کد خبر: ۱۲۶۰ |
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
| |

طرح نخلستان برای فارغ‌التحصیلان بیکار در قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: طرح نخلستان با آموزش‌های ۳ تا ۶ماهه برای فارغ التحصیلان بیکار در استان اجرا می‌شود تا بتوانیم شغل آینده آن‌ها را تضمین کنیم.

طرح نخلستان برای فارغ‌التحصیلان بیکار در قزوین اجرا می‌شود

روز ایران: حجت‌الاسلام محمود عرب، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارکرد: توجه به سلامت کارگران و نیروهای کار از جمله اهداف مهم سازمان فنی و حرفه‌ای است که در خصوص شناسایی نیازمندی‌های ایمنی واحدهای صنعتی و محیط های کار، خانه ایمنی استان را در اسفندماه امسال راه‌اندازی می‌کنیم تا آموزش‌ها براساس این نیازها اجرایی شود.

او افزود: قوانین کار به صورت جدی اجرا نمی‌شود بنابراین تلاش می‌کنیم تا با آموزش‌های مهارتی در کاهش میزان حوادث حین کار موثر واقع شویم.

حجت‌الاسلام عرب گفت: برای اولین بار در کشور طرح راه‌اندازی شهرک مهارتی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای مطرح شد که با تفاهم دوجانبه استانداری و معاونت وزارت کار و ریاست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در قزوین عملیاتی می‌شود تا بر اساس نیازهای مشاغل آینده پاسخگوی تغییرات تکنولوژی در کسب‌وکارها باشیم.

این مقام مسئول در خصوص حرکت شتابان تکنولوژی توضیح داد: ربات‌های خودکار، سیستم یکپارچه، رایانش ابری، تولید افزایشی، امنیت سایبری، اینترنت اشیا از تکنولوژی و ابزارهای انقلاب چهارم است و باید با بررسی مشاغل آینده،آموزش‌های مهارتی بر اساس تکنولوژی روز تدوین واجرایی شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اظهارکرد: طرح نخلستان با آموزش‌های ۳ تا ۶ماهه برای فارغ‌التحصیلان بیکار اجرا می‌شود تا بتوانیم شغل آینده آن‌ها را در رشته‌های فناوری نانو، برق، الکترونیک، گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، ساختمان، صنعت چوب و انرژی‌های نو تضمین کنیم.

اوافزود: تاکنون در بخش کشاورزی بیش از ۱۳۱هزار و ۵۱نفر ساعت آموزش برای ۷۸۱ نفر از علاقمندان شامل ۵۳۹مرد و ۲۲۴زن ارائه شده است.

حجت‌الاسلام عرب گفت: شناسایی بیش از ۱۰۰نفر نیروی ماهر در مناطق روستایی انجام شده که می‌توانند به عنوان مربی و شرکای اجتماعی به ما کمک کنند تا برخی مشاغل فراموش شده مانند زره‌بافی و پن‌بافی و تولید نخ ابریشم را احیا کنیم.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰