کد خبر: ۱۳۰۳ |
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
| |

سهمیه بنزین نوروز مشخص نیست

سهمیه بنزین نوروزی چند سالی است که به مالکان خودرو تخصیص داده می‌شود. اما این در حالی است که هنوز میزان سهمیه بنزین نوروزی مشخص نشده است.

روز ایران: سالاری معاون اوجی با بیان اینکه تصمیمی برای بنزین نوروزی گرفته نشده، گفت: اختصاص سهمیه به خانوارهای فاقد خودرو پیشنهاد کمیسیون تلفیق بوده و بعد از تصویب و تبدیل شدن به قانون نحوه اجرایش مشخص می شود.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز در حاشیه مراسم تحویل ۵۰۰ نفتکش جاده پیما در جمع خبرنگاران، در مورد اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو نیز، گفت: این موضوع در لایحه دولت مطرح نشده و کمیسیون تلفیق بودجه آن را پیشنهاد داده است. باید بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق در صحن مجلس نیز مطرح شود و بعد از تبدیل شدن به قانون نحوه اجرای آن مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت استفاده از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین در جایگاه‌ها است، افزود: تمرکز این است که همه کارت‌های سوخت را تا پایان سال به صاحبان خودرو تحویل دهیم.

 

معاون وزیر نفت با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۳.۲ میلیون کارت سوخت تحویل شده و مابقی نیز در حال تحویل است، افزود: نرم افزاری پیش‌بینی شده تا کارت‌های جامانده در جایگاه‌های سوخت به دست مردم برسد. همچنین در بخش جایگاه‌ها شرکت‌های پشتیبان هماهنگی کردند تعمیرات کارت‌خوان‌ها دچار مشکل نباشد و کارت را اختیار جایگاه‌دار قرار دادیم.

او تصریح کرد: البته همچنان افرادی که کارت سوخت ندارند و یا کارت خود را به همراه نیاورده‌اند، می‌توانند از کارت سوخت جایگاه‌ها برای سوختگیری استفاده کنند.

چه خبر از سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت

معاون وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال صقف سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت سوخت در برخی شهرها گفت: سقف‌گذاری سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت سوخت در برخی نقاط، به‌دلیل مدیریت عرضه در ایام سرد سال است که بتوانیم بدون هیچ مشکل و وقفه‌ای، در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، سوخت‌رسانی را داشته باشیم.

او ادامه داد: محدودیتی در سوخت‌گیری با کارت سوخت در تهران و کلانشهرها نداریم و قرار هم نیست محدودیتی اعمال شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: روزانه ۸۵ میلیون لیتر نفت گاز در بخش حمل و نقل کشور توزیع می‌شود و توقفی در عرضه‌ نداریم.

سالاری به تامین سوخت مایع در زمستان امسال اشاره کرد و افزود: در کنار شرکت ملی گاز و در شرایط ناترازی، سوخت مایع مورد نیاز بخش‌های مختلف را تامین کردیم.

بنزین گران نمی شود

او همچنین مقدار مصرف بنزین را بین ۱۰۳ تا ۱۰۴ میلیون لیتر در روز اعلام و تاکید کرد: قیمت بنزین در بودجه اضافه نشده و بنزنی سال آینده گران نمی‌شود.

سالاری همچنین با بیان اینکه در حوزه تامین بنزین نوروزی پیش‌بینی لازم را انجام دادیم، اظهار داشت: البته هنوز تصمیم در خصوص اختصاص سهمیه بنزین نوروزی گرفته نشده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه محدودیت سوختگیری در هر بار بنزین زدن به منظور مدیریت توزیع در برخی مناطق کشور انجام می‌شود، ادامه داد: برای اینکه در فصول سال بتوانیم جا به جایی را در همه بخش‌ها انجام دهیم در بعضی مناطق این محدودیت در نظر گرفته شده و شامل کلانشهرها نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه همواره مصرف بنزین در نوروز افزایش پیدا می‌کند، گفت: البته امسال نوروز مصادف با ماه مبارک رمضان است و ممکن است تغییراتی در مصرف سوخت شاهد باشیم.

وی با اشاره به تداوم صادرات گاز مایع، گفت: گاز مایع از طریق بورس عرضه می‌شود.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰