کد خبر: ۱۲۴۶ |
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
| |

شاهین سیاه آمریکایی سر از جنگ اوکراین درآورد! / عکس

سرویس اطلاعاتی اوکراین با انتشار عکس‌هایی مدعی شد که ارتش این کشور به هلی‌کوپترهای آمریکایی یواچ-۶۰ مشهور به «شاهین سیاه» مجهز شده است.

شاهین سیاه آمریکایی سر از جنگ اوکراین درآورد! / عکس

روز ایران: در تصویری که سرویس اطلاعاتی ارتش اوکراین از هلی‌کوپتر شاهین سیاه منتشر کرده است، این پرنده مشهور را کنار یک فروند میل ۲۴ هایند روسی می‌بینیم.

این هلی‌کوپتر در اختیار واحد اطلاعات دفاعی ارتش اوکراین است که در عملیات‌های پرخطر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بین ویدئویی از پرواز شاهین سیاه اوکراینی در فضای مجازی پخش شده است که نمی‌توان با قطعیت درباره اصالتش سخن گفت.

سیکورسکی یواچ - ۶۰ بلک هاوک (شاهین سیاه)

طراحی کلی هلی‌کوپتری که در این تصویر دیده می‌شود بسیار شبیه به نسخه UH۶۰A است. این هلیکوپتر دوموتوره و چهارپره در شرکت سیکورسکی طراحی شده و تولید می‌شود.

صندلی‌های محافظت‌کننده‌ بلک هاوک خلبان و کمک خلبان را در برابر حملات و خطرات محافظت می‌کنند، همچنین سپر محافظ خارجی آن نیز می‌تواند در برابر گلوله‌های ۲۳ میلی‌متری به خوبی مقاومت کند.

شاهین سیاه آمریکایی سر از جنگ اوکراین درآورد! / عکس

دو موتور توربوشفت جنرال الکتریک مدل T-۷۰۰-GE-۱۰۰ شاهین سیاه را به سرعت ۲۹۴ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

این هلی‌کوپتر چند منظوره مسلح به مسلسل ام‌۲۴۰، مینی‌گان ام‌۱۳۴ و مسلسل سنگین GAU-۱۹/A است. راکت‌ هایدرا، موشک‌های هلفایر و استینگر از جمله مهمات قابل استفاده در این هلی‌کوپتر مشهور است.

بلک هاوک سابقه پشتیبانی از نیروهای عملیات ویژه را دارد و بیشتر به دلیل مشارکت در عملیات‌های نیروهای ویژه ارتش آمریکا شناخته می‌شود.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰