانستند وظایف خود را به درستی انجام دهند و به رکوردهای خوبی به نسبت سالیان گذشته دست یابند.

وی افزود: در یازده ماهه گذشته اداره کل امور مالیاتی هرمزگان ۱۶ هزار میلیارد تومان وصول مالیات داشته باشند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: در یازده ماهه گذشته و در راستای حمایت از تولید و صادرکنندگان توانستیم ۳۳۰۰ میلیارد تومان استرداد داشته باشیم که به نسبت سال گذشته ۲۶۴ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: میزان استرداد سال جاری به اندازه 4 سال گذشته بود، از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ میزان استرداد ۲۴۰۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری خوشبختانه شاهد رشد داشته ایم.

آخوندزاده گفت: در یازده ماه گذشته سال جاری توانستیم در بحث پرداخت عوارض مالیات ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاریها میزان ۲۶۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشته باشیم که سبب شکوفایی شهر و روستاها شده است.

وی با تاکید بر اینکه هرمزگان رتبه هفتم کشور دارد ادامه داد: سرانه وصولی یازده ماهه استان هرمزگان حدود ۲.۵ برابر وصول کل کشور بوده در حالی که پرسنل این اداره کل کامل نیست و با ۷۰ درصد ظرفیت کار می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان گفت: سهم استان هرمزگان از وصول درآمدهای کل کشور ۳.۷۷ درصد بوده که با این تعداد نیرو سهم قابل توجه و خوبی است، مسئله نیرو شاغل جدی است و نیاز است اداره کل امور مالیاتی استان نیروی جدید جذب کرده تا خلا موجود را جبران کند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰