کد خبر: ۱۴۴۲ |
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
| |

فیلمساز ترک: سینمای غرب گمراه‌کننده است

«گورکان دمیر» فیلمساز ترک که با مستندی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت شرکت دارد، می‌گوید: سینمای غرب و آنچه اروپایی‌هایی و آمریکایی‌ها در سینمای خود به تصویر می‌کشند گمراه کننده است.

فیلمساز ترک: سینمای غرب گمراه‌کننده است

روز ایران: گورکان دمیر به عسلویه اظهار داشت: سینمای هالیوود انسان‌ها را گمراه کرده و فرهنگ آنها را به نابودی می‌کشند اما در مقابل، سینمای ایران زیباست و موضوع‌هایی چون خانواده و فرهنگ را روایت می کند.

وی افزود: سینمای ایران دربرگیرنده آثاری با موضوع‌های تاریخ، فرهنگ و تربیت خانواده است و در پایان فیلم‌ها نظرات مردم را جویا می‌شوند و بر اساس دیدگاه مردم فیلم می‌سازند.

دمیر گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با فیلم‌های خود مسایلی چون همجنس‌بازی را به تصویر کشیده و آن را ترویج می‌کنند و سینمای مستهجنی دارند که در ایران چنین مسایلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: وقتی به سینمای هالیوود نگاه می‌کنیم شاهد آن هستیم که زوال اجتماعی و انحطار فرهنگی را به نمایش می‌گذارد اما در سینمای ایران فیلم‌های بدون محتوای سخیف را شاهدیم. فیلم‌های ایرانی، آموزشی و امیدبخش هستند.

دمیر با مستندی درباره حیات حاج قاسم سلیمانی با عنوان «از جبهه تا جبهه ۴۰ سال قاسم سلیمانی» در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت حضور دارد.

در این فیلم حیات سردار شهید در حوزه‌های فرهنگی، نظامی و دوران سربازی او به تصویر کشیده شده است.

ایرنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰