کد خبر: ۱۳۵۶ |
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
| |

تازه ترین توافق ایران و عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی(ع)

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از توافق با دولت عراق برای تشکیل یک قرارگاه عملیاتی مشترک خبر داد که هدف آن هماهنگی بهتر برای پیشبرد برنامه ها و نیز حل مسائل و مشکلات مرتبط با زائران حسینی در مراسم اربعین سال آینده اعلام شده است.

تازه ترین توافق ایران و عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی(ع)

 

روز ایران:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی امروز شنبه با حضور نمایندگان دستگاههای ذیربط به ریاست سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی در محل وزارت کشور  برگزار شد.

در این نشست میراحمدی با تاکید بر ضرورت اصل مدیریت واحد در موضوع اربعین حسینی(ع)گفت: ستاد مرکزی اربعین حسینی مرجع اصلی سیاستگذاری در حوزه مدیریت زائرین حسینی است و هماهنگی عمل همه دستگاهها با ستاد برای خدمات رسانی قوی تر به زائرین امری ضروری است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه صحبت های خود از توافق صورت گرفته با دولت عراق برای ایجاد یک قرارگاه مشترک عملیاتی اربعین خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف هماهنگی بهتر برای پیشبرد مسائل مرتبط با زائرین حسینی ایجاد می شود.

وی گفت: این قرارگاه با محوریت استان های مرزی فعال می شود و نحوه اعزام زائرین، امکانات ترابری و فعال سازی گیت های خروجی و ورودی مورد بررسی قرار می گیرد.

توسعه گذرگاههای مرزی از دیگر موضوعات مورد اشاره میراحمدی در این نشست بود و گفت: با طرف عراقی در این ارتباط گفت و گو و توافق شد که ظرفیت های فنی برای عملیاتی شدن این مهم مورد بررسی و اجرا واقع شود.

میراحمدی در پایان به توسعه پارکینگ های شخصی هم در استان های مرزی اشاره داشت و گفت: با توجه به ظرفیت حمل و نقل عمومی کشور، بایستی هم اکنون روی ظرفیت سازی پارکینگ خودروهای شخصی برای پوشش دادن به موضوع جابجایی زائرین در ایام اربعین برنامه ریزی داشته باشیم.

در این نشست همچنین در خصوص بازنگری در شیوه و روند ثبت نام های زائرین اربعین بحث و تبادل نظر شد.

ایلنا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰