کد خبر: ۱۳۶۸ |
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
| |

بلاتکلیفی رجیستری آیفون ۱۴ صدای نمایندگان مجلس را درآورد

ویژگی ارتباط ماهواره‌ای بهانه‌ای شده‌است تا دولتمردان از واردات آیفون ۱۴، تلفن همراه پرطرفدار برند اپل به کشور امتناع کنند؛ آن‌هم در شرایطی که این تلفن‌همراه به صورت مسافری به کشور وارد شده و بسیاری از خریداران آن‌ها بلاتکلیف هستند.

بلاتکلیفی رجیستری آیفون ۱۴ صدای نمایندگان مجلس را درآورد

روز ایران: ابهام در وادات آیفون۱۴، پرچمدار اپل، و سرگردانی متقاضیان و خریداران آن‌ها بالاخره صدای نمایندگان مجلس را نیز درآورد، همان‌طور که روز گذشته مجتبی رضاخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، رجیستری نشدن برخی از برندهای تلفن‌های همراه را نادرست خواند و گفت که دولت باید همه موبایل‌های مورد نیاز مردم را رجیستری کند.

مجتبی رضا خواه در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه و در جریان بررسی بندی از لایحه بودجه در خصوص تعیین حقوق ورودی تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار گفت: دولت رویه اشتباهی برای رجیستری نکردن برخی از برندهای تلفن همراه در پیش گرفته که این باعث بی نظمی شده و اینکه همه گوشی‌های تلفن همراه در دسترس مردم قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: اگر دولت قصد افزایش مالیات برای این گوشی‌های تلفن همراه را دارد اعلام کند؛ نه اینکه این تلفن‌های همراه را رجیستری نکرده و باعث نارضایتی مردم شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید همه گوشی‌های تلفن همراه مورد نیاز مردم را رجیستری و ثبت سفارش کند نه اینکه باعث بی نظمی در بازار موبایل شود. اگر هم می‌خواهد مالیات واردات را اضافه کند اشکالی ندارد.

بلاتکلیفی رجیستری آیفون ۱۴ صدای نمایندگان مجلس را درآورد

آیفون ۱۴ در اواخر شهریور ماه رونمایی شد، در همان زمان، تعداد انگشت‌شماری از این مدل تلفن‌همراه به صورت مسافری وارد کشور شد و در در اوایل مهرماه واردات این تلفن‌همراه به صورت عمده صورت گرفت اما از آن زمان تاکنون فرایند رجیستری این مدل از تلفن‌همراه اپل مبهم است و در حالی که خریداران بسیاری آیفون ۱۴ را خریداری کرده‌اند اما خبری از رجیستری آن نیست.

توقف واردات آیفون ۱۴ و رجیستر نشدن آن، نگرانی ادامه‌دار بودن توقف واردات پرچمداران سایر برندها و یا عدم رجیستری آن‌ها را در دل کاربران ایرانی انداخته‌است چراکه با ورود قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در عرصه فناوری، بسیاری از شرکت‌های تراشه‌سازی و یا غول‌های تلفن‌همراه در سراسر دنیا به دنبال دستیابی به این قابلیت و تجهیز کردن تلفن‌های همراه خود هستند.

گفتنی است که حتی در صورت توقف واردات و رجیستری تلفن‌های همراهی که به قابلیت ماهواره‌ای مجهز هستند، شرکت‌های تراشه سازی با فناوری که بر روی آن در حال کار هستند، این قابلیت را به تلفن‌های اندروید پایین‌رده بازار نیز می‌رسانند.

همان‌طور که کوالکام،‌ غول تولید تراشه و ایریدیوم (Iridium)، شرکت ارائه‌دهنده پوشش ماهواره‌ای به گوشی‌ها، اتصال ماهواره‌ای را در سال ۲۰۲۳ برای گوشی‌های بالارده اندروید ممکن می‌کنند؛ تراشه‌های ساخت کوالکام در بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده می‌شود و در نتیجه بیانیه جدید این شرکت طیف وسیعی از شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰