کد خبر: ۱۳۲۲ |
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
| |

۳ میلیون و ۳۰۰ هزار جامانده، سهام عدالت می‌گیرند

ذوالنوریان، مدیرکل دفتر سهام تخصیصی سازمان خصوصی‌سازی گفت: در حال حاضر اطلاعات ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر احصاء شده که به محض ابلاغ مجوز، تخصیص سهام عدالت به آنان صورت خواهد گرفت.

۳ میلیون و ۳۰۰ هزار جامانده، سهام عدالت می‌گیرند

روز ایران: راضیه ذوالنوریان، مدیرکل دفتر سهام تخصیصی سازمان خصوصی‌سازی درباره جزئیات اعطای سهام عدالت جاماندگان اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه، تکلیفی مقرر شده بود که سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، اختصاص یابد. اقدامات اولیه مبنی بر تعیین مصوبه و همین‌طور شناسایی این جامعه آماری توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام شده است.

مدیرکل دفتر سهام تخصیصی سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به مصوبه آبان ماه درباره اعطای سهام عدالت گفت: آن مصوبه به دلیل بعضی تغییرات نیازمند اصلاحیه بود که این اتفاق هم افتاد. در نهایت ما به عنوان دستگاه اجرایی مصوبه لازم را تهیه کردیم و به وزارت اقتصاد فرستادیم تا این موضوع را اولویت دستور کار شورا بگذارد.

ذوالنوریان از احصاء ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان‌های حمایتی خبر داد و گفت: شناسایی ما از این افراد فرایندی خاصی داشت. ابتدا از کمیته امداد و سازمان بهزیستی خواستیم که تمامی افراد تحت پوشش را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کنند تا بتوانیم بر اساس بانک اطلاعاتی فعلی استخراج اطلاعات داشته باشیم تا افراد فاقد سهام مشخص شوند. همه این موارد با چندبار رفت و برگشت اطلاعات بین سازمان‌ها و ثبت احوال انجام شد. در حال حاضر اطلاعات ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر احصاء شده که به محض ابلاغ مجوز، این تخصیص صورت خواهد گرفت. همچنین ۵۰ هزار اطلاعات مخدوش یافت شده است.

وی در پایان گفت: افرادی که جزء شش دهک اول درآمدی کشور هستند و این دهک‌بندی توسط سامانه جامع اطلاعات ایرانیان مشخص شده است. ما در مرحله اول تخصیص سهم را خواهیم داشت. یعنی مشخص خواهد شد که به هر کد ملی فاقد سهام که مشمول هستند، چه مقدار سهام تعلق می‌گیرد. سپس فرآیند تعلق سامان‌دهی خواهد شد.

بازار

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰