کد خبر: ۱۳۶۶ |
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
| |

هوای اصفهان بارانی می‌شود/ کاهش دید و مه‌آلودگی در جاده‌های استان

موج جدید بارشی از روز گذشته به اصفهان وارد شده است که از امروز شدت خواهد گرفت؛ این سامانه در مرکز و کلانشهر اصفهان نیز با بارش همراه خواهد بود.

هوای اصفهان بارانی می‌شود/ کاهش دید و مه‌آلودگی در جاده‌های استان

روز ایران: تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت موجی ناپایدار از سمت جنوب و جنوب شرق برروی استان می باشد که با خود ناپایداری به صورت رگبار، رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد به همراه خواهد داشت.

این موج به تدریج از بعدازظهر دوشنبه اکثر مناطق به ویژه مناطق شمال شرق، جنوب غرب و مرکز را فرا می گیرد و تا اواسط روز سه شنبه برروی استان فعال خواهد بود.

اثر این سامانه فردا اغلب نقاط اصفهان به جز شمال استان را در بر می گیرد و شدت اثر آن در نیمه جنوبی استان اصفهان خواهد بود.

بر این اساس شاهد رگبار باران (در ارتفاعات و مناطق سردسیر رگبار)، رعد و برق، تگرگ، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد لحظه ای شدید و کولاک برف در ارتفاعات می شود.

توجه به نوع بارش رگباری و روند افزایش دما احتمال سقوط بهمن، جاری شدن سیلاب به واسطه آب شدن برف و کولاک در ارتفاعات برفگیر وجود دارد؛ همچنین یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه های محلی و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده های کوهستانی، ریزش بهمن پیش بینی می شود.

این سامانه در مرکز و کلانشهر اصفهان نیز با بارش همراه خواهد بود.

بر این اساس احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می شود.

خبر آنلاین

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰